Beste Ruud,
Eerst even lezen, dan pas reageren. Bij de allereerste alarmering zijn de blusploegen van zowel St. Nicolaasga als Langweer gealarmeerd.
Het automatisme van een RV is in Frieslang lang niet altijd even zinvol: veel van dit soort panden zijn maar 1 of 2 bouwlagen hoog. Daarmee is de noodzaak voor een tweede vluchtweg afwezig. De inzet van een torenstraal is alleen nuttig als je daarmee een overslag kunt beperken. Anders moet je toch wachten tot het een uitslaande brand is.
Pieter,
als ik het nu goed ga lezen wordt het alleen maar gekker.
Laat ik voorop stellen dat ik niet echt bekend ben met de wijze van uitrukken in Friesland, maar dat even ter zijde.
Zoals jij al aangaf worden bij de eerste alarmering gealarmeerd de blusploegen St. Nicolaasga en Langweer en ovd met de TAS van St Nicolaasga.
Bij de eerste opschaling worden weer dezelfde ploegen gealarmeerd echter ditmaal met de TAS van Langweer.
Dus; worden er in eerste instantie nou twee ploegen gealarmeerd voor 1 TAS of hopen we dat er 1 vol komt of vormen ze na samenvoegen 1 TAS bemensing, of gaan er toch twee rijden???
Nu even terug maar het moraal van mijn bericht, is het handig (veilig) om bij een melding van brand in een industriepand om 6 uur 's morgens maar 1 TAS te sturen...