Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 47024 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 16 november 2009, 13:17:24
Als het op Europees beleid aankomt, dan is het alleen maar gezeik >:(


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #31 Gepost op: 16 november 2009, 14:20:43
zoals voorgeschreven in het incident management en is dus precies waar het incident management een conflict vormt met het RVV.

daar zijn ze even nog niet uit ;D

overigens al die flitspatronen mogen niet meer, ze bereiken daardoor de lichtopbrengst niet.(de tijd dat blauw aan moet staan en uit moet zijn)
De broek zakt me momenteel af van al die regels, eisen, richtlijnen en wat al nog meer zij. Ik gebruik de signalering die ik nodig acht in de situatie waarin ik mij op dat moment bevind. Als ik geen 360 graden zichtbaarheid nodig heb, dan gaan de lampjes die ik niet nodig heb gewoon uit. Signalering is bedoeld als waarschuwing, niet als aandachttrekkerij. (Gelukkig heb ik alleen maar oranje en geen blauw ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 16 november 2009, 14:30:49
@ Lt. Col. Me,

Mag ik vragen waarvoor je amberkleurig signalering gebruikt?


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #33 Gepost op: 16 november 2009, 16:03:50
Ik vind de FIREBALL 1 het mooiste zwaailicht.

De kenners onder ons kunnen er vast wel een fotootje van naar boven toveren en alle gegevens mbt fabrikant enz erbij zetten.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


sylvester1986

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 16 november 2009, 16:59:50
Ik vind de FIREBALL 1 het mooiste zwaailicht.

is dat zoiets?
Federal Fireball Beacon Model FB-1 Demo


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #35 Gepost op: 16 november 2009, 22:19:23
Lieve Sinterklaas

Mijn verlanglijstje is kort, mogen we een nieuwe daadkrachtige minister die de Europese regels in één haal van de tafel veegt en ons weer gewoon laat installeren wat we zelf willen aan verlichting?
Alternerende koplampen, extra intersectie- of spiegelverlichting, zwaaibalken die knipperen als Kerst-, pardon, Sinterklaasbomen..ee boten... met front cutout, meerdere patronen en tegelijk met oranje aan mág? Dat wil ik graag voor Sinterklaas...

Dank U Sinterklaasje   ;D ;D

ik heb afgelopen zaterdag sinterklaas bij de intocht nog officieel een hand mogen geven, hij bedankte ons voor onze inzet maar jou vraag kwam niet bij mij op.(kreeg nog wel een speculaaspop van hem)

je weet van mij mag je alles maar er zijn helaas ambtenaren die er anders over denken ;)
Nemo me impune lacessit


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #36 Gepost op: 16 november 2009, 23:42:29
::) Eigenlijk vind ik gewoon het mooist: 1 pit op het dak, dashboard-, grill- en spiegelflitsers, zoals ooit op de Amsterdamse Volvo's. Liefst dan in combinatie met alternerende koplampen. Genoeg naar voren gericht blauw om ruim baan te krijgen en de enkele pit is genoeg opvallend bij stilstand. ;D

Edit: En als ik dan toch bezig ben... Op de motor gewoon zoals het is: Flitsers boven de spiegels en aan de zijkant en zo'n ouderwetse zwaailamp achterop. Misschien dan nog wel aangevuld met een flitsende koplamp, zodat ik bij hoge snelheid die knop niet meer hoef in te drukken ;D


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #37 Gepost op: 17 november 2009, 08:08:55
is dat zoiets?
Federal Fireball Beacon Model FB-1 Demo

Eigenlijk bedoel ik de platte uitvoering, ook draait ie langzamer. (wel halogeen)
De DKDB gebruikte ze voor dat ze de flitslamp kregen. Het type is de fb2 model b1 en van federal.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #38 Gepost op: 17 november 2009, 09:24:11
@ Lt. Col. Me,

Mag ik vragen waarvoor je amberkleurig signalering gebruikt?
Allerhande werkzaamheden op, aan en langs de weg.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #39 Gepost op: 27 november 2009, 21:34:34

Ander punt is ook nog eens dat je de voorzijde, zijkant en achterzijde van je signalering misschien wel apart wilt bedienen, zodat je alleen licht uitstraalt naar de richting waar het effectief nodig is. Bijvoorbeeld op wegen met dubbele rijbanen waar je het verkeer op de andere rijbaan niet nodeloos wilt afleiden. Rijkswaterstaat heeft bijvoorbeeld de flitslampen in de dakbalk alleen naar achteren gericht. Voldoet dus niet aan de 360 graden zichtbaarheid, maar is ook helemaal niet nodig als je op de vluchtstrook staat.

nou dat is niet helemaal juist. We hebben flitsers aan de voorzijde (oude voertuigen 4x strobes, nieuwe 6x LED  ;D  ) en daarnaast inderdaad flitsers aan de achterzijde, maar ook de nieuwe zwaaibalken zijn zowel voor als achter apart in te stellen. (4 draailampen). Dus wél degelijk 360gr zichtbaarheid ;-)

Werken op de vlst??? Nou wat dacht je van op de rijstroken fend off? of het door en langs de files rijden op weg naar incidenten?  ::)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg