0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Oh, hij is er al weer. zdnet.nl lag een beetje plat kennelijk. Het 'stopmannetje' bestaat werkelijk, en wel in de VS en in sommige andere landen en wordt daar 'flagger' genoemd. Het enige wat hij hoeft te doen is bij het begin van een werkvak te staan en zijn bordje van 'STOP' naar 'GO' draaien en terug. Dodelijk saai werk en je bent ook nog eens de eerste die ze van de sokken rijden als het fout gaat
In italië ook gezien...
Tsjechië idem!
Gelukkig zijn deze mensen wel wat intelligenter dan een stoplicht dat op tijd ingesteld staat... Staat er aan één kant een lange rij dat weet ik wel wat ik liever zou willen dan hoe we het in NL meestal regelen...
Da's wel iets makkelijker gezegd dan gedaan... met name bij een lang werkvak heb je ook een hele lange 'ontruimingstijd': de tijd dat het duurt voordat de laatste auto de werkzaamheden is gepasseerd. Dat is dus ook de tijd dat je aan beide kanten van het werkvak stil staat. Totale wachttijd aan één kant is dus de tijd waarin de auto's mogen rijden + de ontruimingstijd. En dat heb je met een 'flagger' of een verkeersregelaar ook...
Een persoon aan de ene kant kan doorgeven dat de laatste auto een witte volvo is... Een stoplicht wacht gewoon zijn tijd af... Ook kunnen personen inspelen op de tijdelijke verkeersdrukte aan een van de kanten.