Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009

Auteur Topic: Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009  (gelezen 7745 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2009, 14:04:37
Ik ben nog maar een jonge vader, maar reken maar dat ik eerst eigen rechter speel. Het proces dat ik aan m'n broek krijg is dan van latere zorg....

Als je kind moet opgroeien zonder vader omdat hij een aantal jaren in de bak zit lijkt mij ook geen goede zaak...  ;)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #21 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:04:12
Ik begrijp de reactie van de vader volkomen.

Het heeft gelukkig wel vruchten afgeworpen, omdat de 25-jarige knurft nu vastzit. Laten we hopen op veel verklaringen.

Wat er zou gebeuren als iemand later aan mijn kind zou komen (ben nog geen vader, maar denk ver vooruit) weet ik niet, maar waarschijnlijk weinig goeds, omdat ik een nogal opvliegende persoonlijkheid ben.

Enerzijds weten we dat internet een bron van ellende kan zijn. Persoonsgegevens welke via hyves worden verspreidt, zijn immers voor iedereen openbaar.
Daarom is het verstandig om geen telefoonnummers, adressen e.d. openbaar te maken. (Hoewel ik dit zelf ook wel eens doe)
Het is altijd mogelijk om in de slachtofferrol te kruipen, maar neem ook je verantwoordelijkheid op dat gebied.


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:09:31
Helaas moet ik zeggen dan ik achter de actie van de vader staat, mensen die terecht (met de nadruk op terecht) eigen rechter gaan spelen hebben mijn volledige steun echter hier zit ook gelijk het probleem, je moet immers wel heel zeker zijn van je zaak alvorens je actie gaat ondernemen.
Hier in dit verhaal is dat duidelijk wel het geval dus mijn mening is "prima actie", de huidige maatschappij vraagt om zulke acties.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het jammer dat ik een dergelijke mening moet hebben maar de huidige verharding van de maatschappij vraagt op zulke acties.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #23 Gepost op: 3 augustus 2009, 19:54:13
Ik denk dat de gemiddelde burger geen seconde hoeft na te denken. Maar net omdat de meeste van hier een HV hart hebben druist het tegen ons geweten in. Echter zijn de gevoelens van ouder kind van dien oeraard dat je inderdaad niet meer normaal kunt denken en dus gewoon door het lint gaat. Als ik neutraal kijk denk ik inderdaad ook van dit kan niet. Denk ik echter dat het mijn eigen dochter betreft moet ik concluderen dat ik deze mening heel snel bijstel.

Maar nogmaals begrijp jouw reactie heel goed hoor, en die respecteer ik volledig.

Kan als (stief)vader van drie kinderen ook niet anders als beamen wat betreft je postings....

groet Ronald


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2009, 08:35:43
Als je kind moet opgroeien zonder vader omdat hij een aantal jaren in de bak zit lijkt mij ook geen goede zaak...  ;)

Misschien was mijn opmerking een beetje ongenuanceerd (provocerend? :)) maar wat ik eigenlijk probeer over te brengen is dat ik, mijn eigen karakter kennende, waarschijnlijk eerst "pappa"  zal zijn alvorens mijn gezond verstand (voor zover in voorraad) in het spel kan komen ;D

Ik praat overigens niet goed wat de vader in kwestie heeft gedaan. Eigen rechter spelen blijft in dit soort situaties nog steeds verkeerd, maar ik ga er van uit dat on onze rechtstaat hier wel rekening mee gehouden wordt, toch?  ???
vrijwilliger instructeur


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2009, 03:40:55
ik vind dat dit voorval weer eens duidelijk maakt dat wij als ouders onze verantwoording moeten kennen wat internet betreft
mijn jongste dochter is geestelijk minder begaafd en een duidelijk potentieel slachtoffer.
maar wij,haar broer en ik,controleren regelmatig haar msn lijst en plukken er regelmatig gekken uit
ook het maken van een openbaar profiel is vreselijk gevaarlijk omdat daar iedere gek zich bij ze kan aanmelden
ouders pas op je kinderen op voor internet
en wie aan de mijnen komt,zoek ik op! >:(


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #26 Gepost op: 7 augustus 2009, 00:17:12
Misschien was mijn opmerking een beetje ongenuanceerd (provocerend? :)) maar wat ik eigenlijk probeer over te brengen is dat ik, mijn eigen karakter kennende, waarschijnlijk eerst "pappa"  zal zijn alvorens mijn gezond verstand (voor zover in voorraad) in het spel kan komen ;D

Ik praat overigens niet goed wat de vader in kwestie heeft gedaan. Eigen rechter spelen blijft in dit soort situaties nog steeds verkeerd, maar ik ga er van uit dat on onze rechtstaat hier wel rekening mee gehouden wordt, toch?  ???

Volledig mee eens. Aktie is niet goed, maar wel te begrijpen.
Gevoel en emoties komen voor het rationele....

Eigen rechter, niet goed.....
Maar soms...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 7 augustus 2009, 00:23:48
''Stalken''.....ruim begrip. Ik volg dit topic vanaf het begin. Maar kom op, een bijl!! Ik kan me helemaal vinden in die beschermingsdrang... maar een bijl ter hand nemen?  ??? Zoiets doe je in het uiterste geval, bij directe bedreiging...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #28 Gepost op: 7 augustus 2009, 00:32:23
Vader gaat auto stalker te lijf   
02-08-2009

Aalten - Een 25 jarige Winterswijk is zaterdag aangehouden op verdenking van stalking. De aanhouden komt na een aantal meldingen dat tienermeisjes zouden zijn benadert via MSN en Hyves

Ook zou hij zich bedreigend in hun richting hebben uitgelaten. Toen hij gisteren één van de meisjes in Aalten lastig viel, heeft de vader van het meisje de ruit van de auto van de Winterswijker vernield. De jongeman ging er te voet vandoor en werd later aangehouden en is in verzekering gesteld.
De politie heeft de afgelopen dagen meerdere meldingen gehad van tienermeisjes die via hyves en sms-jes door de Winterswijker werden benaderd. Ook zou deze man regelmatig in Aalten rondrijden.

Onderzoek
Om een duidelijk beeld van de gedragingen van de man te krijgen, startte de politie na de meldingen een onderzoek en sprak al met enkele meisjes. Hiervoor werd vrijdag 31 juli contact gelegd met de vader van één van de meisjes. Hij sprak met zijn dochter af, dat hij haar zou begeleiden wanneer zij op de fiets weg moest.

Escalatie
Zaterdagmiddag rond 14.00 uur ging het meisje op de fiets weg. Op het fietspad aan de Hamelandroute werd het meisje door de Winterswijker aangesproken en tegen gehouden. Kennelijk had hij haar gevolgd. De vader sloeg daarop met een bijl de ruit van de auto van de Winterswijker in.

Deze vluchtte en ging er vandoor. De gewaarschuwde politie heeft de Winterswijker aangehouden en in verzekering gesteld. De vader van het meisje is ook aangehouden geweest en heeft een verklaring over het gebeurde afgelegd.

De politie vraagt meisjes die een zelfde / soortgelijke ervaring hebben met de Winterswijker en die nog geen contact met de politie hebben gehad, om te bellen met 0900 - 8844.

bron: www.112achterhoek-nieuws.nl

Als ik dit allemaal zo lees kan ik me er een voorstelling van maken wat Pa voelde....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 7 augustus 2009, 00:37:42
Als ik dit allemaal zo lees kan ik me er een voorstelling van maken wat Pa voelde....

Tuurlijk, ik voel ook empathie. Ik weet ook niet wat ik in zo'n geval zou doen. Maar als je met een bijl in je handen net ff een waas voor je ogen krijgt...voor je het weet klief je zo iemand in tweeën...
Dan heb je jaren de tijd om er in de bak over na te denken. In een moment van verstandsverbijstering kun je rare dingen doen. Daarna ga je pas nadenken...bezoekuur in de bak is niet ruim hoor ..