Ow, zeker, als hij niet veel in gebruik is of in stalling staat, dan zullen er veel minder problemen zijn met die balk, dat is logisch! Nogmaals, qua opties en ook lichtoutput van een nieuwe, helemaal niks verkeerds mee hoor! Ik heb er boven 2 echt zo goed als nieuwe strak gepoetste en met nieuwe onderdelen erin, komt een prachtig lichtbeeld vanaf!
Toen ik in 1994/1995 werkte bij taxi en ambulancedienst Kijlstra was de Maxim90 het neusje van de zalm op onze nieuwe eerste ambu, de 23 was dat meen ik. (ik probeer de foto te vinden nog)
Enkele malen zijn de V-spiegels en rotators vervangen omdat ze dof begonnen te worden en de lensrubbers vervangen, er zijn zelfs een keer spiegelglaasjes over de metalen V-spiegels heen gehangen, dus echt spiegelglas.
Ik heb in de collectie ook enkele Maxim's waarbij duidelijk te zien is welke veel dienst hebben gezien (lenzen verkleurd, scheurtjes/krakkeleer-streepjes in de lenzen zelf) en ik heb er al enkele een grote schoonmaak moeten geven omdat er een soort van groene moeras-aanslag inzat
Ik ben evengoed heel trots dat ik een originele Spoorwegpolitie Maxim boven heb staan, een paar politie, brandweer en RWS modellen, waarbij de kwaliteit in de lenzen verschilt van bijna groenig gruwelijk dof tot prachtig nauwelijks gebruikt diepblauw.
Maar inderdaad, zeker met goede lenzen erop, en niet dof geworden spiegels en draaiers blijft de Maxim90 een balk met vele opties en een mooi lichtbeeld geven!