Dat is weer een nadeel van de mobiele telefoon... Er wordt verwacht dat je hem altijd opneemt...
http://www.ad.nl/buitenland/3406383/Feesten_Lloret_gaan_gewoon_door.htmlzaterdag 01 augustus 2009
Feesten Lloret gaan gewoon door
LLORET DE MAR - Het leven in de Spaanse populaire badplaats Lloret de Mar gaat vlak na het busongeluk, waardoor zes Nederlanders omkwamen, door alsof er niets is gebeurd.
,,We merken er hier helemaal niks van,’’ zeggen Jantien Klein Ikink en Melanie Garstenveld, die lekker op het strand vertoeven. ,,Als ze thuis niet bezorgd naar ons hadden gebeld, hadden we het misschien wel niet eens geweten,’’ denkt Melanie.
De meiden waren donderdag ook met een bus op excursie in Barcelona. ,,We reden hier wel met tien tot twaalf bussen vandaan,’’ vertellen ze. ,,Ik had die avond mijn broer en mijn vriend om kwart over tien nog ge-sms’t dat we in de bus vanuit Barcelona naar Lloret gingen,’’ zegt Jantien. ,,De volgende ochtend zag ik toen ik wakker werd dat ik wel twintig oproepen had gemist. Ik had mijn moeder huilend aan de telefoon.’’
Het ongeluk verbaast ze niet echt, ,,Meerdere bussen reden te hard,’’ weet Jantien. Lloret de Mar is volgens hen te groot om veel van het drama te merken. ,,Je hebt hier zoveel mensen.’’
Even verderop staan Matthijs, Kevin, Jos, Nick, Teun en Hidde. ,,Zijn er doden gevallen?,’’ vraagt een van hen. Ze waren eveneens op dezelfde dag met de bus naar Barcelona. ,,Ik werd de volgende ochtend om acht uur al gebeld door mijn vader,’’ zegt Teun. ,,Ik lag net een paar uur in bed.’’ Ook deze vriendengroep merkt in het dagelijkse (uitgaans)leven niks van het ongeluk. ,,Het is dat iedereen vanuit Nederland telefoon heeft gehad.’’
De jongens moeten nog met de bus terug naar huis, maar eng vinden ze datniet. ,,We hoorden wel van een paar meiden dat ze niet meer durfden,’’ weet een van hen. Intussen genieten ze lekker van hun vakantie. ,,Het is hier echt mooi,’’ klinkt het in koor. (ANP)