Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!

Auteur Topic: Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!  (gelezen 21001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2009, 19:18:38
Gefeliciteerd, dit was je 2000e posting  :D

Hahaha en wat voor éen....  ;D
greetz,  Enrique

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2009, 19:25:29
Ben trouwens wel benieuwd wat een motorrijder dan zou moeten doen als er een inhaalverbod geldt en een automobilist bijna achterop rijdt.... want ja, hij mag die doorgetrokken streep niet over. Regels zijn regels he.
::) ::)

En nee, geen argumenten  ;)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2009, 19:27:05
Ben trouwens wel benieuwd wat een motorrijder dan zou moeten doen als er een inhaalverbod geldt en een automobilist bijna achterop rijdt.... want ja, hij mag die doorgetrokken streep niet over. Regels zijn regels he.
nood breekt wet  dat lijkt me logisch

maar dat zal elke automobilist ook doen, lijkt me, als er een vrachtwagen heel snel nadert

zo kan je elke overtreding met een k*tsmoes goed praten

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2009, 19:30:02
ieder geval een leermoment voor iedereen.... Als je wilt keren in een file, kijk goed over je schouder... ;)

Ennuh uitgaande van het feit dat er een doorgetrokken streep is, dan had de vrouw daar toch sowieso niet mogen keren?  ::)

klopt  
maar waarschijnlijk weet enriqeu hier wel een smoes voor

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2009, 19:30:10
Nee, ik zeg niet dat het geen overtreding is, ik zeg alleen dat het een afweging is op dat moment. Ik ga het er echt niet op laten aankomen dat ik in m'n spiegels zie dat er een op me afkomt. Ik wil niet weten wat er gebeurt als ik dat net te laat zie, of net niet op tijd weg kan komen, etc. Dan kies ik liever voor veiligheid en dus het bewust maken van een overtreding.

Enne.... als de politie eens voor elke overtreding zou schrijven................
greetz,  Enrique

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 29 juli 2009, 19:32:26
klopt  

Als je mij bedoelt... ik verzin geen smoes, ik vertel gewoon wat mijn beweegredenen zijn om iets wel of niet te doen in het verkeer als motorrijder. En ik snap dat meningen daarover kunnen verschillen. Alleen heb ik zo'n vermoeden dat mensen die van mening zijn dat ze als motorrijder achteraan zouden blijven staan en nooit een stilstaande file zouden inhalen om vooraan te komen, geen van alleen een motorrijbewijs hebben.
greetz,  Enrique

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #16 Gepost op: 29 juli 2009, 19:33:54
klopt  

Het heeft niets met smoezen te maken. Fanny en DB, ik voel enig onbegrip voor motorrijders????
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 29 juli 2009, 19:47:19
geen onbegrip voor motorrijders absoluut niet!!

wel onbegrip voor motorrijders die denken dat ze alles kunnen maken (en dan bedoel ik ff niet de ambu-motorrijder) en
dan roepen dat automobilsiten hun nooit begrijpen.....
dat hun verkeersinzicht beter is e.d.

ik probeer altijd rekening te houden met motorrijders, verwacht dat ook terug maar dat zie ik ook niet vaak.

motorrijders die precies in mijn dodehoek blijven, motorrijders die veel en veel te hard rijden waardoor ik ze te laat zie, motorrijders die een file willen passeren met brede koffers aan beide zijden die bijna eisen dat ze er langs kunnen en als het dan ff niet gaat handgebaren maken (een spitsstrook aan de linkerkant is niet zo breed en als er dan rechts van mij een bestelbus staat dan is er niet genoeg ruimte)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2009, 19:50:08
Kijk, met die opmerkingen ben ik het dus weer helemaal eens! Stukjes onbegrip voor motorrijders bij verkeersdeelnemers worden vaak veroorzaakt door het gedrag van "andere" motorrijders.
greetz,  Enrique

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #19 Gepost op: 29 juli 2009, 20:07:59
Jazeker onbegripnvoor motorrijders.

Maar niet in het algemeen. Wel voor die motorrijders die de normale motorrijders in een kwaad daglicht zetten. Ik ga er niet vanuit dat het lijdende voorwerp daar onder valt.

Maar ik heb nog steeds geen wettelijke onderbouwing gelezen v.w.b. mijn vraag:

Mag een motorrijder langs een file rijden op een weg waar een inhaalverbod geldt? Is de reden die Ger@rd aanhaalt ook wet?