Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009

Auteur Topic: Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009  (gelezen 16974 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Dat waarschijnlijk is dus niet zeker......... 8)
nee heb hem niet zien landen:P
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Zo ziet een brandende ballon er dus uit: http://www.msnbc.msn.com/id/20433540 (filmpje op de pagina aan klikken)


Bommel17

  • Gast
als de crew die de luctballon volgt geen ballon mist, en veilig is aangekomen is  bij de ballon. Dan zal het allemaal wel goed zijn gekomen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/eemland/article5006717.ece/Soest_slaat_groot_alarm_over_brandende_luchtballon

Soest slaat groot alarm over brandende luchtballon

    * Gepubliceerd op 06 augustus 2009, 23:13
    * Laatst bijgewerkt op 06 augustus 2009, 23:16

soest -

Soest is donderdagavond opgeschrikt door een luchtballon die brandend over het dorp zou zijn gevlogen. Politie en brandweer rukten met man en macht uit, maar de ballon is niet gevonden. Het zoeken, onder meer met een helikopter, werd om half elf gestaakt.
,,We kregen rond kwart over negen diverse meldingen vanuit Soest'', meldt politiewoordvoerster Mieke Kort. ,,Ze klonken valide.'' Hulpdiensten uit Soest, Baarn, Amersfoort en Bilthoven werden gealarmeerd. Het gerucht was later op de avond dat tussen Tienhoven en Groenekan een ballon met problemen zou zijn geland, maar de politie kon dat niet bevestigen.
Zoekende politie- en brandweerauto's reden dondedagavond kriskras door Overhees en Boerenstreek, op de hielen gevolgd door tientallen Soesters die op de sirenes afkwamen. Bij Strumpel aan de Dorresteinweg werd een commandocentrum ingericht. Ook hier stonden vele tientallen Soesters te kijken.
Eemland | 0 reacties


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Als hij brandend in het bos zou zijn neergekomen, had dit naar grote waarschijnlijkheid tot een bosbrand geleid - die door de heli op kilometers afstand gezien had moeten zijn.

Toen ik vanavond naar huis reed over de Biltseweg (toen was het ca 20.00 uur) heb ik ook een ballon akelig laag zien hangen aan de boszijde van de Biltseweg. Toen ik hem even later niet meer zag, was ik bang dat die in het bos was beland - niet bepaald een ideale en veilige landingsplaats. Even later kwam ik op de Koningsweg een rustig rijdende bus van Rob Wiegers (ballonvaarder in Soest) tegen. Toen zat het volgens mij wel goed. De melding voor Soest kwam ca 2 uur later, dus in ieder geval kan dat nooit dezelfde ballon zijn geweest.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Bizar verhaal... ::)

Ben ik toch benieuwd waar dat sissende, brandende ding hoog in de lucht dan gebleven is... je zou toch zeggen dat, aangemomen dat dit inderdaad een echte luchtballon was, je even de brandweer laat komen wanneer dat ding toch veilig op de grond is geland. Blijft voor mij nog één groot mysterie... ???


Het leek dus volgens omstanders op een Thaise luchtballon, daar was het alleen te groot voor (naar het schijnt)...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Als hij brandend in het bos zou zijn neergekomen, had dit naar grote waarschijnlijkheid tot een bosbrand geleid - die door de heli op kilometers afstand gezien had moeten zijn.

Toen ik vanavond naar huis reed over de Biltseweg (toen was het ca 20.00 uur) heb ik ook een ballon akelig laag zien hangen aan de boszijde van de Biltseweg. Toen ik hem even later niet meer zag, was ik bang dat die in het bos was beland - niet bepaald een ideale en veilige langdingsplaats. Even later kwam ik op de Koningsweg een rustig rijdende bus van Rob Wiegers (ballonvaarder in Soest) tegen. Toen zat het volgens mij wel goed. De melding voor Soest kwam ca 2 uur later, dus in ieder geval kan dat nooit dezelfde ballon zijn geweesst.

Eén van de ballonnen die was gezien was inderdaad van Rob Wiegers, die zou heel laag hebben gevlogen. Ik heb er voor de rest geen waarde aan gehecht, maar er werd op de Dorresteinweg ook verteld dat het ongeluk al een uur geleden gebeurd zou zijn. Omdat je niet pas na een uur belt geloof ik daar ook niks van...laten we hopen dat het allemaal met een sisser -ha...ha- afloopt ::)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Op Youtube kwam ik het volgende filmpje tegen. Er zijn dus blijkbaar vaker problemen met luchtballonen in die omgeving. ::)

112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Het leek dus volgens omstanders op een Thaise luchtballon, daar was het alleen te groot voor (naar het schijnt)...
Die ballonnen hoor je niet
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Paar fotootjes...erg veel meer was er niet te zien en ik heb geen geweldige flitser, dus jullie zullen het ermee moeten doen ;D



Overleg met omstander bij de OvD-bus
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding