Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009

Auteur Topic: Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009  (gelezen 13748 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #70 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:32:46
Wat een rare foto. Welke greep past de agent toe? Dat hoofd van de meegevoerde lijkt er wel opgeplakt...

EDIT: zie nu pas dat z'n harses achterover ligt, in de handjes v.d. agent...exusez.. O0

Je vergeet GBV... ;D

klopt dinges... maar GBV werkt achter dat tafeltje met groen vilt niet echt... dat gaat alleen over wetten, richtlijnen en jurisprudentie...

hahahahah ach... wat zullen we zeggen... GBV is het belangrijkste...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #71 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:37:02
GBV is het belangrijkste...

Als ik ooit een rechter moet helpen overtuigen dan PM je me maar...potverdorie.  ;D


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #72 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:42:08
hahahaha ach... ik red me wel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #73 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:49:47
ik red me wel...

Wat zou het fijn zijn als jij kon zeggen, i.p.v. ik red me wel;

''Ik sta voor wat ik doe, moet doen, ik zet mij in, ik handel ten tijde van nood, ik sta voor wat ik voel en doe, daar ben ik op geselecteerd en men rekent op mij, collega's en burgers''.

Nee: ''Als ik ooit voor ''het bankje'' sta, hoop ik dat ik het redt''..... :|


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #74 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:03:40
Wat zou het fijn zijn als jij kon zeggen, i.p.v. ik red me wel;

''Ik sta voor wat ik doe, moet doen, ik zet mij in, ik handel ten tijde van nood, ik sta voor wat ik voel en doe, daar ben ik op geselecteerd en men rekent op mij, collega's en burgers''.

Nee: ''Als ik ooit voor ''het bankje'' sta, hoop ik dat ik het redt''..... :|

lol en met jij daar boven zegt... slaat precies op mijn ik red me wel... ;)

Ik ben trots op mijn vak en sta idd voor mijn werk en voor wat ik doe... dus... dat komt zeker goed... ennnnn ik heb nog nooit voor het bankje hoeven te staan... aangezien echt wel weet wat ik wel en niet kan doen door mijn bevoegdheden...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #75 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:07:31
lol en met jij daar boven zegt... slaat precies op mijn ik red me wel... ;)

Ik ben trots op mijn vak en sta idd voor mijn werk en voor wat ik doe... dus... dat komt zeker goed... ennnnn ik heb nog nooit voor het bankje hoeven te staan... aangezien echt wel weet wat ik wel en niet kan doen door mijn bevoegdheden...

Gelukkig heb jij je bekkie bij je, dan... :-*                         ;)

Hou vol daar, in die organisatie, en onthoud: er komt verbetering..Iets met kalf en put...en verzuipen! Maarrr, verbetering komt er!!!  O0


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #76 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:13:35
Dinges....

Ik ga nog elke dag met heel veel plezier en trots naar mijn werk... en dat zal ook niet zo snel veranderen... het gras is altijd groener bij de buren.. ;)


ik vermaak me nog prima, dus dat komt goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #77 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:18:30
Dinges....

Ik ga nog elke dag met heel veel plezier en trots naar mijn werk... en dat zal ook niet zo snel veranderen... het gras is altijd groener bij de buren.. ;)


ik vermaak me nog prima, dus dat komt goed...

Hou dat vast Grizz..zoals jij moesten er meer zijn. Ja die zijn er ook...maar de fundering moet ook intact blijven...?! Nou, dikke veer in je reet, ik ga maffen.  :D ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2009, 00:22:26
hahahah t klootjesvolk op straat is de fundering... en ik heb het idee... dat die in orde is... O0

Bedankt voor de veer.... en welterusten  !!
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #79 Gepost op: 28 april 2010, 18:13:48
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fapril%2FJustitie%3A%20agent%20spoorwegpolitie%20in%20de%20fout

Justitie: agent spoorwegpolitie in de fout

28 april 2010

Een agent van de spoorwegpolitie heeft op 3 augustus 2009 onrechtmatig geweld gebruikt bij een aanhouding op Rotterdam CS. Dat heeft Justitie bepaald na een klacht van de gearresteerde Rotterdammer.

Baris Ozturk werd bij zijn aanhouding hardhandig aangepakt door twee agenten van de Spoorwegpolitie. Zij traden op, omdat de Rotterdammer niet snel genoeg een bevel tot verwijdering zou hebben opgevolgd. Een vrouwelijke agente sloeg Ozturk, waarna de mannelijke collega diens standbeen onderuit schopte en de man aan de haren naar de zijkant van de tunnel op CS sleepte.

Volgens Justitie is het slaan door de agente en onderuit schoppen door de agent het rechtmatig toepassen van geweld. Dat geldt niet voor het aan de haren slepen van de arrestant. Justitie vindt dat de agent op training moet om herhaling te voorkomen. Mocht hij in de komende twee jaar wederom een grens overschrijden dan kan dat wel leiden tot een strafrechtelijke vervolging.

Strafvervolging
Advocaat Verkaart van Ozturk is het niet eens is met de beslissing van Justitie. 'Cliënt heeft op geen enkel moment de confrontatie gezocht met wie dan ook. Hij heeft de agenten niet aangeraakt. Cliënt is nimmer door de agenten gewaarschuwd voor het gebruik van geweld. Het toegepaste geweld is, gezien de gehele situatie, niet anders te kwalificeren als onterecht en bovendien disproportioneel.'

De Rotterdammer wil via het Gerechtshof in Den Haag alsnog strafvervolging van de agenten van de Spoorwegpolitie afdwingen.

Incident
Op 3 augustus 2009 had de broer van Ozturk op het Centraal Station een verschil van mening met de spoorwegpolitie. Op het moment dat de broers wegliepen, sommeerden de agenten de broers om sneller te lopen. Toen dat naar de zin van de agenten niet gebeurde, begon de agente met het slaan met de gummiknuppel.

De broer van Ozturk maakte met zijn telefoontoestel filmopnamen van de arrestatie.

Kijk hier naar het orginele materiaal van het telefoontoestel. http://www.surfmedia.nl/app/video/OUldpEuYqaZnxF8i6sU66Nvo/play?format_id=OGGUO4dK41sNM7P9zjiY4Agl&mode=object