Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!

Auteur Topic: Filerijden, filegedragscode, samenspel van motorvoertuigen!  (gelezen 20823 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 22 november 2010, 11:43:59
Ze zien me zelfs op een grote witte motor, mat oranje/blauwe striping, blauwe lampen, met een gele jas aan een een gele helm op over het hoofd... Zelfs met zwaai en lawaai!

Nu bedoeld men meestal ook met "ik had je niet gezien" eigenlijk "ik had helemaal niet gekeken" ;)

Ik moest na een crash mezelf weer helemaal in het nieuw steken en heb destijds gekozen voor een jas en een helm in de bekende gele signaal kleur waarbij de jas van de nodige reflectie is voorzien aan alle kanten. Inderdaad stof tot vele discussies en nee, ik wil niet op een motoragent lijken. Dat de gemiddelde automobilist dat er wel van maakt was zeker niet mijn bedoeling en als je ons naast elkaar zet zie je volgens mij duidelijke verschillen. Maar om terug op het onderwerp te komen, ik merk absoluut verschil bij het filerijden tussen mijn oude donkere pak en het lichtgekleurde spul wat ik nu op en aan heb. Komt hoofdzakelijk door de helmkleur (denk ik).

Op de motor kan ik eventueel nog running lights inschakelen, maar daar merk ik eigenlijk geen verschil bij in de file. Loop nog wel na te denken over Xenon maar de opmerking van Jerommeke zet me nog wel aan het denken.

Bart (ST1100)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #91 Gepost op: 23 november 2010, 13:33:04
Het kan en mag allemaal. Mits je emaar zorg draagt dat je het goed afsteld en zo dat je verlichting op mars staat gericht.
Maar goed zoals reeds eerder door mij geschreven, valt en staat alles met een gedegen rijopleiding een eem mind set van oja een motorrijder laat ik eers ruimte maken. Niet van he daar heb je een motorrijder laat ik hem/ haar eens lekker plat rijden.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #92 Gepost op: 23 november 2010, 14:16:28
Voor motorrijders ga ik altijd aan de kant in de file, stiekem hoop ik dan op een handje omhoog, dat maakt mijn hele dag goed! (Net als op het zebrapad al is het daar niet nodig maar wel leuk)
Freude am Fahren


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #93 Gepost op: 23 november 2010, 20:26:49
Ik heb zelf ook een donkerkleurige motor en redelijk donkere kleding. Sinds ik beroepsmatig bij een flink motorongeval ben geweest, moet ik verplicht een geel hesje dragen van het thuisfront. Voor mij geen probleem. Misschien zit het tussen de oren, maar ik heb sindsdien wel het gevoel dat ik sneller wordt gezien. Uiteraard heb je als motorrijder zelf ook veel in handen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 23 november 2010, 20:37:06
Kwam vanmiddag een motorrijder tegen met een ''belgische politie'' signaalkleur oranje helm, lijkt nog wel meer op te vallen dan het signaal geel  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 23 november 2010, 20:40:22
Overgenomen van Horizon Taal

'Dame, heren, welkom op de cursus voor gevorderden. We beginnen vandaag met de theorie. En die luidt als volgt: Nederland is een gekkenhuis. Vanochtend zijn er vele idioten in de auto gestapt die u van de motor willen rijden. Dat is elke dag zo. Ik zal een en ander illustreren in de nu volgende powerpoint-presentatie met beelden van de verkeerspolitie.

Hier ziet u op het eerste plaatje een motorrijder die achter een vrachtwagen blijft plakken. De vrachtwagen remt, de motorrijder en de bestelwagen achter hem zien dat te laat. Het tweede plaatje laat de motorrijder nogmaals zien. Tja, in zekere zin plakt hij nu nog steeds achter de vrachtwagen. Maar zodanig dat ze hem er met een spatel van af moeten schrapen.

De tweede situatie. Hier ziet u een motorrijder die de vrije ruimte niet benut. Het gevolg: de motorrijder zit nu in een krappe ruimte. Tussen zes plankjes om precies te zijn. Neemt u trouwens gerust een koekje, ze staan ervoor.

Derde situatie, gefotografeerd door een roodlichtcamera. Stoplicht springt op groen en de motorrijder op een Harley Davidson Fat Boy scheurt direct weg. Van rechts komt een vrachtwagen met 27 ton cement. Hij rijdt door rood. Dat is vrij normaal in Nederland. Volgende plaatje: de Fat Boy is nu een Flat Boy. Hetzelfde geldt voor de motorrijder. Zijn er nog vragen? Waar het toilet is? Nu al? Tweede deur rechts.

En dan nu wat statistieken. In de eerste grafiek ziet u het aantal motorrijders. In de tweede het aantal bestuurders van rode KPN-autootjes, witte bestelwagens en taxi's. Wij noemen ze ook wel de begrafenisauto's. Allemaal mensen die in het verkeer met heel andere dingen bezig zijn dan met opletten. De laatste grafiek geeft de kans aan dat u deze brokkenpiloten tegenkomt. U ziet het. Het is een hel.

Tot slot enkele foto's van een botsproef. U ziet hier een dummy op een motor die met 29 km/h per uur tegen de zijkant van een auto aanrijdt. Dat is toch niets, hoor ik u zeggen. Maar u kunt net zo goed van de vijfde verdieping van een flatgebouw springen, dat komt op hetzelfde neer. Maakt niet uit wat voor helm of motorpak u draagt.

Tot zover de theorie. Zijn er nog vragen, ideeën of suggesties? U had graag een kotszak gewild? Hoe bedoelt u? Was er iets mis met de koekjes?

Oké, dan gaan we nu het leslokaal verlaten om aan het praktijkdeel te beginnen. Let u wel op het trappetje. U zult niet de eerste zijn die van een trap afstort en met een gebroken nek in het ziekenhuis belandt.

Rest mij nog u vandaag bijzonder veel plezier toe te wensen. Probeer van uw hobby te genieten. Daar gaat het tenslotte allemaal om!'

Jan Dirk Onrust


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #96 Gepost op: 23 november 2010, 22:13:52
Kwam vanmiddag een motorrijder tegen met een ''belgische politie'' signaalkleur oranje helm, lijkt nog wel meer op te vallen dan het signaal geel  ;)
Dat oranje ben ik al jaren fan van, maar dan op mijn bussie  O0 0098
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


sylvester1986

  • Gast
Reactie #97 Gepost op: 5 juli 2012, 21:02:18
Filegedragscode ....tsjaaa 998765
===========
Nutteloze file door koppige bestuurder
Consternatie alom gisteravond. Onderweg naar een nieuwsitem belandde een cameraploeg van AT5 in misschien wel de meest nutteloze file aller tijden.

Op het Zuideinde in Noord stonden verschillende auto's vast voor een brug. Op deze brug, een eenrichtingsweg, stonden twee auto's lijnrecht tegenover elkaar. De automobilist die voorrang moest verlenen weigerde achteruit te gaan, waardoor er een flinke opstopping ontstond.

De hitte en het lange wachten zorgde voor de nodige verongelijkte Amsterdammers die de bestuurder met geen stok van haar plek konden krijgen. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om de situatie op te lossen...

Bron + video: http://www.at5.nl/artikelen/83667/koppige-bestuurder-veroorzaakt-file


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #98 Gepost op: 5 juli 2012, 22:09:46
Toevallig dit met stijgende verbazing dit in het nieuws gezien vanavond.
Wat ben ik toch blij dat ik het AT5 Nieuws kan zien via UPC vanuit 010City.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #99 Gepost op: 5 juli 2012, 22:18:45
Filegedragscode ....tsjaaa 998765
===========
Nutteloze file door koppige bestuurder
Consternatie alom gisteravond. Onderweg naar een nieuwsitem belandde een cameraploeg van AT5 in misschien wel de meest nutteloze file aller tijden.

Op het Zuideinde in Noord stonden verschillende auto's vast voor een brug. Op deze brug, een eenrichtingsweg, stonden twee auto's lijnrecht tegenover elkaar. De automobilist die voorrang moest verlenen weigerde achteruit te gaan, waardoor er een flinke opstopping ontstond.

De hitte en het lange wachten zorgde voor de nodige verongelijkte Amsterdammers die de bestuurder met geen stok van haar plek konden krijgen. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om de situatie op te lossen...

Bron + video: http://www.at5.nl/artikelen/83667/koppige-bestuurder-veroorzaakt-file

Echt te bizar voor woorden! Enkeltje Spor?