Aan allen die vinden dat dit te gewelddadig was, zie ik graag een uitvoerige uiteenzetting tegemoet hoe het wél zonder geweld was opgelost.
Bij wet is vastgesteld dat de politie bij drie keer vorderen gerechtigd is iemand aan te houden. Alleen is het aanhouden niet altijd een goede oplossing, omdat je soms al met een ander verdachte loopt. Dan moet je uitwijken naar andere manieren.
Je ziet dat die gozer steeds weer op de agente komt aflopen en dus niet luistert. Als vervolgens niets meer helpt om iemand aan het lopen te krijgen én daarbij is ook nog eens drie keer gevorderd is dit optreden in mijn ogen méér dan gerechtvaardigd.
Regelmatig hoor ik bij incidenten: "ja als er wat spannend gebeurd zijn ze er wel, maar als er bij mij in de buurt iemand vervelend doet komen ze niet." Nu wordt er eens daadkrachtig opgetreden tegen zo'n gozer en dan heb je diezelfde mensen aan het janken dat het te gewelddadig is. Die mensen die dat vinden: loop eens een dienstje mee met de politie. Je blik zal veranderen.
Dit is zoals het in mijn ogen hoort. Waarschuwen tot je er bij neervalt en dan doorpakken als iemand niet luistert. Zo krijgt de politie meer respect. Je beste vriend zijn ze ook, maar dan moet je inderdaad geen verdachte zijn
Weer een mooi stukje vooroordelen bevestigen. Bepaalde mensen roepen erg snel om 'ik bel m'n advocaat!'. Eerst studeert hij rechten, daarna makelaardij. Sorry, maar dat verwissel je echt niet per ongeluk.
En ja, een nieuwsmedium vind dit geweldig nieuws. Hiermee scoor je als je nieuwsmedium kijkcijfers. Het lastige is alleen dat politie gezien de lopende onderzoeken niks mag zeggen, maar ik kan wel zo raden wat Frans Zuiderhoek hier persoonlijk van vindt