Micu naar Duitsland

Auteur Topic: Micu naar Duitsland  (gelezen 6472 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:48:07
krijg je dan ook niet met rijdtijden te maken???
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2009, 01:00:47
650 KM met prio 1 rijden lijkt me ook een uitdaging... Twee uur rijden... Kwartiertje rust... ;) De patiënt zal waarschijnlijk wel zo stabiel zijn dat ze niet hoeven te 'vliegen' met de ambu... :)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2009, 01:03:11
de micu is de mobiele ic?


Micu: Mobiele Intensive Care Unit  O0


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:20:54
650 KM met prio 1 rijden lijkt me ook een uitdaging... Twee uur rijden... Kwartiertje rust... ;) De patiënt zal waarschijnlijk wel zo stabiel zijn dat ze niet hoeven te 'vliegen' met de ambu... :)
Er zit een verschil tussen A1 en A1 ook.... en op de snelweg zet je de cruisecontrol erop en houdt je je stuur recht.... dat is een stuk minder intensief dan knallen door de stad
rijtijden heeft de ambu vrijstelling.... maar je moet zowiezo met die van ons ergens onderweg tanken....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:31:39
Er zit een verschil tussen A1 en A1 ook.... en op de snelweg zet je de cruisecontrol erop en houdt je je stuur recht.... dat is een stuk minder intensief dan knallen door de stad
rijtijden heeft de ambu vrijstelling.... maar je moet zowiezo met die van ons ergens onderweg tanken....

Zet wel je wig/wag uit...... ik ben er een keer 's nachts mee naar Rotterdam geknald (sjeef) en ik werd er helemaal 'getikt' van.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:50:13
(...)maar je moet zowiezo met die van ons ergens onderweg tanken....

Lijkt me wel een goede foto... Met OGS aan, aan het tanken... ;D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2009, 20:43:41
Zet wel je wig/wag uit...... ik ben er een keer 's nachts mee naar Rotterdam geknald (sjeef) en ik werd er helemaal 'getikt' van.....
Ik zet em zowiezo meestal als het donker is uit, je overstraald je blauw helemaal.......  maar op de MICU heb je een stuk minder last van het getik dan met de sjeef....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:08:01
650 km  :o enkele reis,  ik zou zeggen, ga, indien het kan, met het vliegtuig of helicopter...
Maar goed, ontopic maar weer... :-X

Ik heb in het verleden weleens voor VZA Int. repatriering gedaan. Mij is toen verteld dat er ook al eens iemand uit Turkije met de ambulance naar Nederland is gehaald. Dit was omdat de patient, gezien de aandoening, niet mocht vliegen.
Dit kan dus ook een reden zijn om te rijden.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:13:16
Waarom worden deze ritten uitgevoerd door de reguliere dienst, in plaats van door bedrijven als de de MAI? Is dit alleen zo met de Micu? En kunnen bedrijven als de MAI beschikken over een Micu?


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:19:00

Ik heb in het verleden weleens voor VZA Int. repatriering gedaan. Mij is toen verteld dat er ook al eens iemand uit Turkije met de ambulance naar Nederland is gehaald. Dit was omdat de patient, gezien de aandoening, niet mocht vliegen.
Dit kan dus ook een reden zijn om te rijden.

Kan dus bijvoorbeeld de (duikersziekte) Caisson (?) zijn, (ik weet niet of je het zo schrijft...)
bedankt voor je bericht, in ieder geval...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.