Favoriete signalering

Auteur Topic: Favoriete signalering  (gelezen 46362 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #80 Gepost op: 19 juli 2010, 14:49:00
jammer dat de camera de flitsen niet allemaal laat zien, maar aan de flitsen te horen klinkt het goed, en zeker de action flash is prachtig!!! mooi balkje zo!! nou nog een keer een 2 toon er bij aan :P


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #81 Gepost op: 19 juli 2010, 15:31:17
De Maxim90 van Premier Hazard, een PRACHTBALK zolang je hem maar niet op je dak zette  ;D  glimmende lenzen met nieuwe onderdelen erin is het een beauty om te zien maar ik heb er toch een aantal onder handen gehad waar een compleet groen moeras in gegroeid was door de lekkende rubbers en vochtinslag, met bijbehorende dof geworden spiegels en draaiers  ;)
Maar, toegegeven, voor die tijd (jaren 90) was dit een bijzonder populaire en in opkomst zijnde lichtbalk waar je veel in kwijt kon.

Hij staat bij mij niet in de top 10 in ieder geval  ;D  ;D

Wij hebben er nog een actief in gebruik. We hebben zaterdag nog met oranje gereden en ik moet Simon. gelijk geven: het is echt een hele mooie opvallende flits.



Dit is wel een oude foto, sinds een paar jaar zijn blauw en oranje van plek gewisseld. De bus wordt eind dit jaar buiten dienst gesteld omdat hij echt 'op' is, maar de balk is nog helemaal prima!
Er zitten wat vliegjes permanent op vastgeplakt, wat vooral op het witte deel kleine zwarte puntjes geeft, maar van die problemen die jij aangeeft hebben wij helemaal geen last.

Scheelt misschien wel dat we een stalling hebben en de boel dus droog staat als hij niet wordt gebruikt.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Gast

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 19 juli 2010, 16:00:10
Ow, zeker, als hij niet veel in gebruik is of in stalling staat, dan zullen er veel minder problemen zijn met die balk, dat is logisch! Nogmaals, qua opties en ook lichtoutput van een nieuwe, helemaal niks verkeerds mee hoor! Ik heb er boven 2 echt zo goed als nieuwe strak gepoetste en met nieuwe onderdelen erin, komt een prachtig lichtbeeld vanaf!

Toen ik in 1994/1995 werkte bij taxi en ambulancedienst Kijlstra was de Maxim90 het neusje van de zalm op onze nieuwe eerste ambu, de 23 was dat meen ik. (ik probeer de foto te vinden nog)
Enkele malen zijn de V-spiegels en rotators vervangen omdat ze dof begonnen te worden en de lensrubbers vervangen, er zijn zelfs een keer spiegelglaasjes over de metalen V-spiegels heen gehangen, dus echt spiegelglas.

Ik heb in de collectie ook enkele Maxim's waarbij duidelijk te zien is welke veel dienst hebben gezien (lenzen verkleurd, scheurtjes/krakkeleer-streepjes in de lenzen zelf) en ik heb er al enkele een grote schoonmaak moeten geven omdat er een soort van groene moeras-aanslag inzat  0098 Ik ben evengoed heel trots dat ik een originele Spoorwegpolitie Maxim boven heb staan, een paar politie, brandweer en RWS modellen, waarbij de kwaliteit in de lenzen verschilt van bijna groenig gruwelijk dof tot prachtig nauwelijks gebruikt diepblauw.

Maar inderdaad, zeker met goede lenzen erop, en niet dof geworden spiegels en draaiers blijft de Maxim90 een balk met vele opties en een mooi lichtbeeld geven!


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #83 Gepost op: 28 september 2010, 22:00:41
Ich Liebe die neue DBS 4000 der Hänsch Warnsysteme GmbH! Sehr schönes Warnsysteme und gute Sondersignalanlagen.

De RTK7 van Hella is ook "retecool"  :D
Freude am Fahren


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 19 april 2011, 01:12:20
Dit is nog steeds 1 van mijn favorieten.
http://www.youtube.com/watch?v=MqPCduMug6o

Maar deze patronen vind ik mooi O0
Federal Signal Valor Lightbar Flash Patterns
User:fedsigpublicsafety

Wel moet ik zeggen dat de Federal Signal Valor een rare/aparte vorm heeft.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #85 Gepost op: 19 april 2011, 09:56:58
FedSig Valor

Bron:FedSig


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #86 Gepost op: 19 april 2011, 12:11:11
Dat is inderdaad een aparte vorm! Lijkt wel geïnspireerd op de lichtbakken die de NYPD gebruikt (weet de naam hier niet van), maar dan aan één stuk.
Senior GGP / Oost-Brabant


sylvester1986

  • Gast
Reactie #87 Gepost op: 19 april 2011, 12:13:04
De NYPD gebruikt de Federal Signal Vector.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 19 april 2011, 16:05:18
Niet geheel correct, NYPD gebruikt de Federal Signal Vision of de Federal Signal Vision LED

Deze lijkt op de vector, maar is uitgerust met stappenmotoren, waardoor de individuele pods verschillende functies en patronen kunnen vormen
En dat hij op de NY voertuigen lijkt, de Valor, is logisch, in beide gevallen is de fabrikant Federal Signal

Groeten, Ruud


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #89 Gepost op: 19 april 2011, 19:41:47
Voor personenvoertuigen of busjes houd ik het op de vista, maar voor de vrachtautohoud ik het op de P7000 van Federal. Dan moet ie wel 2.45m breed zijn :P

Ik heb nog niet goed door hoe je hier foto's goed afbeeld maar op mijn site kan je ze allebei zien.

www.harminfratransport.nl
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.