Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!

Auteur Topic: Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!  (gelezen 20800 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 30 juli 2009, 11:42:48
De automobilist heeft het dus altijd gedaan ten opzichte van de motorrijder.

Standpunt is duidelijk. Ik zal het dus niet gaan hebben over idioten met te veel hormonen en vermogen tussen de poten die al wheely-end, met blerende uitlaten en met belachelijke snelheden het wegennet terroriseren.


Tijdens de spits (en in file's) worden de meeste aanrijdingen inderdaad veroorzaakt door onoplettende automobilisten welke zonder te kijken van rijstrook wisselen ....
Mensen zijn met totaal andere dingen bezig dan met autorijden (''want ik sta toch in de file''), scheren, bellen, krant lezen, formulieren doorpluizen en denken dan toch dat die andere rijstrook sneller gaat

Nogmaals, dit topic gaat niet over motorrijders welke met 100 tussen de file doorgaan, wheely's trekken over de boulevard en rondjes klaverbad scheuren tot de rullen van de band af zijn  ::)


Oja, ik rijd (nog) geen motor
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #41 Gepost op: 30 juli 2009, 21:48:39
Weet iemand dan waar de wijsheid vandaan komt dat het bij motorrijders geen vraag is of ze van de motor afpleuren, maar wanneer?   ::)

Overigens kwam ik er vandaag weer meerdere tegen, te hard, te veel herrie ( waarom moet je trouwens een motorrijder al op 5 kilometer afstand horen aankomen? Is dat status verhogend om in de hoogste versnelling af te remmen of in de laagste versnelling zo hard mogelijk op te trekken?) in de spijkerbroek, zonder helm, met omgevouwen nummerplaat, zonder licht, al dan niet in groepsverband. De bondste club die van mij meteen het oormerk criminele organisatie cum laude mag ontvangen reed met zijn vijfen al zwierend en zwaaiend met een stief gangetje van ver over de 80 door de kern van Smilde waar je maar 50 mag.

En wat is dat voor onzin dat motorrijders dus maar door of langs een file mogen rijden? Betalen zij misschien extra wegenbelasting waardoor zij zich dat recht hebben toege-eigend? Het wordt oogluikend toegestaan? Als ik morgen een blauwe jas aantrek en bij de Appie Hein ga voordringen, omdat dat met mijn zeer imponerend voorkomen ( grotere borst dan buikomvang, 98 kilo, 1m 97 ) geen enkel probleem is, is dat dan ook normaal?

Er zullen vast wel nette motorrijders zijn. Maar ik vind dat motorrijders net zoals die andere paria's op ons wegennet - fietsers -  te vaak en teveel zwaaien met die smoes: "Ik ben een zwakkere verkeersdeelnemer en oh wat heb ik het toch zwaar dus al dat ingeblikt geweld." En daarom menen te moeten rekenen op extra oplettendheid van andere weggebruikers. De - Hier kom ik en je moet mij maar zien als ik met 200 je kofferbak in kom duiken op de snelweg- mentaliteit. De- wij willen veilige vangrails miepers omdat we het niet erg vinden om vonken te trekken van het asfalt als we op ons plaat gaan, maar die decapitaitie middels de vangrail paaltjes zien we niet zo zitten. Blijf er dan gloeiendegloeiende gewoon op zitten. Plat door de bocht is synoniem aan plat op je bek. Weest een vent and take it like a man!

Voor dat soort mensen heeft Henry Ford en James Watt al een hele tijd geleden wat mogelijk gemaakt voor de massa.

Rijdt toch auto of als het de file is die men niet ziet zitten, pak de trein.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 30 juli 2009, 22:08:41
Overigens kwam ik er vandaag weer meerdere tegen, te hard, te veel herrie ( waarom moet je trouwens een motorrijder al op 5 kilometer afstand horen aankomen? Is dat status verhogend om in de hoogste versnelling af te remmen of in de laagste versnelling zo hard mogelijk op te trekken?) in de spijkerbroek, zonder helm, met omgevouwen nummerplaat, zonder licht, al dan niet in groepsverband. De bondste club die van mij meteen het oormerk criminele organisatie cum laude mag ontvangen reed met zijn vijfen al zwierend en zwaaiend met een stief gangetje van ver over de 80 door de kern van Smilde waar je maar 50 mag.

Zulke gasten kwam ik vandaag ook weer tegen, op een groot industrieterrein in de buurt, 80% op de ramen, zwarte- marktpijp er onder... Petje op en de stoel op standje horizontaal.

Is dat status verhogend? Om al roffelend met een 1.6 rondjes te scheuren door de bebouwde kom? Radio op 10, Hipperdehop uit de speakers, met neon verlichitng er onder en met grote stickers ''Streetracer'' op de kofferklep?

 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #43 Gepost op: 30 juli 2009, 22:11:45
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


geweldig Jerom.... lol ik zie ze rijden lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #44 Gepost op: 30 juli 2009, 22:19:15

Zulke gasten kwam ik vandaag ook weer tegen, op een groot industrieterrein in de buurt, 80% op de ramen, zwarte- marktpijp er onder... Petje op en de stoel op standje horizontaal.

Is dat status verhogend? Om al roffelend met een 1.6 rondjes te scheuren door de bebouwde kom? Radio op 10, Hipperdehop uit de speakers, met neon verlichitng er onder en met grote stickers ''Streetracer'' op de kofferklep?

 ::)

Heb je er wat aangedaan? Ik kan per slot van rekening alleen maar foei roepen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #45 Gepost op: 30 juli 2009, 22:30:19
Prima verwoord Dinges  O0 Het is meer dan eens de motorrijder die de problemen oplost die een automobilist veroorzaakt.
Niks tegen motorrijders, maar ik vind het af en toe een beetje vermoeiend worden... Het is nu net of alle motorrijders perfect rijden, en altijd beter rijden dan automobilisten. In beide groepen heb je goeie en slechten zitten, maar op deze manier begint het gewoon op kapsones van motorrijders te lijken  :|

Niet echt de manier om een beetje onderling begrip te krijgen mijns inziens  ::)
Maar wellicht ben ik de enige die het zo ziet :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #46 Gepost op: 30 juli 2009, 22:34:09

En wat is dat voor onzin dat motorrijders dus maar door of langs een file mogen rijden? Betalen zij misschien extra wegenbelasting waardoor zij zich dat recht hebben toege-eigend? Het wordt oogluikend toegestaan?


Rijdt toch auto of als het de file is die men niet ziet zitten, pak de trein.


Motorrijders zijn over het algemeen (de door jouw geschetste figuren buiten beschouwing gelaten) verstandige mensen die nog meer te doen hebben op een dag. Probeer het eens, het is gewoon prachtig om te rijden. Zelfs voor je lol...lekker toeren noemt men dat.  ;D

En de trein, tsja, ook daar heb ik een aantal jaartjes ervaring mee. Dubieuze luchtjes, irritante Disk-mans (in die tijd) en walkman's, beltonen, junkies, bedelaars, tokkelaars die niet kunnen tokkelen op een ongestemde gitaar, mondharmonicablazers die naar bier walmen, luid bellende mensen (wat we vanavond eten enzo), rare mede-landers die je niet te lang aan mag kijken anders zie je alle hoeken van je coupe, en de rest kijkt toe, wietluchten, vertragingen, koude perrons, slechte aansluitingen, enzovoorts, DB.

Misschien in Fryslan niet, maar hier wel.  ::)

Dus nee, de trein is voor andere mensen.  ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #47 Gepost op: 30 juli 2009, 22:34:58
Niet echt de manier om een beetje onderling begrip te krijgen mijns inziens  ::)

Dat is dan stiekem jouw kleine geheimpje.  O0

Volgens mij is in tal van postings naar voren gekomen dat er overal goede en slechte zitten, in elke voertuigcategorie.  ;)


En dat begrip is er, en dik ook. Waarom denk je dat die filegedragscode o.a. in het leven is geroepen?
Of ben jij er zo eentje die z'n koekblik naar het midden manoeuvreerd, om motorrijders te hinderen? Nee toch hoop ik?  :-X


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #48 Gepost op: 30 juli 2009, 23:04:39
Overigens kwam ik er vandaag weer meerdere tegen, te hard, te veel herrie ( waarom moet je trouwens een motorrijder al op 5 kilometer afstand horen aankomen? Is dat status verhogend om in de hoogste versnelling af te remmen of in de laagste versnelling zo hard mogelijk op te trekken?) in de spijkerbroek, zonder helm, met omgevouwen nummerplaat, zonder licht, al dan niet in groepsverband. De bondste club die van mij meteen het oormerk criminele organisatie cum laude mag ontvangen reed met zijn vijfen al zwierend en zwaaiend met een stief gangetje van ver over de 80 door de kern van Smilde waar je maar 50 mag.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is er dan kennelijk een heel duidelijk verschil tussen motorrijders (en de handhaving) in Smilde en het westen van Nederland... Zonder helm, met omgevouwen nummerplaten en zonder licht zie ik gelukkig op z'n zachtst gezegd niet zo heel vaak.

En wat is dat voor onzin dat motorrijders dus maar door of langs een file mogen rijden? Betalen zij misschien extra wegenbelasting waardoor zij zich dat recht hebben toege-eigend? Het wordt oogluikend toegestaan? Als ik morgen een blauwe jas aantrek en bij de Appie Hein ga voordringen, omdat dat met mijn zeer imponerend voorkomen ( grotere borst dan buikomvang, 98 kilo, 1m 97 ) geen enkel probleem is, is dat dan ook normaal?

Jij vindt het onzin... kennelijk vindt het OM, de politie en een groot deel van de bevolking het best kunnen, mits het op een veilige manier gebeurt.

Er zullen vast wel nette motorrijders zijn.

Kennelijk niet zoveel in Smilde...  :P

Maar ik vind dat motorrijders net zoals die andere paria's op ons wegennet - fietsers -  te vaak en teveel zwaaien met die smoes: "Ik ben een zwakkere verkeersdeelnemer en oh wat heb ik het toch zwaar dus al dat ingeblikt geweld." En daarom menen te moeten rekenen op extra oplettendheid van andere weggebruikers.

Op extra oplettendheid van medeweggebruikers hoef je als motorrijder echt niet te rekenen. In tegendeel. En ook juist daaraan wordt zoveel aandacht besteed tijdens de rijopleiding. Juist omdat men je niet ziet (je bent kleiner, smaller en onopvallender dan een auto). Misschien dat sommige motorrijders daarom maar meer lawaai maken?  :D

De - Hier kom ik en je moet mij maar zien als ik met 200 je kofferbak in kom duiken op de snelweg- mentaliteit.

Ja, zulke idioten zijn er inderdaad. Vaak herkenbaar aan het type motorfiets. En ja, ook motorrijders schrikken zich wel eens helemaal de rambam als ze plotseling met een snelheidsverschil van 100 km/h rechts worden ingehaald tussen de motor waar ze op rijden en een bus op de rijstrook ernaast... Geen goed woord voor over. Duidelijk geval van zelfoverschatting en rekenen op alartheid van anderen.

De- wij willen veilige vangrails miepers omdat we het niet erg vinden om vonken te trekken van het asfalt als we op ons plaat gaan, maar die decapitaitie middels de vangrail paaltjes zien we niet zo zitten. Blijf er dan gloeiendegloeiende gewoon op zitten. Plat door de bocht is synoniem aan plat op je bek. Weest een vent and take it like a man!

Was het maar zo dat elke motorrijder die zwaar gewond raakt tussen vangrails dat te danken heeft aan zijn eigen rijgedrag. Ik blijf het jammer vinden dat je zo generaliseert. Maar misschien is er inderdaad wel een verschil tussen motorrijders in het oosten en in het westen...




greetz,  Enrique


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 30 juli 2009, 23:20:32
Surprise surpirse.

Ik kom uit het Westen. En juist hier irriteer ik mij mateloos aan motorrijders in het algemeen. Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat het dus een landelijke plaag is.