Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009

Auteur Topic: Luchtballon 'brandend' neergestort, uiteindelijk niet gevonden - Soest 6-8-2009  (gelezen 17241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Die ballonnen hoor je niet

Een Thaise luchtballon die men heeft ''aangepast''? Uit de hand gelopen geintje van jeugd? Er is geen vermissing van een luchtballon, dus er moet een andere logische verklaring voor zijn..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Chaos...ik was er ongeveer tegelijk met de VC. Overal in Soest stonden mensen op straat. De VC is op de Wieksloterweg omgekeerd en naar een opstelplaats bij het tuincentrum gegaan. 741, 742, 733 én 734 hebben met prio 1 heel Soest uitgekamd, vervolgens is koers gezet naar Lage Vuursche waar de eenheden assistentie kregen van een politiehelikopter met zoeklicht. Omwonenden hadden dus 2 luchtballonnen gezien, één heel laag (ze grapten nog: "Hee, je moet wat hoger vliegen") en één heel hoog. De laagvliegende was geland, maar degene die hoog vloog maakte een sissend geluid en is vervolgens in brand gevlogen. Dat heb ik eerlijk waar van wel 20 buurtbewoners gehoord, die het allemaal zelf gezien hadden.

Afijn, voertuigen zijn nu teruggekeerd, er is niks aangetroffen. Vermoed wordt dat áls de melding klopt de luchtballon in de bossen tussen Lage Vuursche en Tienhoven is neergekomen. Vanwege de invallende nacht is de zoektocht echter gestopt (Soest 741 kwam ik tegen op de terugweg uit Lage Vuursche)...ik ben benieuwd wat er nog gaat gebeuren :-\

Overigens -naar ik vermoed- zo'n 10 politie-eenheden en daarbovenop nog motoren ingezet en een ambu en motorambu die vrij snel weer vertrokken...

Sissend geluid, klinkt als een gasslang die losgeschoten is. Kan relatief eenvoudig op te lossen zijn door de gaskraan van de gasfles dicht te draaien...  :)


Gast48368

  • Gast
sissend geluid en vervolgens in brand gevlogen.........


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
sissend geluid en vervolgens in brand gevlogen.........

en daarna de gaskraan dicht gedraaid...  ;) Maar het is allemaal speculaas kijken... Wedden dat het echte verhaal nog wel boven komt  :) :D


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Ik mag hopen dat niet een hele buurt het voluit openen van de gastoevoer (dat is stevig "sissen") - om een te laag hangende ballon te laten stijgen - en de daarbij behorende gasvlam - heeft aangezien voor een brand? Zou wel erg duf zijn.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik mag hopen dat niet een hele buurt het voluit openen van de gastoevoer (dat is stevig "sissen") - om een te laag hangende ballon te laten stijgen - en de daarbij behorende gasvlam - heeft aangezien voor een brand? Zou wel erg duf zijn.

Dat zou misschien wel eens het geval kunnen zijn daar er sprake was van een zeer laag hangende ballon, welke boven de bomen van Lage Vuursche snel op hoogte gebracht moet worden.

ik ben geen kenner in dit geheel maar de sissende geluiden en een flinke steekvlam ten gevolge heb ik vaker gezien.


Gast48368

  • Gast
Ja, maar men weet toch het verschil wel tussen een steekvlam en een brandende luchtballon??  ::)


Gast

  • Gast
Ik mag hopen dat niet een hele buurt het voluit openen van de gastoevoer (dat is stevig "sissen") - om een te laag hangende ballon te laten stijgen - en de daarbij behorende gasvlam - heeft aangezien voor een brand? Zou wel erg duf zijn.

ik wilde het net zeggen, hoe klinkt het als de branders open gaan om te stijgen... en hoe ziet dat eruit... voila...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ja, maar men weet toch het verschil wel tussen een steekvlam en een brandende luchtballon??  ::)

Dat zou je wel haast denken maar soms willen mensen dingen zien en horen .....  ::)


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Ja, maar men weet toch het verschil wel tussen een steekvlam en een brandende luchtballon??  ::)
daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.

Boven mijn huis vliegen regelmatig ballonnen laag. Vooral de honden van de buren worden zenuwachtig van het gasgeweld wanneer de brander wordt open getrokken. Ik vraag me regelmatig af, of het niet erg heet wordt in zo'n mandje, vlak onder de stevige "steekvlam" die dan ontstaat.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter