Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009

Auteur Topic: Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009  (gelezen 7824 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2009, 08:08:46
Goede actie: nee

Begrijpelijke actie: enigszins (zal je eigen dochter maar zijn die belaagd wordt)

Voor degenen die dit soort acties toejuichen: laten we vooral allemaal met een bijl de straat op gaan om eventuele belagers mores te kunnen leren. Kunnen we eigenlijk net zo goed een pistool aanschaffen 'voor het geval dat....'. Weten we zeker dat we van gratis wild-west films voorzien gaan worden. Het is dan wachten op de eerste onschuldige die 'per ongeluk' als een dader wordt aangezien.

Bij Yvonne van Hertum en haar heksenjacht op pedofielen kunnen we zien waar e.e.a. toe leidt.

'De politie doet toch niets' is geen excuus om dan zelf maar politieman+aanklager+beul te zijn!


Arie met alles respect voor jouw mening, maar heb je zelf kinderen? Ik ben zelf vader en heb nooit ruzie en ben niet agressief. De laatste keer dat ik in een gevecht zat was ik een jaar of 14 :D
Maar op het moment dat iemand aan mijn dochter komt, haar bedreigt weet ik zeker dat ook ik als volledig rustig persoon mij niet kan inhouden. Is dit goed? NEE. mag dit? NEE
Sommige zaken gebeuren gewoon. Zeker als iemand aan jouw gezin / dierbaren komt. Ik heb dus volkomen begrip voor de actie van de vader en zou zelf ook niet staan toekijken hoe iemand mijn dochter zou lastig vallen. Welliswaar zonder bijl want dat ligd niet standaard in mijn auto, maar in dit geval zou ik zeer zeker ingrijpen waarbij ik niet kan beloven dat de dader er zonder kleerscheuren vanaf komt.
En de mensen die dat afkeuren moeten vooral blijven toekijken en hopen dat de politie op tijd komt om hun dochter te beschermen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2009, 08:44:56

Toen de Winterswijker het meisje zaterdag tegenhield, sloeg de vader toe met zijn bijl. Zowel de vader als de Winterswijker zijn aangehouden. De vader werd kort daarna weer vrijgelaten.

De politie heeft meisjes die een soortgelijke ervaring hebben gehad met de stalker, opgeroepen contact op te nemen.

Veelzeggende regels dit....

ik interpreteer het eigenlijk als volgt: politie houd vader én de stalker aan, de vader wordt heel even vastgehouden en daar wordt voor devorm foei tegen gezegd, terwijl onze blauwe vrienden eigenlijk eigenhandig een lintje voor de man willen maken en hem op het bureau ontvangen met koffie en gebak... Als de vader deze straf heeft ondergaan mag hij terug naar zijn dochter.

De stalker daarentegen zal het wel een stukkie zwaarder hebben.... er worden extra getuigen tegen hem gezocht en hij blijft voorlopig vast zitten!

mzzl, d'n Druif,
die sinds twee jaar vader is, geweld afzweert, maar die er van overtuigd is dat eenieder die met verkeerde bedoelingen aan zijn zoon zit, niet wordt geslagen, maar wordt afgemaakt.
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2009, 08:48:22
Ik vind dit toch wel terecht. Als je met zoiets naar de politie gaat dan kunnen ze er meestal te weinig mee. Ik heb 2 buurmeisjes waar ik mee opgegroeid ben (zijn nu 16 en 18) die ik toch wel als zusjes zie(van jongs af aan bijna dagelijks over de vloer gehad), en tegen hun heb ik ook altijd al gezegd dat als er opstap ofzo iets is dat ze me mogen roepen. Nog nooit gebeurd, maar zo'n stalker zit dan verkeerd.

Uiteraard is het niet juist om het recht in eigen handen te nemen, maar ik kan me wel voorstellen dat je om zoiets zo uitermate gefrustreerd raakt dat je wel zelf iets gaat ondernemen. Hopelijk melden zich er nog vele andere meisjes die door deze man lastig gevallen zijn.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #13 Gepost op: 3 augustus 2009, 09:26:49
Ik heb dit maar even een eigen topic gegeven want hier kan nog wel een aardige discussie uit ontstaan.

Maar is dit echt een tendens in de achterhoek?

Ik hoop dat ik niemand op dit forum hoef te overtuigen van het feit dat dit niet iets "typisch Achterhoeks" is. De Achterhoekers zijn in sommige opzichten een "bijzonder volkje" (ik noem een Zwarte Cross), maar zo gestoord zijn ze hier echt niet allemaal hoor. Dat het voorkomt, daar twijfel ik niet aan. Het is alleen niet gebiedsgebonden. In heel Nederland zullen er vrijgezellen voorkomen die wel eens ieder gevoel voor de werkelijk kwijt raken.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat dit soort zaken voor politie en justitie erg lastig zijn. Waar ligt de grens dat iemand iets verkeerd doet? En veel lastiger nog: hoe kun je dat bewijzen? Tegelijkertijd heb ik wel begrip voor de boze vader. Je gaat niet werkeloos toe staan kijken hoe dochterlief wordt lastig gevallen door één of andere mafkees. Dan maar even een statement maken...
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #14 Gepost op: 3 augustus 2009, 10:19:26
Voor degenen die dit soort acties toejuichen: laten we vooral allemaal met een bijl de straat op gaan om eventuele belagers mores te kunnen leren.
Het is mijn inziens ook niet goed om iemand te verwonden, maar waarom zou de vader juist de auto hebben gekozen als doelwit? Natuurlijk weten we niet of de persoon alweer in zijn auto was gestapt en dat de vader daarom de auto heeft vernield, maar als hij ook de kans heeft gehad om de op de persoon in te hakken maar er toch voor koos om de auto aan gort te slaan, dan is het mijn inziens toch een goede actie.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #15 Gepost op: 3 augustus 2009, 11:31:21
Arie met alles respect voor jouw mening, maar heb je zelf kinderen? Ik ben zelf vader en heb nooit ruzie en ben niet agressief. De laatste keer dat ik in een gevecht zat was ik een jaar of 14 :D
Maar op het moment dat iemand aan mijn dochter komt, haar bedreigt weet ik zeker dat ook ik als volledig rustig persoon mij niet kan inhouden. Is dit goed? NEE. mag dit? NEE
Sommige zaken gebeuren gewoon. Zeker als iemand aan jouw gezin / dierbaren komt. Ik heb dus volkomen begrip voor de actie van de vader en zou zelf ook niet staan toekijken hoe iemand mijn dochter zou lastig vallen. Welliswaar zonder bijl want dat ligd niet standaard in mijn auto, maar in dit geval zou ik zeer zeker ingrijpen waarbij ik niet kan beloven dat de dader er zonder kleerscheuren vanaf komt.
En de mensen die dat afkeuren moeten vooral blijven toekijken en hopen dat de politie op tijd komt om hun dochter te beschermen.

Ik had dergelijke reacties wel verwacht. Geeft niet. Ik had al gezegd dat ik een dergelijk optreden van een vader mij gevoelsmatig wel kon voorstellen. Juist omdat ik weet dat je als ouder niet voor jezelf in zal staan als er iets met je kostbare 'bezit' gebeurt. Ik heb ook zeker niet gezegd dat je je kostenbaren niet zou mogen beschermen!!!!! En nee: heb zelf geen kinderen, maar kan wel redelijk rationeel denken vind ik zelf.

Maar blijf bij mijn mening dat dit geen opmaat moet zijn voor hoe we het in den vervolge op gaan lossen. En dus maar met dodelijke wapens de straat op moeten gaan 'voor het geval dat'.

Nogmaals, nu is het wellicht de echte dader geweest en ging het alleen maar om diens auto. Een volgende keer is het een bijlslag op het hoofd en is het 'per ongeluk' de verkeerde die de klappen ontvangt. Daarom ben ik dus tegen zonder enig gevolg eigen rechter mogen spelen. Ga je dat promoten en/of niet langer strafbaar stellen dan kan je je lol op.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #16 Gepost op: 3 augustus 2009, 11:36:08
Als ik dit zo lees kan ik die vader goed begrijpen, en een auto is materieel dus te vervangen... ik denk dat ik niet veel anders zou reageren.. goede actie, hopelijk heeft die stalker zn lesje wel geleerd. ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2009, 13:05:04
Ik ben het met Tarie eens. Wel te begrijpen, maar niet te billijken.

Het verbaast mij trouwens dat er nog steeds mensen moeten worden opgeroepen om aangifte te doen. Waarom doen mensen dit niet? Had die knuppel al lang vastgezeten.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2009, 14:02:06
Ik had dergelijke reacties wel verwacht. Geeft niet. Ik had al gezegd dat ik een dergelijk optreden van een vader mij gevoelsmatig wel kon voorstellen. Juist omdat ik weet dat je als ouder niet voor jezelf in zal staan als er iets met je kostbare 'bezit' gebeurt. Ik heb ook zeker niet gezegd dat je je kostenbaren niet zou mogen beschermen!!!!! En nee: heb zelf geen kinderen, maar kan wel redelijk rationeel denken vind ik zelf.

Maar blijf bij mijn mening dat dit geen opmaat moet zijn voor hoe we het in den vervolge op gaan lossen. En dus maar met dodelijke wapens de straat op moeten gaan 'voor het geval dat'.

Nogmaals, nu is het wellicht de echte dader geweest en ging het alleen maar om diens auto. Een volgende keer is het een bijlslag op het hoofd en is het 'per ongeluk' de verkeerde die de klappen ontvangt. Daarom ben ik dus tegen zonder enig gevolg eigen rechter mogen spelen. Ga je dat promoten en/of niet langer strafbaar stellen dan kan je je lol op.


Ik denk dat de gemiddelde burger geen seconde hoeft na te denken. Maar net omdat de meeste van hier een HV hart hebben druist het tegen ons geweten in. Echter zijn de gevoelens van ouder kind van dien oeraard dat je inderdaad niet meer normaal kunt denken en dus gewoon door het lint gaat. Als ik neutraal kijk denk ik inderdaad ook van dit kan niet. Denk ik echter dat het mijn eigen dochter betreft moet ik concluderen dat ik deze mening heel snel bijstel.

Maar nogmaals begrijp jouw reactie heel goed hoor, en die respecteer ik volledig.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2009, 14:03:23
Ik ben nog maar een jonge vader, maar reken maar dat ik eerst eigen rechter speel. Het proces dat ik aan m'n broek krijg is dan van latere zorg....
vrijwilliger instructeur