Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009

Auteur Topic: Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009  (gelezen 13739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:51:10
vroeger en dan klink ik als een oude ... maar toen hadden we een wijkagent en je wist precies wat je wel en niet kon uithalen en hij zei ook altijd van ik ben ook jong geweest. maar tegenwoordig is er geen respect meer. ff terug te komen op de topic kijk voor mij staat gewoon vast niet luisteren dan maar voelen. alleen de mensen die comentaar leveren zien maar een deel van het gebeuren dus daar kan je nooit je commentaar op basseren. en daarom durf ik hier ook geen uitspraak over te doen van is het goed of fout.

hans


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2009, 22:51:32
Geweld tegen student disproportioneel
Het geweld van de politie tegen Rotterdammer Baris Ozturk was ‘disproportioneel’ en ‘niet nodig’. Dat concludeert de Rotterdamse strafrechtadvocate Inez Weski na bestudering van de beelden. De 25-jarige student werd maandagavond door twee agenten van de Spoorwegpolitie geschopt en geslagen.


Volgens de politie omdat hij zich bemoeide met een gesprek dat de agenten hadden met z’n broer en een vriend. Ozturk zou een bevel om te vertrekken niet snel genoeg hebben opgevolgd. Maar zelfs als dat het geval was, dan nog kan het gedrag van de agenten niet door de beugel, aldus Weski. De klappen en de schop die de twee agenten uitdeelden werden door Ozgur, de broer van Baris, gefilmd met z’n mobiele telefoon.

Frans Zuiderhoek, woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten, waar de Spoorwegpolitie onder valt, zei maandag in de uitzending van TV Rijnmond dat de agenten optraden omdat Baris niet snel genoeg wegliep. Volgens Zuiderhoek is Ozturk daarmee verdachte en mag er gepast geweld worden gebruikt bij een aanhouding.

Advocate Weski bestrijdt deze lezing en vindt dat de Spoorwegpolitie buitensporig veel geweld heeft gebruikt en bovendien wordt het geweld al voor de aanhouding ingezet. En dat kan niet door de beugel, aldus de raadsvrouw. Weski adviseert Baris de opgelegde boete van 500 euro niet te betalen en de zaak te laten voorkomen. Van het aangekondigde interne onderzoek dat de politie heeft toegezegd verwacht ze weinig. Politiebond ANPV zegt in een reactie dat de politie in het algemeen correct optreedt bij arrestaties. Wel bemoeien burgers zich steeds vaker op de verkeerde manier met het politieoptreden, waardoor conflicten kunnen ontstaan, aldus de bond.

http://www.lokum.nl/turkije/2009/08/06/geweld-tegen-student-disproportioneel/


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2009, 22:58:17
Het geweld van de politie tegen Rotterdammer Baris Ozturk was ‘disproportioneel’ en ‘niet nodig’. Dat concludeert de Rotterdamse strafrechtadvocate Inez Weski na bestudering van de beelden. http://www.lokum.nl/turkije/2009/08/06/geweld-tegen-student-disproportioneel/[/url]

''Na bestudering van de beelden....''  ::)
Wat knap dat ze daar al direct conclusies uit kan trekken.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2009, 23:00:19
Mevrouw Weski zit kennelijk om werk verlegen en wil deze potentiële klant graag binnenhalen heb ik zo het idee.

Geweld tegen student disproportioneel
Het geweld van de politie tegen Rotterdammer Baris Ozturk was ‘disproportioneel’ en ‘niet nodig’. Dat concludeert de Rotterdamse strafrechtadvocate Inez Weski na bestudering van de beelden. De 25-jarige student werd maandagavond door twee agenten van de Spoorwegpolitie geschopt en geslagen.

Jammer dat ook zij, die zich 'meester in de rechten' mag noemen, zich verlaagt tot het oordelen op basis van een videofragment. Doe eerst eens gedegen onderzoek zou ik zeggen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2009, 23:01:15
ach ja strafrecht advocate... vermoedelijk van de clienten zelf... lol

Die zal inderdaad geen gekleurd beeld hebben  ;D ;D ;D


Niet een korreltje zout maar een hele kilo...


Mooie publiciteit voor zo'n advocate..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:12:27
Wout ben ik helemaal met je eens... alleen soms zit je niet op een aanhouding te wachten, terwijl je deze gasten ook gewoon van het station kunt verwijderen... en daarmee ook het probleem oplost...

Nogmaals.... ik vind het geweld proportioneel, en dus strak gewerkt. Ja ik kijk met een blauwe bril, maar ook omdat ik de ervaring heb dat dit soort gasten je eerst tot het uiterste tergen, en als jij dan vervolgens, gebruik makend van je bevoegdheden,  optreedt is het leiden in last...

Dat zielige gejank alsmede het hypocriete gedoe van sommige vind ik gewoon erg jammer.

De politie moet weer een stukje respect terug verdienen en dat doet men, mijn inziens, onder andere door daadkrachtig op te treden...

En constanter, de politie doet goed werk O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2009, 01:36:38
het is watstefs zegt de agente staat al met de wapenstokin de hand,er speelde dus al iets en dat zet men niet op youtube
of misschien wel maar heeft men dat gemakshalve weggelaten.
denk dat als men moet oordelen aan de hand van getuigen en de pv s van de ingezette het verhaal wel eens een iets andere wending kan nemen als de snelle reactie van een strafrechtadvocate....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2009, 10:07:48
Volgend jaar gemeenteraad verkiezingen... Iedereen is druk bezig zich te positioneren en zieltjes te winnen... ::) :-X

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FLeefbaar%20Rotterdam%20boos%20over%20vragen%20PvdA

Leefbaar Rotterdam boos door PvdA-vragen over aanhouding
9 augustus 2009

Leefbaar Rotterdam is boos omdat de Rotterdamse PvdA het college om opheldering heeft gevraagd over de gewelddadige aanhouding van de Rotterdamse student Baris Oztürk op Rotterdam Centraal.

Volgens Leefbaar-raadslid Robert Simons zorgen de vragen van de PvdA voor een verkeerd signaal richting mensen die zich misdragen in het openbaar vervoer. Hij liet weten verheugd te zijn over het optreden van de spoorwegpolitie.

De PvdA stelde vragen nadat TV Rijnmond vorige week beelden uitzond van de arrestatie. Op de beelden is te zien hoe Baris Oztürk werd geslagen en geschopt omdat hij niet wegliep toen agenten hem daartoe verzochten. Later werd hij aangehouden en enkele uren vastgehouden op het bureau.

Het Korps Landelijke Politiediensten heeft een onderzoek ingesteld naar de aanhouding. Als blijkt dat het politiegeweld te ruw is geweest moet burgemeester Aboutaleb volgens de PvdA zijn excuses aanbieden.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:35:53
ze moeten agenten gewoon zachte handschoentjes mee geven...... ;) :D
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2009, 01:09:42
Dit is dus geen proffesioneel gedrag ? Leg mij eens uit waar je dat uit opmaakt ? Hoe had je dit op een andere kunnen oplossen ? Nog maar een keer vragen of ze asjeblieft weg willen gaan ?  ::)

De politie is niet een of andere padvinders organisatie die tien keer gaat vragen of je alsjeblieft weg wilt gaan...

Je wordt gevorderd weg te gaan en als je daar niet aan voldoet worden er maatregelen getroffen... dat bestaat onder andere uit duwen etc... vergeet niet dat er iets is voorgevallen, waardoor de agenten zich genoodzaakt voelden om deze personen te verwijderen van het station... als zij dan niet weg gaan... dan zijn de verdere gevolgen voor zich zelf...wat is daar nu niet proffesioneel aan... kun je dat uitleggen ?

Je kunt ook iemand aanhouden zonder geweld.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding