Shave, ademlucht gebruiken "op het land" is natuurlijk heel wat anders als duiken, waar je te maken krijgt met drukken, en hierdoor gassen in onze lucht giftig laten worden (partieele druk wordt te groot) bovendien duikt een sportduiker voor z'n ontspanning, de beroepsduiker moet vaak zwaar werk doen en ik kan me gerust voorstellen dat de zuurstof opname dan hoger moet zijn als bij een ademluchtdrager ik denk dat de eisen die gesteld worden aan de duiker de ademluchtdragers eisen ruimschoots overstijgen.Ik denk dan ook dat de marineduikereisen ook hoger liggen, omdat zij ook andere deco tabellen gebruiken het is eigenlijk een beetje een rommeltje in duik land, de eisen in bv Spanje liggen weer anders dan in Nederland daar moet je elk jaar gekeurd worden als je wilt bootduiken op open zee, maar vanaf de kant mag alles in Nederland raden ze de keuring aan, maar niemand controleerd het.
Ik laat me elk jaar keuren, maar heb nog nooit medische problemen gehad, en ik duik zo'n 20 jaar, in Nl, buitenland, en op de Noordzee, diep, als er reden toe is, maar ook veel "gewoon" voor de fun.