Micu naar Duitsland

Auteur Topic: Micu naar Duitsland  (gelezen 6468 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #20 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:22:24
Waarom worden deze ritten uitgevoerd door de reguliere dienst, in plaats van door bedrijven als de de MAI? Is dit alleen zo met de Micu? En kunnen bedrijven als de MAI beschikken over een Micu?

Een MICU wordt door een selecte groep mensen bemand. De selecte groep bestaat uit intensivisten, IC-verpleegkundigen en ambulancechauffeurs. Deze mensen hebben een training gevolgd voor het rijden met en in dit voertuig, ten aanzien van de rijeigenschappen en alle apparatuur. 'Zo maar even' een MICU uitlenen zal dus niet gebeuren, aan wat voor een organisatie dan ook.
Geloof niet alles wat je denkt.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:18:37
Waarom worden deze ritten uitgevoerd door de reguliere dienst, in plaats van door bedrijven als de de MAI? Is dit alleen zo met de Micu? En kunnen bedrijven als de MAI beschikken over een Micu?

Ik denk daarnaast dat ook het prijskaartje wat aan het geheel hangt. Het niet aantrekkelijk maakt voor dergelijke bedrijven om een Micu aan te schaffen.
Kan me voorstellen dat er o.a. gekeken wordt naar de kosten versus inzet e.d.
Daarnaast is de Micu volgens mij nog redelijk nieuw.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #22 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:29:40
Ik denk daarnaast dat ook het prijskaartje wat aan het geheel hangt. Het niet aantrekkelijk maakt voor dergelijke bedrijven om een Micu aan te schaffen.
Kan me voorstellen dat er o.a. gekeken wordt naar de kosten versus inzet e.d.
Daarnaast is de Micu volgens mij nog redelijk nieuw.

Het idee hierachter, van mijn kant, was dat repatriëringsbedrijven mogelijk een Micu zouden 'huren' voor dergelijk vervoer. Dank voor jullie toelichting!


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #23 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:45:05
MICU is vergunning gebonden: http://www.minvws.nl/kamerstukken/cz/2008/mobiele-intensive-care-unit-micu.asp Van verhuur kan dus geen sprake zijn.
B.t.w iemand de nieuwe MICU van Gelderland Zuid al gespot? Is dezelfde al van Limburg-Zuid
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #24 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:51:03
MICU is vergunning gebonden: http://www.minvws.nl/kamerstukken/cz/2008/mobiele-intensive-care-unit-micu.asp Van verhuur kan dus geen sprake zijn.
Kan deze vergunning enkel aan ziekenhuizen verleend worden?


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2009, 08:34:30
Ff goed het linkje lezen... 8)
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2009, 15:07:36
Ff goed het linkje lezen... 8)
Waarschijnlijk begrijp ik dat kamerstuk dan niet helemaal goed, want mijn vraag is hiermee niet beantwoord.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2009, 15:12:00
Kan deze vergunning enkel aan ziekenhuizen verleend worden?
\
erstaan ook ambulance diensten in genoemt
flappus  niet elke verandering is een verbetering


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #28 Gepost op: 11 augustus 2009, 15:14:29
\
erstaan ook ambulance diensten in genoemt
Citaat
. Inmiddels heb ik de volgende ziekenhuizen een vergunning verleend voor een functie als MICU-coördinatiecentrum: het Academisch Medisch Centrum Amsterdam, de Stichting MICU-Rotterdam, het Universitair Medisch Centrum St Radboud, het Universitair Medisch Centrum Utrecht en het Academisch Ziekenhuis Maastricht. Voor het uitvoeren van het MICU-transport is aan VZA Ambulancedienst Amsterdam, AmbulanceZorg Rotterdam-Rijnmond, de Regionale Ambulance Voorziening (RAV) Gelderland-Zuid, de RAV Utrecht en RAV Zuid-Limburg eveneens op grond van de WBMV een vergunning verleend.
Daar ging ik even van uit O0


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 12 augustus 2009, 19:37:38
Ik heb de berichten over de nieuwe MICU van Glz (waar ik graag foto's van zie) verplaatst naar het voertuigenboard

Micu voertuigen
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-