Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 45543 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #60 Gepost op: 30 juni 2010, 21:44:05
Mijn favoriet is de Whelen Edge 9000 met de oude paars/blauw kleurige lenzen en een SA40 speaker erbovenop 8)
De paars/blauw kleurige lenzen zie je bijna niet meer helaas :-\
Als ik voor LED zou moeten kiezen zou het de Hänsch DBS 975 worden, pijp licht komt eraf en toch het Edge model 8)

Hallo Neetje,

Wat leuk zeg, dit geld ook voor mijn; dit is ook echt me favoriete balk. Door deze balk is denk ik ook de zwaailichten-tik- ontstaan.

Deze balk te samen met een Golfje vondt ik in de jaren 90 echt DE politie auto, de balk gaf de juiste uitstraling aan het voertuig en bovendien met de SA-40 erop voor heel erg goed geluid.

Je ziet ze bijna niet meer maar als goed zoekt moet je ze in Rotterdam nog tegen kunnen komen al zal dat een kwestie van tijd zijn aangezien je daar ook steeds meer instroom ziet van Golf VI met Freedom.

maar... Gelukig heb ik nog een aantal van deze Edge balken in de verzameling staan. Ik vindt de opvolger van dit type trouwens ook erg mooi, dat is de versie met lowdown alley's en royal blue lenzen, gelukig zullen we die de komende jaren nog wel tegenkomen in Amsterdam.









Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #61 Gepost op: 30 juni 2010, 22:06:03
Ik zelf ben redelijk fan van de Vista LED-bak. Alles wat ik wens zit er op (blauw, stop voor+achter, front+alleys, groen rondom, amber rondom incl arrowstick). Helaas is de bak wel lomp en maakt ie behoorlijk wat herrie op 'onze' volvo's op hogere snelheid. Maar daarentegen, qua zichtbaarheid en mogelijkheden heb ik absoluut niets te klagen... :)


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #62 Gepost op: 30 juni 2010, 23:18:02
Hallo Neetje,

Wat leuk zeg, dit geld ook voor mijn; dit is ook echt me favoriete balk. Door deze balk is denk ik ook de zwaailichten-tik- ontstaan.

Deze balk te samen met een Golfje vondt ik in de jaren 90 echt DE politie auto, de balk gaf de juiste uitstraling aan het voertuig en bovendien met de SA-40 erop voor heel erg goed geluid.

Je ziet ze bijna niet meer maar als goed zoekt moet je ze in Rotterdam nog tegen kunnen komen al zal dat een kwestie van tijd zijn aangezien je daar ook steeds meer instroom ziet van Golf VI met Freedom.

maar... Gelukig heb ik nog een aantal van deze Edge balken in de verzameling staan. Ik vindt de opvolger van dit type trouwens ook erg mooi, dat is de versie met lowdown alley's en royal blue lenzen, gelukig zullen we die de komende jaren nog wel tegenkomen in Amsterdam.












Wat een prachtige balken :o Die SA40 is zo... shiny ;D Die balken trouwens ook!
Mijn allereerste Edge is onderweg 8) hopelijk volgend weekend ophalen.
Dat geluid van de SA40, op FIAMM hoorns na het mooiste 2 toon geluid vind ik.
Leuk om nog een Edge fan tegen te komen op het forum!


Gast

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 30 juni 2010, 23:26:43
Volgend weekend gaat denk ik nog even niet lukken maar ik doe mijn best  ;D  ;D


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #64 Gepost op: 1 juli 2010, 00:47:28
Ik bedoelde niet dit weekend he ;D
Maar ik merk het wel, kan niet wachten :-X


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #65 Gepost op: 1 juli 2010, 15:23:43
Heeft iemand foto's van oude gemeentepolitievoertuigen met de Whelen model 8000? Het gaat mij om het type die doorlopende lichtblauwe lenzen  heeft,dus het stopmatrixje los voor op het midden gemonteerd niet de giintregeerde stopmatrix.


Gast

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 1 juli 2010, 17:28:14
Voor zover ik weet is de Whelen 8000 slechts heel heel kort gemaakt met een geïntegreerd stopbord in de speakergrille (toevallig ken ik een verzamelaar die er eentje heeft) maar de Whelen 8000 is nooit met geheel doorlopende blauwe lenzen gemaakt.

Bedoel je niet de Whelen 9000, oftwel de Edge?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 1 juli 2010, 17:58:33
deze?
Bron: politievoertuigen.nl


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #68 Gepost op: 1 juli 2010, 18:22:00


Uses: I2eplayAlphax Aka Me

vind deze nog echt mooi, mag wel in een modern jasje gestoken worden, maar in een woord prachtig.


Gast

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 1 juli 2010, 18:25:36
vind deze nog echt mooi, mag wel in een modern jasje gestoken worden, maar in een woord prachtig.


De Maxim90 van Premier Hazard, een PRACHTBALK zolang je hem maar niet op je dak zette  ;D  glimmende lenzen met nieuwe onderdelen erin is het een beauty om te zien maar ik heb er toch een aantal onder handen gehad waar een compleet groen moeras in gegroeid was door de lekkende rubbers en vochtinslag, met bijbehorende dof geworden spiegels en draaiers  ;)
Maar, toegegeven, voor die tijd (jaren 90) was dit een bijzonder populaire en in opkomst zijnde lichtbalk waar je veel in kwijt kon.

Hij staat bij mij niet in de top 10 in ieder geval  ;D  ;D