Aanrijding motorambulance - heerhugowaard 28-7-2009

Auteur Topic: Aanrijding motorambulance - heerhugowaard 28-7-2009  (gelezen 15162 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2009, 14:39:54
En dat je aandacht even ergens anders is..... kan me niet voorstellen dat je onbewust probeert om te keren.

Ik geloof dat ik hier maar niet meer serieus op in ga.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2009, 14:48:02
Tuurlijk maakt iedereen wel eens fouten, maar er wordt niet voor niets geleerd met de rijlessen om tijdens bijzondere verrichtingen extra op te letten. En dat je aandacht even ergens anders is..... kan me niet voorstellen dat je onbewust probeert om te keren.

Mag ik erop wijzen dat er sprake was van filevorming.
Op dat soort momenten verwacht je niet te worden ingehaald door een motor. Er staat tevens duidelijk dat de optische- en geluidssignalen waren afgezet, waardoor de motorrijder nog minder opviel tijdens de inhaalactie. Hierbij beschuldig ik absoluut niet de ambuverpleegkundige, maar het is de samenloop van omstandigheden.

In dit geval is het immers dikke pech.
Het heeft namelijk te maken met de plaats van de motor op de weg tijdens de inhaalpoging of deze te zien is in de spiegel, snelheid van inhalen, reactietijd van automobiliste etc. etc. etc.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2009, 15:14:07
In dit geval is het immers dikke pech.

Dikke pech inderdaad, maar nog meer puur onoplettendheid. Zeker als je gaat keren (=bijzondere manoeuvre) dien je extra op te letten. Het gebeurt veel en veel te vaak dat motorrijders over het hoofd worden gezien. En inderdaad, een ongeluk zit in een klein hoekje.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2009, 16:43:38
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom motorrijders een file gaan inhalen en niet gewoon netjes achteraan sluiten...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2009, 16:46:49
Er staat tevens duidelijk dat de optische- en geluidssignalen waren afgezet, waardoor de motorrijder nog minder opviel tijdens de inhaalactie. Hierbij beschuldig ik absoluut niet de ambuverpleegkundige, maar het is de samenloop van omstandigheden.

In dit geval is het immers dikke pech.
Het heeft namelijk te maken met de plaats van de motor op de weg tijdens de inhaalpoging of deze te zien is in de spiegel, snelheid van inhalen, reactietijd van automobiliste etc. etc. etc.



ten eerste beterschap voor de betrokkenen, maar dit zou een mooi voorbeeld kunnen zijn waarom je van A naar B met signalen rijd en ze tussentijds niet uitzet (afgeleid vanuit discussie rode kolom)
Los ervan vind ik het erg lomp om zomaar te keren. Ik kan me niet voorstellen dat je de motor niet ziet  op het moment dat je correct aan het verkeer deelneemt.
Kan me voorstellen dat het een of ander heethoofje was wat zich stoorde aan de file en er snel tussen uit wilde knijpen?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2009, 16:47:39
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom motorrijders een file gaan inhalen en niet gewoon netjes achteraan sluiten...

 >:( :( ::) Heb jij het hele topic gelezen? Nee dus. Anders had je gelezen dat het een ambulancemotor was die op weg was naar het ongeval.
Ik geloof niet dat je blij zult zijn als je betrokken bent bij een ongeval en de hulpdiensten sluiten achteraan in de file aan. Dan kom je nooit meer thuis vermoed ik....


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2009, 16:48:34
ik denk ook dat je gelijkt hebt diamondback en het zou wel eens kunnen zijn dat nu de ambu pleeg hier voor op draait want hij reedt wel tegen het verkeer in op een andere weg helft en ja als je dan draait als automobilist verwacht je niet dat er verkeer aankomt hij had beter nog zijn toeters en bellen aan laten staan dan had het waarschijnlijk niet plaats gevonden
maar toch sterke en beterschap aan de pleeg en de bestuurder
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2009, 16:49:51
>:( :( ::) Heb jij het hele topic gelezen? Nee dus. Anders had je gelezen dat het een ambulancemotor was die op weg was naar het ongeval.
Ik geloof niet dat je blij zult zijn als je betrokken bent bij een ongeval en de hulpdiensten sluiten achteraan in de file aan. Dan kom je nooit meer thuis vermoed ik....

DB gaat er van uit dat zijn komst niet meer noodzakelijk was, en dan toch langs de file optijd met prio 3. Vanuit dat oogpunt heeft DB een punt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2009, 16:52:17
>:( :( ::) Heb jij het hele topic gelezen? Nee dus. Anders had je gelezen dat het een ambulancemotor was die op weg was naar het ongeval.
Ik geloof niet dat je blij zult zijn als je betrokken bent bij een ongeval en de hulpdiensten sluiten achteraan in de file aan. Dan kom je nooit meer thuis vermoed ik....
als jij ook beter leest dan kan je ook lezen dat vlak bij het ongeval hij te horen kreeg dat er geen letsel bij was en dat hij daar om zijn toeters en bellen uit heeft gezet dus op dat moment moet hij zich gewoon aan de verkeers regels houden net als ieder ander
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2009, 16:54:57
als jij ook beter leest dan kan je ook lezen dat vlak bij het ongeval hij te horen kreeg dat er geen letsel bij was en dat hij daar om zijn toeters en bellen uit heeft gezet dus op dat moment moet hij zich gewoon aan de verkeers regels houden net als ieder ander

Had ik gelezen ja, maar niet echt op gelet. Sorry. Er staat me overigens iets van bij dat je met een motor langs een stilstaande file MAG rijden. Dus ik betwijfel of hij wel echt fout zit....