stichting ambulancewens met A1 over vluchtstrook

Auteur Topic: stichting ambulancewens met A1 over vluchtstrook  (gelezen 10160 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2009, 16:21:22
Je hebt het stukje van Hunter gelezen, dus ik neem aan dat van Bart ook.... ?
Zowiezo voor jezelf (hoe en waarom) als voor ons wel prettig denk ik ;)

Enne.... heb je al contact opgenomen met Stichting Ambulancewens over het hoe en waarom, in plaats van gelijk in de hoogste boom te klimmen? Vind het een beetje 'stemmingmakerij'. Neem contact met ze op (www.ambulancewens.nl) , en als blijkt dat het inderdaad niet klopt dan zal Kees er zeker actie op ondernemen. De stichting is hem te dierbaar om zulke risico's te nemen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2009, 16:34:08
Hoi Hunter,

Bedankt voor de aanvulling,ik ben absoluut ook tegen om iemand af te zeiken want je hebt elkaar nodig waar dan ook.
en het klopt ik ben ook HBT.
alleen mij gaat het om de veiligheid op de weg als wij daar staan met een gevaarlijk object,en ik vroeg mij dus af hoe en wat.

Maar dat er zo fel gereageerd wordt door bepaalde collega's vind ik jammer en zal hierin dus besluiten om maar géén vragen/opmerkingen te stellen op dit forum.

Bedankt.


Sorry, ik zal niet meer op je reageren....ga gerust je gang verder :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2009, 18:32:44
Hoi Hunter,

Bedankt voor de aanvulling,ik ben absoluut ook tegen om iemand af te zeiken want je hebt elkaar nodig waar dan ook.
en het klopt ik ben ook HBT.
alleen mij gaat het om de veiligheid op de weg als wij daar staan met een gevaarlijk object,en ik vroeg mij dus af hoe en wat.

Maar dat er zo fel gereageerd wordt door bepaalde collega's vind ik jammer en zal hierin dus besluiten om maar géén vragen/opmerkingen te stellen op dit forum.

Bedankt.



Mag ik dit een ongelofelijk zwak argument vinden om met de discussie te stoppen. Je zwengelt wat aan waarbij je impliciet stelt dat je zeker weet ze onterecht met OGS gereden hebben. Een aantal leden geven argumenten aan waardoor dit misschien wel terecht gedaan is. Andere leden geven aan dat je misschien eens contact op kan nemen met de stichting om achter het echte verhaal te komen.
Misschien is er wel onterecht en onverstandig met OGS gereden waardoor de stichting, na jouw melding, daar aan wat kan doen maar misschien lag er achterin ook wel een patiënt die met spoed medische hulp nodig had...  ;)

Maar je enige reactie is dat je niet meer reageert... Zwak... Ben je dan misschien toch niet uit om de waarheid te vinden maar alleen om de stichting zwart te maken? ??? ::)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2009, 18:46:42
Ik volg de discursie nu al vanaf het begin maar ik het niet laten ook even mijn zegje er over te doen...  Ik vind de reactie van onze weginspecteur ook maar kort door de bocht !  Ik krijg er  zelfs een beetje een vreemd gevoel bij..  Eerst worden er bevindingen gepost die geheel ten nadele zijn van deze " special ambu"  en wordt er om raad of advies gevraagd aan andere leden, wat die er wel niet van vinden.  Nu  vallen meneer de inspecteur de antwoorden wat tegen en zijn ze allemaal precies wat meneer  juist niet wilde horen, kapt onze weginspecteur opeens de discursie af, ik vind dat ook erg zwak om er zo een punt achter te zetten.  Zoals je heb kunnen lezen, mag deze speciale ambu die met gewoon " normaal ambu personeel "  de ritten verzorgt voor deze mensen ook over de vluchtstrook met een A1, een zeer duidelijk antwoord lijkt mij !  Ik krijg een vervelend gevoel bij het dreigement om deze mannen er bij proberen te naaien om deze stichting of het klpd maar is te informeren met kenteken en al erbij  >:(  Ik ben vol onbegrip of jouw actie, dat moet dan een HBT chauffeur zijn, iemand met een HV hart zou je denken :-\  Ik denk dat jouw HV hart op dit moment gewoon even op het verkeerde plek zit..!   Mijn advies dan ook, als het kan per direct de stichting bellen en als een klein kind je beklach doen, misschien krijg je er wel een fijn gevoel bij..

Was getekent ook een HBT chauffeur.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2009, 19:04:44
aller eerst wil ik zeggen dat ik vind dat ambulance wens geweldig werk doet. en ze zullen vast wel een rede hebben om a1 te rijden en dat in overleg doen en zullen dat echt niet zo maar doen.
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 2 augustus 2009, 19:06:20
Ik blijf erbij dat er te fel in de verdediging wordt gesprongen en dat juist die reakties kort door de bocht zijn. Ik lees in zijn woorden niets over het afbranden van de Ambulancewens ziekenbroeders, maar Blusdebrand wordt wel degelijk afgebrand. De vergelijking met die spookrijdende brandweerwagen mocht ik niet maken, maar ook dat is weer een typisch geval van het niet begrijpen van de boodschap. Waarom maakte ik die vergelijking? Ook hulpverleners kunnen zich wel eens op glad ijs bevinden, bewust, onbewust, verblind door andrenaline, maar natuurlijk nooit doelbewust om anderen in gevaar te brengen. Iedereen weet nu al 100% zeker dat de betreffende ambulance zich legitiem met optische en geluidssignalen over de vluchtstrook verplaatste en dat Blusdebrand de naam "hulpverlener" niet waardig is. Dat is nogal wat!! De mensen die die ene politiewagen met optische en geluidssignalen door rood zagen rijden een paar maanden geleden dachten waarschijnlijk ook "Goh, wat zal er gebeurd zijn?". Helemaal niets, er zou pas iets gebeuren als ze geen haast zouden maken, de patat zou namelijk koud worden!!! Dat mag dan wel weer breed uitgemeten worden, maar als er een kenteken genoteerd wordt van iemand die op een totaal andere manier betrokken is bij het reilen en zeilen op de Nederlandse snelwegen dan barst de hel direkt los. Sorry, maar volgens mij is er niemand in staat om een en ander objectief te bekijken. Een HELE interessante combinatie. HBT en weginspecteur bij RWS, dat zie je niet vaak. Iemand daar al bij stil gestaan? Dat je zaken dan misschien op 2 manieren bekijkt? Stel nu dat er inderdaad iets niet in de haak was geweest en er was GEEN kenteken genoteerd. Ach, jammer dan toch?

Mag ik weer wat vergelijkingen maken? Denk je dat politieagenten die het na tal van dienstjaren nog nooit in hun zotte kop hebben gehaald om met OGS te rijden omdat de patat koud zou worden, het leuk vinden dat bepaalde collega's dat wel hebben gedaan? De goeden moeten in zulke gevallen toch weer onder de kwaden lijden, ook de goeden worden erop aangekeken en moeten de opmerkingen aanhoren.

Om er zonder blikken of blozen vanuit te gaan dat elke OGS-rit legitiem is, dat is natuurlijk wel heel erg zwart-wit. Dat zou immers betekenen dat je als hulpverlener alles kunt doen en laten wat je wilt, want wie zou er aan twijfelen?

Jammer dat er zo kortzichtig wordt gereageerd en dat zo iemand direkt van het forum wordt weggepest. Ik kan soms ook fel en misschien zelfs bot reageren, maar het lijkt er nu een beetje op dat ik de enige ben die niets kwaads in zijn woorden kan bespeuren. Misschien komt het wel doordat ik geen hulpverlener ben. Leuk, dat hulpverleners elkaar zo behandelen...  :|

aller eerst wil ik zeggen dat ik vind dat ambulance wens geweldig werk doet. en ze zullen vast wel een rede hebben om a1 te rijden en dat in overleg doen en zullen dat echt niet zo maar doen

Ja die agenten met hun patat hadden ook een hele goede reden. Je beschermt ze nu zonder de feiten te kennen...
Ik zeg niet dat er aanleiding is om te twijfelen aan hun handelen, maar er wordt nu iemand volledig afgebrand die zich gewoon iets afvraagt..

Groeten, Peter.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 2 augustus 2009, 20:00:22
Ik blijf erbij dat er te fel in de verdediging wordt gesprongen en dat juist die reakties kort door de bocht zijn. Ik lees in zijn woorden niets over het afbranden van de Ambulancewens ziekenbroeders, maar Blusdebrand wordt wel degelijk afgebrand.

Vind je de reacties die Blusdebrand als tip geven om contact te zoeken met de stichting voor het ECHTE verhaal ook afbranden??  ??? ::)


De vergelijking met die spookrijdende brandweerwagen mocht ik niet maken, maar ook dat is weer een typisch geval van het niet begrijpen van de boodschap. Waarom maakte ik die vergelijking? Ook hulpverleners kunnen zich wel eens op glad ijs bevinden, bewust, onbewust, verblind door andrenaline, maar natuurlijk nooit doelbewust om anderen in gevaar te brengen. Iedereen weet nu al 100% zeker dat de betreffende ambulance zich legitiem met optische en geluidssignalen over de vluchtstrook verplaatste en dat Blusdebrand de naam "hulpverlener" niet waardig is. Dat is nogal wat!!

 ??? Gaan we generaliseren / selectief lezen??

Je gaat er in je reactie al van uit dat men niet met A1 mag rijden. Is het niet verstandiger eerst uit te zoeken waarom men met A1 reed voordat je conclusies trekt... Baantjer zet eerst ook alle feiten op een rij voordat hij de schuldige aanwijst... ;)

Enne.... heb je al contact opgenomen met Stichting Ambulancewens over het hoe en waarom, in plaats van gelijk in de hoogste boom te klimmen? Vind het een beetje 'stemmingmakerij'. Neem contact met ze op (www.ambulancewens.nl) , en als blijkt dat het inderdaad niet klopt dan zal Kees er zeker actie op ondernemen. De stichting is hem te dierbaar om zulke risico's te nemen.

 ;)


De mensen die die ene politiewagen met optische en geluidssignalen door rood zagen rijden een paar maanden geleden dachten waarschijnlijk ook "Goh, wat zal er gebeurd zijn?". Helemaal niets, er zou pas iets gebeuren als ze geen haast zouden maken, de patat zou namelijk koud worden!!! Dat mag dan wel weer breed uitgemeten worden, maar als er een kenteken genoteerd wordt van iemand die op een totaal andere manier betrokken is bij het reilen en zeilen op de Nederlandse snelwegen dan barst de hel direkt los. Sorry, maar volgens mij is er niemand in staat om een en ander objectief te bekijken. Een HELE interessante combinatie. HBT en weginspecteur bij RWS, dat zie je niet vaak. Iemand daar al bij stil gestaan? Dat je zaken dan misschien op 2 manieren bekijkt? Stel nu dat er inderdaad iets niet in de haak was geweest en er was GEEN kenteken genoteerd. Ach, jammer dan toch?

Mag ik weer wat vergelijkingen maken? Denk je dat politieagenten die het na tal van dienstjaren nog nooit in hun zotte kop hebben gehaald om met OGS te rijden omdat de patat koud zou worden, het leuk vinden dat bepaalde collega's dat wel hebben gedaan? De goeden moeten in zulke gevallen toch weer onder de kwaden lijden, ook de goeden worden erop aangekeken en moeten de opmerkingen aanhoren.

Om er zonder blikken of blozen vanuit te gaan dat elke OGS-rit legitiem is, dat is natuurlijk wel heel erg zwart-wit. Dat zou immers betekenen dat je als hulpverlener alles kunt doen en laten wat je wilt, want wie zou er aan twijfelen?

Jammer dat er zo kortzichtig wordt gereageerd en dat zo iemand direkt van het forum wordt weggepest. Ik kan soms ook fel en misschien zelfs bot reageren, maar het lijkt er nu een beetje op dat ik de enige ben die niets kwaads in zijn woorden kan bespeuren. Misschien komt het wel doordat ik geen hulpverlener ben. Leuk, dat hulpverleners elkaar zo behandelen...  :|

Ja die agenten met hun patat hadden ook een hele goede reden. Je beschermt ze nu zonder de feiten te kennen...
Ik zeg niet dat er aanleiding is om te twijfelen aan hun handelen, maar er wordt nu iemand volledig afgebrand die zich gewoon iets afvraagt..

Groeten, Peter.


Volgens mij was iederéén het hier op het forum het er over eens dat het halen van patat en het spookrijden van de brandweerauto not done was... Dat waren vrij duidelijke casussen... Zoals de feiten hier liggen is er nog een zee aan onduidelijkheid. Alleen omdat het een ambu is van de stichting worden er ineens vragen gesteld op een openbaar forum. Als het een normale ambu geweest was hadden we er nooit wat over gehoord...
Hier vragen stellen mag maar je moet dan niet vreemd staan te kijken dat je de bal terug krijgt als er nog zoveel onduidelijkheid is. Als ik Weginspecteur was zou ik eerst eens met de stichting contact opnemen over het hoe en wat... Ik denk dat je dan sneller antwoord hebt dan hier een topic te openen.

Het staat Blusdebrand helemaal vrij om de gegevens door te spelen naar de KLPD maar raad eens wat die als eerste zullen doen... bellen met de stichting om te vragen naar het hoe en wat...  ;) Zoals hier al eerder beschreven is zal een opsporingsambtenaar het eerst zelf moeten constateren voordat er een PV opgemaakt kan worden. Als Blusdebrand aangifte doet zal een OvJ moeten beslissen of er een onderzoek gestart gaat worden.

Al met al denk ik dat Blusdebrand beter eerst even zelf contact (had kunnen) kan zoeken met de stichting en even afwachten wat voor antwoord terug komt in deze vage casus.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2009, 20:06:37

Al met al denk ik dat Blusdebrand beter eerst even zelf contact (had kunnen) kan zoeken met de stichting en even afwachten wat voor antwoord terug komt in deze vage casus.

Juist! Ik ben zelf enigzins betrokken bij deze Stichting en een opmerking op dit forum als
Citaat
voor de baantjers onder ons alles is genoteerd zoals kenteken en wat voor voertuig.
schiet dan echt bij mij in het verkeerde keelgat. Als we dan toch gaan vergelijken, ik vind dat net zoiets als bij een geluidsoverlast gelijk de politie bellen in plaats van eerst even naar je buurman te lopen en te vragen of het wat zachter kan.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2009, 20:26:50
ik vind dat net zoiets als bij een geluidsoverlast gelijk de politie bellen in plaats van eerst even naar je buurman te lopen en te vragen of het wat zachter kan.

Die vergelijking vind ik onterecht. Hij heeft slechts iets genoteerd en doet navraag op dit forum. Ik heb ook last van de buren en hou (na informeel navraag bij agenten) een logboek bij hoe vaak het gebeurt, er is al vaker met hun gesproken, maar ze snappen het niet geloof ik. Iets noteren is volgens mij iets anders dan de politie bellen. Hij doet overkomen dat hetgeen hij geconstateerd heeft naar zijn mening niet in de haak is (en dan heb je inderdaad heel wat uit te leggen als er iets gebeurt), maar als dat niet het HOEFT te zijn, dan is dat toch gewoon te beargumenteren? Persoonlijk erger ik mij meer aan die Tokkies en Flodders die zich bij een incident luidkeels afvragen waarom er nu weer zoveel brandweermannen moeten komen "terwijl er helemaal niets te zien is", of waarom er 4 politieagenten bovenop 1 dronkenlap liggen (terwijl die net naar 1 van hun heeft uitgehaald) dan iemand de eerder genoemde vraag stelt. Of ze nu goed werk doen of niet, mensen die goed werk leveren kunnen ook fouten maken. Of ze dan aan de schandpaal genageld moeten worden doet niet ter zake, dat is een kwestie van totaal andere orde...


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2009, 21:16:54
ik denk dat er alleen navraag gedaan wordt bij het verkeerde medium, een discussie als deze valt dan te verwachten ;)

Het wordt dan net als in het 112 topic "wie weet er meer van" vol van speculatie's zonder de daad werkelijke feiten te kennen. :)