14 maart grote bosbrandoefening baarn

Auteur Topic: 14 maart grote bosbrandoefening baarn  (gelezen 4378 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VandeVoskamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Hoofdbrandmeester
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2009, 16:40:03
Toch al met al een leuke en leerzame oefening geweest.
Zeker vwb de communicatie tijdens het aanrijden zijn er nog een flink aantal verbeterpunten.
|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everone is an expert ||  Veiligheidsregio Kennemerland


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2009, 14:14:52
Ik wil niet koste wat het kost een oud topic nieuw leven inblazen, maar ik was er ook bij en heb een aantal foto's, dus die wil ik dan ook nog even met jullie delen...

Voor de liefhebbers, de oefening vond plaats in het bosgebied tussen de Zwarteweg en Hoge Vuurscheweg (achter een theehuis/restaurant dat daar zit). De melding was dat campinggasten rook hadden gezien achter camping 'de Zevenlinden', echter bleek de brand nog een heel stuk verderop te zijn.

Er waren van tevoren een aantal hindernissen neergelegd (omgevallen bomen etc.) om de inzet nog wat moeilijker te maken. De opstelplaats van de commandovoertuigen en haakarmwagens was in de middenberm van de Hilversumsestraat en op de nabijgelegen parkeerplaats. Amsterdam is eveneens met de verzorgingsploeg gekomen, dat leuke quad-achtige ding heeft door het bos gereden om de ploegen van eten te voorzien...

Genoeg verbeterpunten, maar goed, het was ook de eerste keer. Overigens zijn er ook nog 3 voertuigen vast komen te zitten op hetzelfde stukje terrein. Met de -toen- gloednieuwe HV1 van Baarn zijn ze losgetrokken.

Fotootjes!

Bilthoven 613

Amersfoort 634 met op de achtergrond Bilthoven

Gok eens... :D

Soest

Dakblussing Soest

Zelfs assistentie vanuit Hellendoorn ;D

Doorn

Brandweer Renswoude hard aan het werk zonder dakblussing :)

Soesterberg

Soesterberg door de rook

Interregionale bijstand; Laren

Verzorgingsquad...waar wij nog het laatste restje eten uit hebben gehaald :o
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #12 Gepost op: 4 augustus 2009, 14:31:16
Meer foto's op www.dekok.brandweer.net

Ook als je wel met 4x4 het bos in ging was het zoeken naar rode auto's. Best frustrerend, weten dat er 20 4x4 tankautospuiten rondrijden en steeds dezelfde tegenkomen...



Ow...zo vreemd was dat niet. Ik heb Zeist/Driebergen etc (dat hele peloton+nog meer voertuigen) helemaal niet gezien terwijl ik er zo'n 7 uur rondgelopen heb. Wel helemaal versleten, wat een vreselijk eind lopen was het van flank naar flank...het is wel te begrijpen dat je niet alles hebt gezien, dat was ook bijna niet te doen ::)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding