Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!

Auteur Topic: Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!  (gelezen 21015 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 8 mei 2010, 01:21:33
Er is een kans dat probleem van asociaal brommertuig die zich als Spider-Man door het verkeer bewegen wordt afgezwakt (hopelijk verholpen) door de invoering van praktijkexamen AM.

De die-hard aso's blijf je natuurlijk houden, daar kan je in het 'grote' verkeer ook niet omheen, en zal geen rijles wat aan doen. Maar als je kan zorgen dat de brommer van het aso-imago afkomt, hebben de brutalen de halve wereld niet meer en kan iedereen gewoon zoveel mogelijk rechts houden :)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 8 mei 2010, 01:32:33
Daarnaast is er met de komst van het brommer-rijbewijs een betere handhaving mogelijk. Nu gelden de zelfde maatregelen als voor automobilisten qua alcohol, gevaar/hinder & overschrijding Vmax ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #72 Gepost op: 8 mei 2010, 11:21:13
Daarnaast is er met de komst van het brommer-rijbewijs een betere handhaving mogelijk. Nu gelden de zelfde maatregelen als voor automobilisten qua alcohol, gevaar/hinder & overschrijding Vmax ...
Jups, en bij inname mag je alleen nog fietsen of met de trein, je bent namelijk alles kwijt. Iets dat wel makkelijker was met een bromfietscertificaat, als die werd ingenomen kon je nog met de auto of andersom...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 8 mei 2010, 12:00:35
Jups, en bij inname mag je alleen nog fietsen of met de trein, je bent namelijk alles kwijt. Iets dat wel makkelijker was met een bromfietscertificaat, als die werd ingenomen kon je nog met de auto of andersom...

Bromfietscertificaat kon volgens mij helemaal niet ingenomen worden   ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #74 Gepost op: 8 mei 2010, 12:07:49
Bromfietscertificaat kon volgens mij helemaal niet ingenomen worden   ::)
*doet beter opletten bij oude afleveringen van BodW*

7194

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 8 mei 2010, 22:10:21
*doet beter opletten bij oude afleveringen van BodW*

Bekijk de nieuwe dan eens.... ::)

sylvester1986

• Gast
Reactie #76 Gepost op: 9 mei 2010, 00:01:19
Blik op de weg aflevering van 04-05-2010

http://player.omroep.nl/?aflID=10915452

vanaf 23:16 wordt iemand aangehouden en in 1e instantie heeft hij mazzel, maar helaas wordt duidelijk dat hij een brommerrijbewijs heeft en is hij deze dus kwijt.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 9 mei 2010, 11:51:47
Als het regend hoor je ook niemand over ziet. IK vindt en zo zijn er meerdere met mij je kan en mag niet alles over een kam scheren. Als wordt per zaak bekeken. De ene keer zeg ik niks en vindt ik het goed. De andere keer kan er net iets zijn waardoor ik het wel gevaarlijk vindt en krijg je verbaal. Er is niet makkelijk te zeggen waar schrijf ik wel en niet voor.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 23 augustus 2010, 20:25:37
Onder het mom van het kan altijd gekker:

Chinese file duurt al 9 dagen

Op de Chinese Beijing-Tibet snelweg staat al negen dagen een file van meer dan 100 kilometer. De rij is ontstaan door wegwerkzaamheden en bestaat voornamelijk uit vrachtwagens die weigeren extra brandstof te verspillen aan een omweg.

Kleine ongelukken en auto´s met pech verslechteren de doorstroming nog verder. Vrachtwagenchauffeurs kaarten om de tijd te verdoen. De omwonenden van de snelweg proberen een graantje mee te pikken en verkopen spullen voor extra hoge tarieven. ¨Instant Noodles zijn nu vier keer zo duur¨, zo klaagt een chauffeur tegenover het Chinese persbureau Xinhua News Agency.

De file zal voorlopig nog wel even aanhouden, aangezien de werkzaamheden nog zeker een maand duren. De situatie is niet ongewoon voor dit traject. Eerdere werkzaamheden zorgde er ook voor dat het verkeer een maand lang slechts met een slakkengangetje voortbewoog.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/08/chinese_file_duurt_al_9_dagen.html