Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009

Auteur Topic: Vader belaagd stalker dochter met bijl - Aalten 2-8-2009  (gelezen 7908 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #30 Gepost op: 7 augustus 2009, 01:15:55
Tuurlijk, ik voel ook empathie. Ik weet ook niet wat ik in zo'n geval zou doen. Maar als je met een bijl in je handen net ff een waas voor je ogen krijgt...voor je het weet klief je zo iemand in tweeën...
Dan heb je jaren de tijd om er in de bak over na te denken. In een moment van verstandsverbijstering kun je rare dingen doen. Daarna ga je pas nadenken...bezoekuur in de bak is niet ruim hoor ..

Dus wat hebben we nou geleerd?  Neem geen bijl mee in je auto !  ;D ;D ;D ;D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 7 augustus 2009, 01:39:22
Dus wat hebben we nou geleerd?  Neem geen bijl mee in je auto !  ;D ;D ;D ;D ;D

Aan de andere kant..als je v.t.v. weet dat die vent groter is als jij...tja, dan moet je wel je maatregelen nemen!  ;D ;D
Maar dan nog, nee, geen bijl..


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #32 Gepost op: 7 augustus 2009, 09:33:43
Andere vraag dan........hoe had de vader dit moeten oplossen??


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 7 augustus 2009, 10:59:35
Staande houden en de politie waarschuwen. Had gezien de voorgeschiedenis hetzelfde effect gehad maar dan zonder bijl.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #34 Gepost op: 7 augustus 2009, 11:09:28
Staande houden en de politie waarschuwen. Had gezien de voorgeschiedenis hetzelfde effect gehad maar dan zonder bijl.

Maar vreemde in dit hele verhaal is dat de politie reeds op de hoogte was en een afspraak had met de betreffende vader dat hij zijn dochter zou begeleiden ??

Citaat
Onderzoek
Om een duidelijk beeld van de gedragingen van de man te krijgen, startte de politie na de meldingen een onderzoek en sprak al met enkele meisjes. Hiervoor werd vrijdag 31 juli contact gelegd met de vader van één van de meisjes. Hij sprak met zijn dochter af, dat hij haar zou begeleiden wanneer zij op de fiets weg moest.

En pas op zaterdag deze reactie komt ???... Lijkt me dat er veel meer aan is vooraf gegaan....


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #35 Gepost op: 7 augustus 2009, 14:12:10
Staande houden en de politie waarschuwen. Had gezien de voorgeschiedenis hetzelfde effect gehad maar dan zonder bijl.
En dan........
Persoon krijg waarschijnlijk niet meer dan een waarschuwing of als ze echt harde feiten hebben een taakstraf van een paar uur en gaat vervolgens vrolijk verder met hetgeen waar ie mee bezig was.
Nu heeft de vader in ieder geval laten weten dat ie er niet zo gemakkelijk vanaf komt en de persoon weet voor de toekomst wat ie mag verwachten.
Nee de manier van de politie erbij halen werkt niet in NL (wat overigens niet door de agenten op straat komt hoor, die zouden het systeem ook graag anders zien), in dat geval moet je toch wat als benadeelde burger en deze vader heeft voor deze oplossing gekozen.

Andere optie is de bekende "colt" gebruiken...... ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #36 Gepost op: 7 augustus 2009, 16:44:06
Ben erg blij dat je er zo tegen aankijkt en nog blijer dat je geen Colt hebt.

Dit soort theorietjes waren voorbehouden aan een samenleving waar het recht gebracht werd door onverschrokken mannen die alleen maar konden terug vallen op een .45. In gebieden waar er geen Wet bestond of deze zelf gemaakt werd. In zo'n samenleving leven we niet en geloof mij: daar wil je ook niet inleven.

Dit had helemaal niet hoeven te worden opgelost met een bijl. Er was al contact met de politie.

Het zal mij niets verbazen als vaders - naast de rekening voor de schade aan de auto - zich ook nog voor de rechter mag gaan verantwoorden. En sorry: dat is wel een beetje eigen schuld, dikke bult. In Nederland reiken wij geen medailles uit aan mensen die met geweld zelf hun recht denken te moeten halen en laten we dat zo houden.

Ja maar als het jouw dochter was is BS. Ik heb geen dochter. En al had ik er 1- ik ben Nederlander en wordt geacht de Wet te kennen. En er staat nergens in de Wet dat je de auto van een stalker met een bijl te lijf mag gaan. Kinderen of geen kinderen.

Vind je dat vervelend? Stem dan op een partij die bereid is om het volk rechter, jury en beul te laten zijn.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #37 Gepost op: 7 augustus 2009, 18:15:13
Lijkt me dat er veel meer aan is vooraf gegaan....

En ik denk dat paps zich gesterkt voelde door het feit dat er al contact was gelegd met de politie. ''Begeleidt je dochter maar..''...

Kan geïnterpreteert worden als ''Ik heb een vrijbrief.....''


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #38 Gepost op: 7 augustus 2009, 19:22:38
Ben erg blij dat je er zo tegen aankijkt en nog blijer dat je geen Colt hebt.

Dit soort theorietjes waren voorbehouden aan een samenleving waar het recht gebracht werd door onverschrokken mannen die alleen maar konden terug vallen op een .45. In gebieden waar er geen Wet bestond of deze zelf gemaakt werd. In zo'n samenleving leven we niet en geloof mij: daar wil je ook niet inleven.

Dit had helemaal niet hoeven te worden opgelost met een bijl. Er was al contact met de politie.

Het zal mij niets verbazen als vaders - naast de rekening voor de schade aan de auto - zich ook nog voor de rechter mag gaan verantwoorden. En sorry: dat is wel een beetje eigen schuld, dikke bult. In Nederland reiken wij geen medailles uit aan mensen die met geweld zelf hun recht denken te moeten halen en laten we dat zo houden.

Ja maar als het jouw dochter was is BS. Ik heb geen dochter. En al had ik er 1- ik ben Nederlander en wordt geacht de Wet te kennen. En er staat nergens in de Wet dat je de auto van een stalker met een bijl te lijf mag gaan. Kinderen of geen kinderen.

Vind je dat vervelend? Stem dan op een partij die bereid is om het volk rechter, jury en beul te laten zijn.
 
Weet natuurlijk niet in welk dorp/stad je woonachtig bent maar kom zelf uit een middelgrote stad met pakweg 120.000 inwoners en ja helaas........de taferelen uit het wilde westen zijn hier aan de orde van de dag en dan ga je helaas wel anders denken en daar kan geen enkele wet verandering in brengen.
Het is niet alleen dat het in je stad gebeurd maar zelf loop je ongevraagd ook bijna dagelijks tegen de problemen aan zoals agressie, geweld, diefstal, vernielling of welke andere vorm dan ook wat tegen de wet ingaat.
Ik praat nu voor mijzelf, weet uiteraard niet hoe het bij anderen in hun woonplaats is.
Helaas komt het voor het grootste gedeelte voor rekening van mensen die ook geacht worden de wet te kennen maar geen nederlandse achtergrond hebben.

Kortom, je heb zeker een punt maar helaas gaat het in de praktijk ietsje anders.
Citaat
In zo'n samenleving leven we niet en geloof mij: daar wil je ook niet inleven.
Dat laaste ben ik zeker met je eens maar dat eerste ben ik niet zo zeker van gezien de dagelijkse dingen om je heen.

Maargoed, dit is slechts mijn mening gebaseerd op de dagelijkse dingen in de samenleving.


Pennywilerra

  • Vrijwillige Brandweer Hoorn
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
  • Hoogwerker Hoorn
Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2009, 08:37:00
wie zou nou niet het zelfde doen voor zijn dochter  ;)