Zeer groot waterongeval Delftse Hout, zoekactie drenkeling - Delft 8-8-2009

Auteur Topic: Zeer groot waterongeval Delftse Hout, zoekactie drenkeling - Delft 8-8-2009  (gelezen 6894 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Bizar denk ik, dat 4 mensen die niet kunnen zwemmen met een bootje gaan varen....
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Bizar denk ik, dat 4 mensen die niet kunnen zwemmen met een bootje gaan varen....

Dat gebeurt vaker dan je denkt. Je vraagt je misschien af wie er in deze tijd niet kunnen zwemmen. Niet negatief bedoeld, maar dat geldt voor een grote groep allochtonen. Mijn vriendin is ook niet-Nederlander (althans, volgens haar paspoort inmiddels wel) en is laatst ook een stukje wezen varen (trapbootje ofzo) met een paar nichten waarvan niemand kon zwemmen. Toen ik dat achteraf hoorde heb ik ze natuurlijk ook voor gek verklaard, maar zo logisch (of dom) het in 'onze' ogen ook mag zijn, ze denken er niet bij na. Het is mooi weer, lekker een stukje varen, zwemmen? Waarom moet ik kunnen zwemmen? We zitten toch IN het bootje..?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Bizar omdat niemand hem was nagesprongen? Dan waren er nu nog meer doden te betreuren. Niemand in dat bootje bleek te kunnen zwemmen (aldus een van de persberichten)

Dat had ik vernomen, ja.

Daarom besloeg mijn conclusie ''bizar'' al het hele verhaaltje. Ook het feit dat niemand kon zwemmen.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Dat laat maar weer eens zien, als je niet kan zwemmen draag in godsnaam een reddingsvest. Water geeft geen steun, zeker niet als je in paniek raakt :( Treurig verhaal......
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ging om drie in Nederland verblijvende en studerende Iraanse studenten van 29, 27 en 25 jaar.

Zij gingen daar roeien en de 29-jarige besloot even te gaan zwemmen. Ondanks dat ie helemaal niet kon zwemmen had ie bovendien geen zwemvest aan. Toen hij te ver van de boot geraakte en in moeilijkheden kwam, hebben de andere twee geprobeerd hem een roeispaan aan te reiken dan wel een reddingvest toe te werpen. Maar helaas, hij verdween onder water.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)