Weet iemand dan waar de wijsheid vandaan komt dat het bij motorrijders geen vraag is of ze van de motor afpleuren, maar wanneer?
Overigens kwam ik er vandaag weer meerdere tegen, te hard, te veel herrie ( waarom moet je trouwens een motorrijder al op 5 kilometer afstand horen aankomen? Is dat status verhogend om in de hoogste versnelling af te remmen of in de laagste versnelling zo hard mogelijk op te trekken?) in de spijkerbroek, zonder helm, met omgevouwen nummerplaat, zonder licht, al dan niet in groepsverband. De bondste club die van mij meteen het oormerk criminele organisatie cum laude mag ontvangen reed met zijn vijfen al zwierend en zwaaiend met een stief gangetje van ver over de 80 door de kern van Smilde waar je maar 50 mag.
En wat is dat voor onzin dat motorrijders dus maar door of langs een file mogen rijden? Betalen zij misschien extra wegenbelasting waardoor zij zich dat recht hebben toege-eigend? Het wordt oogluikend toegestaan? Als ik morgen een blauwe jas aantrek en bij de Appie Hein ga voordringen, omdat dat met mijn zeer imponerend voorkomen ( grotere borst dan buikomvang, 98 kilo, 1m 97 ) geen enkel probleem is, is dat dan ook normaal?
Er zullen vast wel nette motorrijders zijn. Maar ik vind dat motorrijders net zoals die andere paria's op ons wegennet - fietsers - te vaak en teveel zwaaien met die smoes: "Ik ben een zwakkere verkeersdeelnemer en oh wat heb ik het toch zwaar dus al dat ingeblikt geweld." En daarom menen te moeten rekenen op extra oplettendheid van andere weggebruikers. De - Hier kom ik en je moet mij maar zien als ik met 200 je kofferbak in kom duiken op de snelweg- mentaliteit. De- wij willen veilige vangrails miepers omdat we het niet erg vinden om vonken te trekken van het asfalt als we op ons plaat gaan, maar die decapitaitie middels de vangrail paaltjes zien we niet zo zitten. Blijf er dan gloeiendegloeiende gewoon op zitten. Plat door de bocht is synoniem aan plat op je bek. Weest een vent and take it like a man!
Voor dat soort mensen heeft Henry Ford en James Watt al een hele tijd geleden wat mogelijk gemaakt voor de massa.
Rijdt toch auto of als het de file is die men niet ziet zitten, pak de trein.