Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 45528 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 2 juli 2010, 23:47:44
Vandaag een Whelen Ultra Freedom gezien, volgestopt met blauwe led's, zowel voor als achterzijde extra blauw. Op de plek waar normaliter de stopmatrix zit, zaten nu twee take-down lichten.
Als oplossing een Whelen L32 in amber boven op de balk ...

Heel mooi en fel balkje  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 2 juli 2010, 23:52:23
foto's foto's!!  ;D

Ik ga aanstaande woensdag even lekker klussen, een rood/blauwe Liberty in elkaar zetten met clear lenzen en een soort van Freedom, maar dan een Edge frame met daarin de 400 SuperLED's in rood en blauw.

En dán naast elkaar zetten voor de vergelijk  ;D wordt vervolgd!


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #72 Gepost op: 3 juli 2010, 09:37:59
Ja Sylvester die bedoelde ik,alleen jammer dat de foto die je op het forum hebt gezet ik al in bezit heb,waar ik naar op zoek ben is een oude mazda 323 sedan met deze balk,ben al jaren (vanaf 1995) op zoek had een miniscuul fotootje in bezit van dit voertuig maar dat ben ik in dat jaar kwijtgeraakt. dit fotootje was de aanleiding dat ik me ben gaan interseren voor de hulpverlening en lichtbalken.En Caprice niet om te zeiken hoor maar hier op het forum zie je dankzij Sylvester dat de Whelen 8000 wel doorlopende blauwe lenzen had.De Edge bedoelde ik zeker niet, loop me al meer dan 20 jaar aan die blokkendoos te ergeren en tot overmaat van ramp heeft de politie nu al in 14 regio"s de Freedom in gebruik,maar ieder zijn smaak.Ik ben voorstander dat ze de 8000 in een nieuwer jasje mogen steken (smaller in hoogte,amber+blauwe leds,maar wel hetzelfde design)Blijft een prachtbalk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #73 Gepost op: 3 juli 2010, 11:06:59
En Caprice niet om te zeiken hoor maar hier op het forum zie je dankzij Sylvester dat de Whelen 8000 wel doorlopende blauwe lenzen had.

Ik zie er volgens mij nog een sirene speaker tussen zitten ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #74 Gepost op: 3 juli 2010, 11:28:27
Ok het is net hoe je {doorlopend} opvat, als Caprice dat bedoelde(hele balk blauw) heeft hij gelijk die is nooit gemaakt.


Gast

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 3 juli 2010, 14:46:39
@lc martin

Ook niet om te zeiken hoor beste lc maar als jij goed had gekeken had je mij niet hoeven te antwoorden dat de whelen 8000 wél doorlopende lenzen heeft, want dat heeft die niet.
Er zit een zwarte speakergrille tussen.

Het is dus niet "net hoe je doorlopend" opvat, want ELKE balk is op die manier doorlopend.
Nee, inderdaad, ik heb gelijk, voor de Whelen 8000 is er nooit een balk gemaakt met doorlopende blauwe lenzen. Wel de Whelen 80, de voorloper van de 8000 maar met die historische kennis zal ik je niet vermoeien.
En de 8000 balk is al in een modern jasje gestoken, mocht je ooit eens van de Centurion hebben gehoord  ;)


lc martin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #76 Gepost op: 3 juli 2010, 15:32:32
Van de centurion heb ik inderdaad gehoord Rotterdam-Rijnmond( Vito oude DHV) en Twente (Vectra oude noodhulp) en de opel vivaro's van utrecht en de Toyota's van het KLPD (spoorwegpolitie) hebben ze op het dak,maar lijkt niet op de 8000.en je mag me best vermoeien met de historie van de lichtbalken,want daar ben ik nou juist in geintreseerd.


Gast

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 3 juli 2010, 15:41:56
Whelen 8000 frame is hetzelfde als de Centurion, ook al zou je het niet denken.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #78 Gepost op: 19 juli 2010, 14:04:30
Mijn eigen Edge ^-^
Wat een PRACHTIGE balken zijn het toch 0098



Met veel dank aan Caprice! Die deze schitterende Edge voor mij gemaakt heeft O0


Gast

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 19 juli 2010, 14:16:06
Toch weer een mazzeltje dat ik die oude paarsig-blauwe lenzen nooit weggegooid heb al die jaren, die lagen echt sinds 1999 in één van de talloze kratjes met onderdelen  0098
Wat een HEERLIJK tik-geluidje hebben die Edges ook he    

You're welcome!  O0