Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009

Auteur Topic: Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009  (gelezen 16973 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Een ballon heeft ook altijd een grondcrew die de ballon volgt... Als er van deze mensen geen melding afkomt dan zou het wel eens met een sisser afgelopen kunnen zijn...  ;) Wie van de personen heeft het echt zelf gezien en wie kent iemand die het van iemand gehoord heeft die het gezien heeft.... ;) ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Is gewaagd dat de zoektocht is gestopt.....beetje bizar verhaal  :-X

Nouja, beetje terughoudend zijn. De VC/COH zijn huiswaarts gegaan, op de terugweg kwam ik Soest tegen dus kan je er vanuit gaan dat de voertuigen zijn teruggekeerd. Als de melding klopt is de kans dat de personen in de luchtballon het overleefd hebben zeer klein...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Chaos...ik was er ongeveer tegelijk met de VC. Overal in Soest stonden mensen op straat. De VC is op de Wieksloterweg omgekeerd en naar een opstelplaats bij het tuincentrum gegaan. 741, 742, 733 én 734 hebben met prio 1 heel Soest uitgekamd, vervolgens is koers gezet naar Lage Vuursche waar de eenheden assistentie kregen van een politiehelikopter met zoeklicht. Omwonenden hadden dus 2 luchtballonnen gezien, één heel laag (ze grapten nog: "Hee, je moet wat hoger vliegen") en één heel hoog. De laagvliegende was geland, maar degene die hoog vloog maakte een sissend geluid en is vervolgens in brand gevlogen. Dat heb ik eerlijk waar van wel 20 buurtbewoners gehoord, die het allemaal zelf gezien hadden.

Afijn, voertuigen zijn nu teruggekeerd, er is niks aangetroffen. Vermoed wordt dat áls de melding klopt de luchtballon in de bossen tussen Lage Vuursche en Tienhoven is neergekomen. Vanwege de invallende nacht is de zoektocht echter gestopt (Soest 741 kwam ik tegen op de terugweg uit Lage Vuursche)...ik ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren :-\

Overigens -naar ik vermoed- zo'n 10 politie-eenheden en daarbovenop nog motoren ingezet en een ambu en motorambu die vrij snel weer vertrokken...
Nouja, beetje terughoudend zijn. De VC/COH zijn huiswaarts gegaan, op de terugweg kwam ik Soest tegen dus kan je er vanuit gaan dat de voertuigen zijn teruggekeerd. Als de melding klopt is de kans dat de personen in de luchtballon het overleefd hebben zeer klein...

Weet je het zeker dat alles gestopt is met zoeken of interpreteer je dat?  ??? ??? ???


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Een ballon heeft ook altijd een grondcrew die de ballon volgt... Als er van deze mensen geen melding afkomt dan zou het wel eens met een sisser afgelopen kunnen zijn...  ;) Wie van de personen heeft het echt zelf gezien en wie kent iemand die het van iemand gehoord heeft die het gezien heeft.... ;) ;)

Sowieso heb ik iemand gesproken heb die het zelf heeft gezien. Die is onder het lint door gegaan en heeft samen met de OvD en nog een paar omstanders overlegd waar de ballon kon zijn...je zou toch haast zeggen dat wanneer zoveel mensen ongeveer hetzelfde verhaal hebben (het is lekker weer dus veel mensen waren buiten) dat het verhaal wel moest kloppen :-X
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Weet je het zeker dat alles gestopt is met zoeken of interpreteer je dat?  ??? ??? ???

Dat was misschien een beetje overhaast van mij. De voertuigen op de opstelplaats (HV, VC, COH) zijn rond kwart over 10 teruggekeerd. Om half 11 kwam Soest vanuit Lage Vuursche terug, ook is de politieheli toen uit het zicht verdwenen...

Dus nee, zeker weten doe ik het niet, het is een wilde interpretatie
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Gast48368

  • Gast
Een ballon heeft ook altijd een grondcrew die de ballon volgt... Als er van deze mensen geen melding afkomt dan zou het wel eens met een sisser afgelopen kunnen zijn...  ;) Wie van de personen heeft het echt zelf gezien en wie kent iemand die het van iemand gehoord heeft die het gezien heeft.... ;) ;)

Idd, dat zit ik mij ook af te vragen, deze zullen zeker wel aan kunnen geven dat ze een ballon missen. Ben benieuwd hoe dit nou precies zit......


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Iedereen is inderdaad terug naar de kazerne. Er is niets gevonden en er worden geen ballonnen vermist. Er is geen volg auto die een melding heeft gemaakt dat ze een ballon kwijt zijn. Het is dus niet zo heel gewaagd om de zoek actie te stoppen.

WAARSCHIJNLIJK is de ballon gewoon veilig geland
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Gast48368

  • Gast
Dat waarschijnlijk is dus niet zeker......... 8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Luchtballonnen hebben tegenwoordig toch ook een transponder aan boord? Kunnen ze daar dan niks mee ???

Niet dus.  ;)

http://www.ivw.nl/onderwerpen/luchtvaart/luchtruim/ontwikkelingen/uitrusting.aspx


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Bizar verhaal... ::)

Ben ik toch benieuwd waar dat sissende, brandende ding hoog in de lucht dan gebleven is... je zou toch zeggen dat, aangemomen dat dit inderdaad een echte luchtballon was, je even de brandweer laat komen wanneer dat ding toch veilig op de grond is geland. Blijft voor mij nog één groot mysterie... ???
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening