stichting ambulancewens met A1 over vluchtstrook

Auteur Topic: stichting ambulancewens met A1 over vluchtstrook  (gelezen 10164 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2009, 05:07:14
Ik vraag me af waar dergelijke ambulances hun ritnummer aanvragen. Gaat dit via de KLPD of via de CPA van de regio waar ze op dat moment rijden? Ik kan me zo voorstellen dat ze geen toestemming krijgen om een patient van Den Helder naar Maastrichtte brengen met U1 omdat de patient daar toevallig onder behandeling is ofzo. Gaat denk ik naar het dichts bij zijnde ziekenhuis ? Zoals e.e.a. ook geregeld is voor repatriering.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2009, 09:33:12
Er bestaat ook zoiets als de Landelijke Meldkamer Ambulance Zorg LMAZ......

Ik krijg, al lezende, het gevoel, dat er bijzonder kritisch gekeken wordt naar de "gele" tak wanneer die met OGS rijden, ik vind dat er wel erg vaak commentaar volgt op de noodzaak van de OGS-rit. Naar mijn gevoel is dat voor de "rode en blauwe" tak veel minder......met uitzondering natuurlijk voor de extremere voorbeelden als spookrijdend over de vluchtstrook.
Het kan natuurlijk zijn dat ik me een en ander maar inbeeld, maar ik kan toch niet dat gevoel onderdrukken, dat men meent dat dat personeel voor hun plezier met OGS rijdt.....een voorbeeld hiervan is toch het verhaal dat een ambu met OGS rijdend over een vluchtstrook op weg naar een kinder-reanimatie wordt aangehouden door een agent om even de noodzaak van de OGS-rit te controleren!

Ruud


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2009, 13:22:16
ik heb het hele topic eens doorgelezen en wil graag het volgende hierover kwijt:

wat betreft de kwestie ambulancewens met A1 over de vluchtstrook:

ik ga er vanuit dat deze stichting professionals op hun voertuigen heeft ingezet als vrijwilligers
professionals uit de praktijk zoals blijkt uit de reactie van jvo (sosa opgeleid)
deze professionals weten heel goed wat ze kunnen en mogen en hoe ze deze zaken in gang
moeten zetten. dat dat voor ons als professionals allemaal gesneden koek is mag ik hopen maar dat betekent niet dat dat voor andere forum leden ook het geval is.

dan zijn we meteen aangeland bij het andere punt wat ik wilde aanstippen:

het lijkt wel als iemand een kort en bondige vraag stelt die we in onze ogen niet zo graag lezen we ons als professionals meteen in het kruis getast voelen en met de hakken in het zand gaan.
 
persoonlijk vind ik dat een slechte ontwikkeling voor dit forum en lijkt het soms meer op een vuurpeleton dan op een open medium waar je op een prettige manier van gedachten kunt wisselen.

Blusdebrand is in dt geval ook een professional en stelt hier in die hoedanigheid ook een vraag aan collega professionals om een stukje duidelijkheid te krijgen.

Verder wordt er ook gemeld dat er een Onveilige situatie heeft plaatsgevonden (toen hij ons passeerde ging het maar net goed).

Ben zelf natuurlijk niet daarbij geweest maar kan me voorstellen dat hij daar vragen over heeft en deze graag beantwoord heeft.

Vervolgens gaan we weer allerlei uitstapjes maken naar een ander topic over een brandweerauto,Daaropvolgend besluit een lid om maar niet meer te reageren op blusdebrand en  komen er leden van dit forum onder mekaar in “conflict” en dan denk ik bijmezelf: we zitten echt in een doodlopende straat met dit topic.


Het speelt niet alleen in dit topic er zijn er meer (oa A2 rit bij extreme drukte) waar mensen die een vraag stellen ongenadig worden neergesabeld door leden en ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is.

Zoals al vaker vastgesteld is op dit forum is er in nederland veel zwart en wit maar mijn inziens is grijs de kleur waarin de meeste leden wel eens op zoek zijn naar een antwoord en laten we elkaar daarbij steunen en niet afbranden door elkaar te verwijzen naar regeltjes en “je opleiding”


We zijn allemaal professionals op ons eigen gebied, zo ook blusdebrand die met zijn functie als weginspecteur ongetwijfeld ook een boel kennis heeft die we in andere topics weer goed kunnen gebruiken.
 

laten we andere leden dan ook op een professionele manier benaderen met steekhoudende reacties waar we allemaal wijzer van worden.

ik wil met deze reactie absoluut niemand persoonlijk aanvallen of tot de orde roepen, ik ben alleen van mening dat als topics op deze manier verlopen dit absoluut geen reclame is voor dit forum of voor onze beroepsgroep als hulpverlener

Met collegiale groet
Fast-one


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2009, 13:35:29
het lijkt wel als iemand een kort en bondige vraag stelt die we in onze ogen niet zo graag lezen we ons als professionals meteen in het kruis getast voelen en met de hakken in het zand gaan.
 
persoonlijk vind ik dat een slechte ontwikkeling voor dit forum en lijkt het soms meer op een vuurpeleton dan op een open medium waar je op een prettige manier van gedachten kunt wisselen.

Blusdebrand is in dt geval ook een professional en stelt hier in die hoedanigheid ook een vraag aan collega professionals om een stukje duidelijkheid te krijgen.

Mooi gesproken!


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2009, 13:45:44
Beste Fast-one,

Mooi gesproken.

BlusdeBrand
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2009, 16:19:32
"fast-one"  je hebt je roeping mis gelopen je had schrijver moet worden  O0 netjes verwoord


Gast48368

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2009, 16:26:40
Dit is een mooi voorbeeld van hoe het zchzelf op kan lossen op het forum, just keep the good work  O0


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #37 Gepost op: 8 augustus 2009, 10:22:42
en  omdat ik geloof ik de enige ben die daadwerkelijk gevraagd heb aan SAW  hoe het zit  ::)....

zij hebbben dispensatie om ogs te gebruiken.


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Reactie #38 Gepost op: 8 augustus 2009, 23:04:54
ook ik heb een mail gestuurd naar de SAW ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #39 Gepost op: 1 juni 2010, 14:55:32
Misschien was het wel de laatste wens vande patient om eens met A1 langs een file te rijden  O0
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon