Tweeledig denk ik;
1. Zolang je in deze specifieke situatie (enorme drukte door festiviteiten) op die specifieke plek (de 200 meter van de post naar de 'openbare', doorgaande weg) gebruik maakt van OGS maar geen gebruik maakt van de privileges die OGS je geeft, lijkt het me sterk dat er iemand iets op aan te merken heeft. In dit geval gebruik je de aanwezige toeters dus enkel om het publiek voor jouw voertuig te waarschuwen, mede omdat ik gok (maar dat is dus een gok) dat de Prinsengracht afgesloten was voor al het overige verkeer en dus niemand een auto daar verwacht. Wat is er dan op tegen om mensen alert te maken op het feit dat je er graag langs wilt. Het feit dat je een U2/3/4 visite rijdt is dan niet relevant vind ik, aangezien die 200 meter niet gerelateerd zijn aan de visite.
2. Er zijn al posten waar de HAP aangesloten is op het P2000 systeem, waardoor de MKA het HAP voertuig kan zien rijden en kan aanspreken via de porto. Dus als er een situatie is op adres A en de HAP rijdt hier (bij toeval) vlakbij kan de MKA besluiten om de Ha te vragen of hij wil gaan kijken, secundair aan de Ambu, maar door zijn toevallige locatie eerder aanwezig. Een dergelijke samenwerking tussen de HAP en de MKA lijkt me alleen maar positief, er rijdt op dat moment (bij toeval) toch een medisch onderlegt iemand in de buurt en als die er duidelijk eerder is dan de Ambu kan daar toch niets op tegen zijn.