ME Haaglanden

Auteur Topic: ME Haaglanden  (gelezen 4047 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Gepost op: 9 augustus 2009, 10:21:05
Hallo,

Vraagje (als buitenstaander). In Haaglanden zijn er als het goed is 8 ME-pelotons. Men heeft dan 1x in de acht weken dienst maar volgens mij ook een week schaduw?
Heb je tijdens zo'n dienst dan meer geplande inzetten (voetbalwedstrijden, etc) of juist meer spontane inzetten zoals plotselinge demonstraties?

Groeten, Peter.




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 9 augustus 2009, 12:46:00
Weet niet hoe jij aan 8 peletons komt, maar zover ik weet hebben de 3 grooste(roterdam,haaglanden,amsterdam) regio's allemaal 4 peletons.

mvg
Mike


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2009, 13:24:29
Weet niet hoe jij aan 8 peletons komt, maar zover ik weet hebben de 3 grooste(roterdam,haaglanden,amsterdam) regio's allemaal 4 peletons.
http://www.politie.nl/Haaglanden/Images/jaarverslag%202007_tcm20-356724.pdf

1.8.2 Grootschalig en bijzonder optreden

Paraat Peloton

Waar mogelijk wordt voor deze vooraf te plannen personeelsinzet, gebruikgemaakt van het Paraat Peloton (PP). Dit jaar is het aantal pelotons ME uitgebreid van vijf naar acht. Op basis van het korpsbreed gehanteerde rooster worden alle pelotons per twee maanden één week ingezet. Om snel te kunnen beschikken over extra capaciteit, staat elk peloton tevens één week per twee maanden ‘stand-by’ (back-upfunctie).


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2009, 09:21:31
Vandaar dat er zoveel collega's van Haaglanden, velen met tegenzin, naar de ME-opleiding gestuurd worden.  ;)
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2009, 12:57:09
Vandaar dat er zoveel collega's van Haaglanden, velen met tegenzin, naar de ME-opleiding gestuurd worden.  ;)

Ondanks dat ik de opleiding nog niet heb gehad, ben ik wel van mening dat ze iedere agent (uniform / op straat) naar de ME opleiding moeten sturen. Al is het alleen maar om de werkwijze op straat voor een ieder gelijk te maken!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:02:38
Ondanks dat ik de opleiding nog niet heb gehad, ben ik wel van mening dat ze iedere agent (uniform / op straat) naar de ME opleiding moeten sturen. Al is het alleen maar om de werkwijze op straat voor een ieder gelijk te maken!



ze mogen binnen politie nederland wel eens meer gelijk trekken qua werkwijze, aanschaf inbouw van voertuig etc etc... :D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:07:45
OT

ze mogen binnen politie nederland wel eens meer gelijk trekken qua werkwijze, aanschaf inbouw van voertuig etc etc... :D

Zolang AA over het algemeen in alles doen wat ze zelf willen zal dat nooit gebeuren.
Iedereen is aan het bezuinigen, maar in AA kan kennelijk alles zomaar.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:13:31
ze mogen binnen politie nederland wel eens meer gelijk trekken qua werkwijze, aanschaf inbouw van voertuig etc etc... :D

Ik doel eigenlijk meer op het (kleinschalig) optreden bij bijvoorbeeld horeca etc.


OT


Zolang AA over het algemeen in alles doen wat ze zelf willen zal dat nooit gebeuren.
Iedereen is aan het bezuinigen, maar in AA kan kennelijk alles zomaar.

Hûh? Wat heeft amsterdam hier mee te maken dan?  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:20:09
Ik doel eigenlijk meer op het (kleinschalig) optreden bij bijvoorbeeld horeca etc.

Bedoel je de soort kleinere busjes "flex"-ME net als in RR.
 
Hûh? Wat heeft amsterdam hier mee te maken dan?  ???
Dat van AA bedoelde ik dat zij zich niet zo houden aan de landelijke aanbestedingen.
Zie oa de uniformen van oa bike-team, beredenen etc.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2009, 13:55:58
Bedoel je de soort kleinere busjes "flex"-ME net als in RR.
 Dat van AA bedoelde ik dat zij zich niet zo houden aan de landelijke aanbestedingen.
Zie oa de uniformen van oa bike-team, beredenen etc.

Ik doel op de gewone BPZ collega's, die bij meldingen worden geroepen. De een heeft ME ervaring, de ander niet. Terwijl je met de ME opleiding allemaal het zelfde doet en daar dus ook in je gewone werk profijt van hebt!

De uniformen van bike-teams en beredenen zijn volgens mij ook niet landelijk. Ze worden in ieder geval niet gekocht bij het KLPD, maar bij bijvoorbeeld www.politiefiets.nl. Zaanstreek heeft bijvoorbeeld lichtblauwe shirts, Amsterdam wit met een reflectiestreep, Kennemerland geheel witte ''polo's'' etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !