Ik blijf erbij dat er te fel in de verdediging wordt gesprongen en dat juist die reakties kort door de bocht zijn. Ik lees in zijn woorden niets over het afbranden van de Ambulancewens ziekenbroeders, maar Blusdebrand wordt wel degelijk afgebrand. De vergelijking met die spookrijdende brandweerwagen mocht ik niet maken, maar ook dat is weer een typisch geval van het niet begrijpen van de boodschap. Waarom maakte ik die vergelijking? Ook hulpverleners kunnen zich wel eens op glad ijs bevinden, bewust, onbewust, verblind door andrenaline, maar natuurlijk nooit doelbewust om anderen in gevaar te brengen. Iedereen weet nu al 100% zeker dat de betreffende ambulance zich legitiem met optische en geluidssignalen over de vluchtstrook verplaatste en dat Blusdebrand de naam "hulpverlener" niet waardig is. Dat is nogal wat!! De mensen die die ene politiewagen met optische en geluidssignalen door rood zagen rijden een paar maanden geleden dachten waarschijnlijk ook "Goh, wat zal er gebeurd zijn?". Helemaal niets, er zou pas iets gebeuren als ze geen haast zouden maken, de patat zou namelijk koud worden!!! Dat mag dan wel weer breed uitgemeten worden, maar als er een kenteken genoteerd wordt van iemand die op een totaal andere manier betrokken is bij het reilen en zeilen op de Nederlandse snelwegen dan barst de hel direkt los. Sorry, maar volgens mij is er niemand in staat om een en ander objectief te bekijken. Een HELE interessante combinatie. HBT en weginspecteur bij RWS, dat zie je niet vaak. Iemand daar al bij stil gestaan? Dat je zaken dan misschien op 2 manieren bekijkt? Stel nu dat er inderdaad iets niet in de haak was geweest en er was GEEN kenteken genoteerd. Ach, jammer dan toch?
Mag ik weer wat vergelijkingen maken? Denk je dat politieagenten die het na tal van dienstjaren nog nooit in hun zotte kop hebben gehaald om met OGS te rijden omdat de patat koud zou worden, het leuk vinden dat bepaalde collega's dat wel hebben gedaan? De goeden moeten in zulke gevallen toch weer onder de kwaden lijden, ook de goeden worden erop aangekeken en moeten de opmerkingen aanhoren.
Om er zonder blikken of blozen vanuit te gaan dat elke OGS-rit legitiem is, dat is natuurlijk wel heel erg zwart-wit. Dat zou immers betekenen dat je als hulpverlener alles kunt doen en laten wat je wilt, want wie zou er aan twijfelen?
Jammer dat er zo kortzichtig wordt gereageerd en dat zo iemand direkt van het forum wordt weggepest. Ik kan soms ook fel en misschien zelfs bot reageren, maar het lijkt er nu een beetje op dat ik de enige ben die niets kwaads in zijn woorden kan bespeuren. Misschien komt het wel doordat ik geen hulpverlener ben. Leuk, dat hulpverleners elkaar zo behandelen... :|
aller eerst wil ik zeggen dat ik vind dat ambulance wens geweldig werk doet. en ze zullen vast wel een rede hebben om a1 te rijden en dat in overleg doen en zullen dat echt niet zo maar doen
Ja die agenten met hun patat hadden ook een hele goede reden. Je beschermt ze nu zonder de feiten te kennen...
Ik zeg niet dat er aanleiding is om te twijfelen aan hun handelen, maar er wordt nu iemand volledig afgebrand die zich gewoon iets afvraagt..
Groeten, Peter.