Zeer groot waterongeval Delftse Hout, zoekactie drenkeling - Delft 8-8-2009

Auteur Topic: Zeer groot waterongeval Delftse Hout, zoekactie drenkeling - Delft 8-8-2009  (gelezen 6998 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Den Haag Centrum heeft nog een tweede waterongevallen voertuigen de 7811. Leidschendam -voorburg heeft ook nog een tweede uitruk voertuig voor waterongevallen de 1211 en als laatste nog de 6510 het waterongevallen voertuig van 's-gravezande. Ik weet niet hoe het zit met de beschikbaarheid van duikers. Als de 7810 uitrukt of er dan nog duikers over zijn o centrum om bij een volgende uitruk de 7811 te bemensen. Hetzelfde voor de 1211. Mogelijk dat iemand anders daar antwoord op kan geven?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Den-Haag heeft een reserve WO en die is normaal gesproken niet bemand. Wel schijnt hij nu tijdelijk in Rijswijk te staan, dus hebben ze toch ergens bemanning vandaan weten te halen...


midyan

  • Gast
Ben er wezen kijken en er stonden echt ontzettend veel hulpverleningsvoertuigen, heb wel wat foto's gemaakt maar weet niet of daar iemand in geintresseerd is zo ja zal ik ze straks wel plaatsen toen ik daar om 17 uur wegging was er in ieder geval nog niks gevonden, dus mocht het zo zijn dat er nog iemand gevonden wordt is het in ieder geval te laat  :(


midyan

  • Gast
Hierbij een paar foto's gemaakt tussen 15.30 en 16.00 dus al een uur na de melding,  kon helaas vanwege afzettingen niet overal bij komen, het is mij ook nog niet bekend of de drenkeling ondertussen al gevonden is.









Hoop dat de foto's een beetje overkomen heb ze namelijk iets verkleind


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Volgens woordvoerder brandweer Haaglanden is slachtoffer om 19.30 uur gevonden via sonarapparatuur van de KLPD. Hij bleek te zijn overleden.  :'(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Volgens woordvoerder brandweer Haaglanden is slachtoffer om 19.30 uur gevonden via sonarapparatuur van de KLPD. Hij bleek te zijn overleden.  :'(

klopt
De man zat met een aantal anderen in een bootje toen hij rond 14.30 uur in het water viel. Zijn metgezellen probeerden hem nog te redden door onder meer een reddingsvest te gooien, maar de man verdween onder water.

Vervolgens is een grote zoekactie op touw gezet, waarbij onder meer een politiehelikopter werd ingezet.

Sonar

De man werd uiteindelijk met behulp van sonarapparatuur gevonden. Duikers hebben het lichaam vervolgens boven water kunnen halen, meldt een woordvoerder van de brandweer.

De aangelegde plas in de Delftse Hout is diep. Hoe diep precies, kon de woordvoerder niet zeggen.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


midyan

  • Gast
Helaas de persoon is  rond half 8 gevonden met behulp van sonar apparatuur,

Het schijnt maar dat kan ik niet officieel bevestigen te gaan om 4 buitenlandse mannen die waren gaan varen maar  waarvan er geen 1 kon zwemmen  :-\





Sterkte voor de nabestaande


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
schijnt maar dat kan ik niet officieel bevestigen te gaan om 4 buitenlandse mannen waarvan er geen 1 kon zwemmen  :-\


Zoiets vermoedde ik al.  Rustig watertje, niemand is hem nagesprongen. Bizar verhaaltje.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zoiets vermoedde ik al.  Rustig watertje, niemand is hem nagesprongen. Bizar verhaaltje.

Bizar omdat niemand hem was nagesprongen? Dan waren er nu nog meer doden te betreuren. Niemand in dat bootje bleek te kunnen zwemmen (aldus een van de persberichten)