gezondheidszorgfunctie

Auteur Topic: gezondheidszorgfunctie  (gelezen 2766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Gepost op: 28 juli 2009, 09:45:19
Een nieuwbouwpand, verzorgingstehuis, hebben ze ingediend als gezondheidszorgfunctie met al dan niet aan bed gebonden patienten.

de aan bed gebonden bewoners / clienten komen in een subbc met drangers (art. 2.116 lid 3,5 en art. 2.119)

Voor de andere clienten wordt t lastiger, kan nergens iets vinden waardoor zij ook in een subbc moeten komen.
wordt het hierdoor niet onveiliger ??

Ze wonen er, maar kan ook niet zeggen het moet een subbc worden gelet op art. 2.116 lid 1 aangezien dat art. niet van toepassing is voor gezondheidszorgfunctie andere gedeelte..
Of moet het pand omdat ze er wonen niet alleen op gezondheidszorgfunctie, maar ook op woonfunctie worden getoetst ? kan dat aangezien het niet als woonfuctie is ingediend ?




Firechief010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2009, 09:50:13
Niemand die een reactie kan geven ??


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2009, 10:01:28
Als de bewoners ingeschreven worden bij de gemeente op dit adres dan kan je er volgens mij ook een (mega) woonfunctie van maken. Tegenwoordig staan er in het gebruiksbesluit ook wat woonfuncties met zorg voor de bewoners omschreven  ;)

Als er geen eisen staan kan je in het uiterste geval altijd nog teruggrijpen naar het stuurartikel, lid 3 ontbreekt namelijk.  :)

Ik zou in overleg gaan met de aanvragers en je bezwaren met hun bespreken. Als ze met je mee gaan dan is het snel opgelost. Mochten ze het allemaal niet zo spannend vinden en ze willen vasthouden aan een zorgfunctie dan zou ik, gemotiveerd, gebruik maken van het stuurartikel en het plan afwijzen.


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2009, 13:29:12
Je jkunt ervoor kiezen het gedeeltelijk een gemeenschappelijk woonfuctie te maken, waarbij de kamers telkens een sub-bc zijn. let er dan wel op dat er in het brandcompartiment van een woning alleen maar woonfuncties mogen liggen. Je zou dus een apart BC moeten gaan maken voor de bedlegerige patienten... Ook wel weer handig, omdat die afhankelijk zijn van horizontaal evacueeren, waarvoor je het woonhuis zou kunnen gebruiken...

Alternatief zou zijn iedereen over de gezondheidszorg-kam te scheren, en alle kamers met drangers uit te voeren.

Wat de aanvrager op tekening aangeeft is leuk, maar het is ook onze taak als toetser om dit na te kijken. Wanneer wij het vermoeden hebben dat het beoogde gebruik afwijkt van het daadwerkelijk te realiseren gebruik, of in een andere categorie dan aangegeven valt, moeten we de aanvrager daarvan op de hoogte stellen. Deze kan dan besluiten wat hij daarmee wil doen. Uiteraard mag je een aantal oplossingsrichtingen aangeven, maar laat hem zelf kiezen en uitwerken, anders toets je je eigen vlees later.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"