Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!

Auteur Topic: Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!  (gelezen 20801 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #50 Gepost op: 31 juli 2009, 04:19:09
Citaat van: DB
Er zullen vast wel nette motorrijders zijn.
Alleen deze opmerking al doet mij vermoeden dat je eigenlijk de boel aan het opstoken bent.

Langs een file rijden is geen voordringen. Jij hebt er toch geen last van. Of bespeur ik jaloezie omdat jij wel moet wachten?
Om een rij auto's langs te rijden om vooraan op de stopstreep te staan vind ik ook niet nodig, maar man..
Citaat van: DB
Maar ik vind dat motorrijders net zoals die andere paria's op ons wegennet(..)

..wat heb jij een frustratie in je! Ik hoop niet dat je dat in het verkeer ook zo uit, er zijn goede cursussen om je weer op deze planeet te brengen.

Groetjes,

Een zwakkere verkeersdeelnemer


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #51 Gepost op: 31 juli 2009, 10:30:56
Surprise surpirse.

Ik kom uit het Westen. En juist hier irriteer ik mij mateloos aan motorrijders in het algemeen. Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat het dus een landelijke plaag is.

Ik voel een HVforum-motortourdag aankomen in het westen van het land.  ;) Wil je achterop? Kan ik laten zien hoe mooi het is om lekker rustig langs mooie gebieden te touren.


Bart S

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 31 juli 2009, 10:49:21
Ik voel een HVforum-motortourdag aankomen in het westen van het land.  ;) Wil je achterop? Kan ik laten zien hoe mooi het is om lekker rustig langs mooie gebieden te touren.

Dat is misschien niet eens zo'n gek idee. Die toertocht dan. Als er iemand achterop wil is dat wl lte regelen denk ik :)

Ook leuk om te lezen (helaas mag ik de tekst niet hier kopieren en plakken):
http://www.horizon-taal.nl/column/angst.htm

(ok, ik waag het erop om een stukje als lekkermaker te posten:)
Motorrijders horen niet beschaafd te zijn. Dat kunnen we ons niet permitteren in het verkeer. Daarvoor zijn we veel te kwetsbaar. Angstaanjagend, dat is wat we moeten zijn. Dat is een de enige manier om agressieve automobilisten in toom te houden. Zo werkt het bij dieren ook. Een kat maakt geen indruk op een hond door beschaafd te zijn. Alleen door zich groot te maken en zijn scherpe nagels in de strijd te gooien, houdt hij de vijand op afstand.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 31 juli 2009, 10:54:36
Ook leuk om te lezen (helaas mag ik de tekst niet hier kopieren en plakken):
http://www.horizon-taal.nl/column/angst.htm

Humorrrrr!!  O0




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #55 Gepost op: 31 juli 2009, 18:07:36
Ik voel een HVforum-motortourdag aankomen in het westen van het land.  ;) Wil je achterop? Kan ik laten zien hoe mooi het is om lekker rustig langs mooie gebieden te touren.

Ontzettend leuk idee!!!

Enne... inderdaad, frustratie ten top. Kennelijk rijden alle asociale motorrijders altijd in de buurt van Diamondback en mijdt de rest van de motorrijders hem ofzo...
greetz,  Enrique


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #56 Gepost op: 3 augustus 2009, 18:46:43
::)

Motorrijder bekeurd voor rijden zonder gordel
Uitgegeven: 31 juli 2009 22:26
Laatst gewijzigd: 31 juli 2009 22:26

AUGSBURG - Een motorrijder is in zijn woonplaats München bekeurd omdat hij geen veiligheidsgordel droeg. De 46-jarige man moet 53 euro betalen.
 De motorrijder, die volgens de voorschriften een helm ophad, heeft inmiddels een advocaat ingeschakeld om van de bon af te komen.

Tot nu toe leverden zijn verzoeken om intrekking van de boete niets op. Zijn advocaat vermoedt een onachtzaamheid of fout van de autoriteiten, meldden Duitse media.

© ANP       nu.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #57 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:00:47
lol.....  :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #58 Gepost op: 4 augustus 2009, 17:42:50
Zo zou het er altijd uit moeten (kunnen?) zien, perfect;


prulleke86


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #59 Gepost op: 23 september 2009, 11:36:23
We gaan de goede kant op!!!    ::)

Nu 700.000 motoren in NL

Deze maand bereikte het Nederlandse motorpark een mijlpaal van 700.000 motorfietsen. Dat betekent een groei van zo'n 15.000 motoren vergeleken met een jaar geleden.


Het is ook een verdubbeling van het aantal motorfietsen ten opzichte van 1996, toen 350.000. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van de brancheorganisaties Bovag en VWE.

Volgens Bovag kiezen mensen vaker voor een tweewieler om files te omzeilen. Ook de slechte bereikbaarheid van binnensteden per auto en de daar geldende hoge parkeertarieven spelen een rol.

Vooral de leeftijdsgroep 18 tot 26 jaar is verantwoordelijk voor de populariteit van motoren. Het aantal motorbezitters in deze categorie lag bijna 10 procent hoger dan een jaar eerder.

,,Deze groep is zich bewust van de mogelijkheden van alternatief vervoer en vinden de vrijheid die de motorfiets biedt een van de grootste pluspunten'', zegt Bovag-woordvoerder Gijs Bosman.

www.spitsnieuws.nl