Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009

Auteur Topic: Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009  (gelezen 13740 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2009, 15:37:09
heeft iemand nog een andere link van het filmpje? ik probeer hem te kijken maar hij opent hem nergens...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2009, 16:22:47
Tsjaa de PVDA moet zich misschien eens met belangrijke zaken bezig gaan houden ipv zich te bemoeien met zaken die nog onder de rechter zijn. Daarbij komend is dit een schoolvoorbeeld van hoe jongeren het denken allemaal maar te weten op straat. Als de politie duidelijk vordert om weg te gaan dan moet je gewoon weggaan. Doe je dit niet dan zal er geweld worden gebruikt. Er is duidelijk op het filmpje te zien dat de mensen niet weg willen gaan en maar blijven zuigen. Tsjaa dan moet je niet gaan lopen piepen achteraf dat je een klap krijgt. Daarbij komend vind ik het de arrestatie netjes verlopen. De jongen krijgt een schop onder zijn hol. Dat hij dan springt is zijn probleem. Hij komt ten val en men gaat hem afboeien. Verloopt allemaal netjes. Heb wel rommeligere aanhoudingen meegemaakt waar meer geweld bij kwam kijken. Dat er gelijk vrage worden gesteld door de politiek is ook weer het bewijs dat de politiek totaal geen feeling heeft met de huidige maatschappij. Ze moeten allemaal eigenlijk is een paar diensten meedraaien met de politie alvorens ze zomaar lukraak wat gaan lopen schreeuwen. En mbt die advocaat de beelden tonen ook aan dat uw client zich schuldig maakt aan het niet voldoen aan bevel of vordering. Geweld wat vervolgens toegepast is dat is gewoon proportioneel. De verdachte heeft dit alles gewoon te wijten aan zijn eigen laakbare gedrag. Had die gewoon geluisterd was dit alles niet nodig geweest.

Dat tegenwoordig elk klapje wat de politie uitdeelt 100x onder een vergrootglas wordt geplaatst is om moe van te worden. Als er geweld gebruikt moet worden dan moet dat gebruikt worden. Daar is de wetgeving ook voor geschreven. Men verwacht tegenwoordig dat de politie strenger en harder optreedt maar door elke keer dit gezeur in de media van een normale aanhouding zal de politie en met name de leidinggevende alleen maar angstvalliger gaan worden alvorens er geweld gebruikt mag gaan worden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2009, 16:29:10
Als iemand niet luistert/weggaat hou je hem maar aan, maar mep je hem niet naar buiten.  :-X Dat noem ik eigen rechter spelen, en dat mag ook de politie niet...
Als diegene tegenspartelt bij een aanhouding, dan kun je geweld gebruiken, maar deze manier lijkt me niet de juiste.
En dat dus.

Staat in de wet niets over dat je alleen bij een aanhouding geweld mag gebruiken...  ;)

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006299/geldigheidsdatum_03-08-2009

Artikel 8
1.De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het gebruik van geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2009, 16:29:59


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2009, 17:41:38
Staat in de wet niets over dat je alleen bij een aanhouding geweld mag gebruiken...  ;)

http://wetten.overheid.nl/BWBR0006299/geldigheidsdatum_03-08-2009

Artikel 8
1.De ambtenaar van politie die is aangesteld voor de uitvoering van de politietaak is bevoegd in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld te gebruiken, wanneer het daarmee beoogde doel dit, mede gelet op de aan het gebruik van geweld verbonden gevaren, rechtvaardigt en dat doel niet op een andere wijze kan worden bereikt. Aan het gebruik van geweld gaat zo mogelijk een waarschuwing vooraf.
Hmm, oke, mijn fout :)
Maar dan vind ik het nog een typische 'werkwijze' :P
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best voor een harde aanpak van probleemgevallen, maar in dit geval slaat dat misschien een beetje door (al is dat een beetje ongelukkige woordkeuze  :D )


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 8 augustus 2009, 18:34:56
Hmm, oke, mijn fout :)
Maar dan vind ik het nog een typische 'werkwijze' :P
Begrijp me niet verkeerd, ik ben best voor een harde aanpak van probleemgevallen, maar in dit geval slaat dat misschien een beetje door (al is dat een beetje ongelukkige woordkeuze  :D )

Kijk en dit bedoel ik dus met dat iedereen maar commentaar heeft op politie-optreden, zonder ook maar enige flauwe notie te hebben van hoe de bevoegdheden en wetten in elkaar zitten. Aan de ene kant wel roepen dat de politie harder moet optreden, maar als dit wordt gedaan dan is nederland plotseling te klein... hypocriet noemen ze dat.

1 de politie man in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening geweld gebruiken,
2 als de politie iedereen, die maar niet aan een vordering zou voldoen, meteen zou aanhouden dan is er weinig politie meer op straat, en dus zijn er andere manieren om een vordering kracht bij te zetten. Dit is een van de manieren.

Kennelijk begrijp ik je wel verkeerd. Het is niet het ene wel hard aanpakken en het andere niet. OF de politie te daadkrachtig op of niet. In beide gevallen zal het bij bepaalde groepen mensen niet in goede aarde vallen. Maar om te roepen dat je best voor een harde aanpak bent en dat vervolgens dit politie optreden afkraken... ik ben bang dat de collega's nog veel meer te verduren hebben gehad voordat zij op deze manier optraden... Want wat er wat er echt aan voorafging zal alleen in de processenverbaal staan...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #16 Gepost op: 8 augustus 2009, 19:04:38
... ik ben bang dat de collega's nog veel meer te verduren hebben gehad voordat zij op deze manier optraden... Want wat er wat er echt aan voorafging zal alleen in de processenverbaal staan...
Juist !  O0   Je ziet hier alleen maar het deel van arrestatie, maar wat er voor zich allemaal heeft afgespeeld, daar weten we niets van !  :-X  Hoe kun je dan een mening geven hier op een forum als je niet weet wat er in de tijd er voor heeft afgespeeld..  ???   Wie weet heeft die persoon voor het filmpje al het bloed onder de nagels van de agenten  vandaan gehaald, daar laat dit filmpje ook niets over zien ! :-\   Ik vind daarom dat RTV Rijnmond veel te veel aandacht aan deze zaak heeft besteed, en nu een stukje film heeft gemaakt geheel ten voordele van deze personen.  Ook de media werkt niet altijd mee aan een betere samenleving, maar werkt soms ook mee een verkeerd of vertekend beeld aan de dienders te geven  :(


Schuingedrukte tekst aangepast ivm taalgebruik.
Maarten.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 8 augustus 2009, 22:06:10
De media draait alleen maar om kijkcijfers en centjes, en nu hebben ze de beelden vaak zat kunnen doorverkopen.

De agente in kwestie staat al met de wapenstok in de hand als het filmpje begint. Het kan niet anders dan dat daar wat aan vooraf is gegaan want dat sta je niet zomaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 8 augustus 2009, 22:19:40
Het was wel een lekker weekje op Rotterdam CS... ;) :-X


http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FMan%20bijt%20agent%20tijdens%20aanhouding

Vlaardinger bijt agent tijdens aanhouding

8 augustus 2009

Een agent van de spoorwegpolitie is in de nacht van vrijdag op zaterdag op het Centraal Station in Rotterdam door een 18-jarige Vlaardinger in zijn arm gebeten tijdens een aanhouding. De politieman moest naar het ziekenhuis.

Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zaterdag gemeld. In de stationshal wilden agenten de Vlaardinger een bekeuring geven voor het verstoren van de openbare orde.

Toen de agenten zijn identiteit controleerden en zijn paspoort bekeken, probeerde de man zijn papiertje weer terug te pakken en er vandoor te gaan. Hierop ontstond een worsteling en hield de politie de man aan na het gebruik van pepperspray.

Tijdens het gevecht beet de Vlaardinger een agent in zijn arm. Iemand uit het publiek begon zich ook met de zaak te bemoeien. Deze 22-jarige Vlaardinger wist het paspoort van zijn plaatsgenoot te pakken en ging er vandoor. Te hulp geroepen agenten konden hem snel in zijn kraag vatten.

De politie heeft de 18-jarige Vlaardinger in verzekering gesteld. Tegen hem wordt verzet tegen de politie en mishandeling ten laste gelegd. De andere verdachte is na verhoor op vrije voeten gesteld. Tegen hem wordt ook proces-verbaal opgemaakt wegens verzet.



http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FMan%20breekt%20arm%20bij%20aanhouding

Schiedammer breekt arm bij aanhouding

7 augustus 2009

Een man heeft dinsdagavond bij een aanhouding door politiepersoneel en RET-medewerkers zijn arm gebroken. Op het politiebureau kreeg de 22 -jarige Chris vijf uur lang geen medische zorg.

De Schiedammer doet aangifte en dient een klacht in tegen het Rotterdamse vervoersbedrijf.

De arrestatie vond plaats gebeurde op Centraal Station, nadat de man geen geldig vervoersbewijs kon tonen en zich ook niet kon legitimeren. Hij rende bij de aanhouding weg, werd volgens eigen zeggen getackled en werd door meerdere mensen besprongen.

De politie en de RET ontkennen dat er buitensporig geweld is gebruikt. Volgens woordvoerder Ger de Jong was het nodig om hem bij de aanhouding te tackelen.

De politie heeft Chris zwartrijden, verzet bij arrestatie, geen identiteitsbewijs bij zich en verboden wapenbezit ten laste gelegd.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 8 augustus 2009, 22:53:38
Het was wel een lekker weekje op Rotterdam CS... ;) :-X


http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FMan%20bijt%20agent%20tijdens%20aanhouding

Vlaardinger bijt agent tijdens aanhouding

8 augustus 2009

Een agent van de spoorwegpolitie is in de nacht van vrijdag op zaterdag op het Centraal Station in Rotterdam door een 18-jarige Vlaardinger in zijn arm gebeten tijdens een aanhouding. De politieman moest naar het ziekenhuis.

Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zaterdag gemeld. In de stationshal wilden agenten de Vlaardinger een bekeuring geven voor het verstoren van de openbare orde.

Toen de agenten zijn identiteit controleerden en zijn paspoort bekeken, probeerde de man zijn papiertje weer terug te pakken en er vandoor te gaan. Hierop ontstond een worsteling en hield de politie de man aan na het gebruik van pepperspray.

Tijdens het gevecht beet de Vlaardinger een agent in zijn arm. Iemand uit het publiek begon zich ook met de zaak te bemoeien. Deze 22-jarige Vlaardinger wist het paspoort van zijn plaatsgenoot te pakken en ging er vandoor. Te hulp geroepen agenten konden hem snel in zijn kraag vatten.

De politie heeft de 18-jarige Vlaardinger in verzekering gesteld. Tegen hem wordt verzet tegen de politie en mishandeling ten laste gelegd. De andere verdachte is na verhoor op vrije voeten gesteld. Tegen hem wordt ook proces-verbaal opgemaakt wegens verzet.



http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FMan%20breekt%20arm%20bij%20aanhouding

Schiedammer breekt arm bij aanhouding

7 augustus 2009

Een man heeft dinsdagavond bij een aanhouding door politiepersoneel en RET-medewerkers zijn arm gebroken. Op het politiebureau kreeg de 22 -jarige Chris vijf uur lang geen medische zorg.

De Schiedammer doet aangifte en dient een klacht in tegen het Rotterdamse vervoersbedrijf.

De arrestatie vond plaats gebeurde op Centraal Station, nadat de man geen geldig vervoersbewijs kon tonen en zich ook niet kon legitimeren. Hij rende bij de aanhouding weg, werd volgens eigen zeggen getackled en werd door meerdere mensen besprongen.

De politie en de RET ontkennen dat er buitensporig geweld is gebruikt. Volgens woordvoerder Ger de Jong was het nodig om hem bij de aanhouding te tackelen.

De politie heeft Chris zwartrijden, verzet bij arrestatie, geen identiteitsbewijs bij zich en verboden wapenbezit ten laste gelegd.


ongelovelijk...... beetje  janken als je dan wegrent en getackeld wordt... en dan nog niet de schuld bij jezelf zoeken... rare wereld...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....