Nachtdienst versus verkeersveiligheid

Auteur Topic: Nachtdienst versus verkeersveiligheid  (gelezen 4028 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 10 augustus 2009, 12:02:46
Lijkt me een gevaar bij nachtdiensten?  :-X

http://www.ad.nl/utrecht/3421867/Beveiliger_te_water_na_nachtdienst.html

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00223/Beveiliger_te_Water_223370a.jpg
Surveillancewagen ging bijna kopje onder. FOTO PAUL GROENEVELD

Beveiliger te water na nachtdienst
Door ROELAND FRANCK

HOUTEN - Voor een medewerker van beveiligingsbedrijf MPL duurde de nachtdienst zaterdagochtend net iets te lang.
 
 Vermoedelijk overmand door vermoeidheid, viel de man tijdens het rijden naar eigen zeggen in slaap en raakte hij tijdens zijn ronde over bedrijventerrein Het Rondeel in Houten de macht over het stuur kwijt.

De surveillancewagen reed pal voor het Van der Valk-hotel de singel in. De beveiligingsmedewerker wist zelf op de kant te komen en kwam met de schrik en een nat pak vrij.

,,Ik schrok vlak voor de bocht wakker, maar kon niet meer genoeg afremmen, waardoor ik zo rechtdoor het water inreed. Ik heb wel geluk gehad, want ik had ook tegen de lantaarnpaal of het muurtje dat in de buurt staat aan kunnen rijden en dan was het allemaal veel erger geweest, aldus de geschrokken beveiliger.

Unitmanager Evert Soet van MPL toont zich vooral opgelucht dat zijn medewerker ongedeerd is gebleven. ,,We hebben vandaag diverse keren bij hem geïnformeerd hoe het met hem is en gelukkig gaat het goed. We gaan ervan uit dat hij dit niet opzettelijk heeft gedaan. Wat er precies gebeurd is, moeten we komende week nog uitzoeken. Dan kunnen we daar ook de gegevens in betrekken van het voertuigvolgsysteem, waarmee al onze wagens zijn uitgerust,'' aldus Soet.




SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:26:10
wat bedoel je precies ik draai namelijk ook nachtdiensten.......en ik rij ook om 07:xx naar huis
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


112Duiven

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2009, 12:28:56
ja maar jij hebt snachts nogwel eens aanspraak en bent lekker bezig.
als je de hele nacht in je auto rondjes moet rijden, en er is geen zak te doen, dan kak je vanzelf een keer in.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2009, 13:52:21
ja maar jij hebt snachts nogwel eens aanspraak en bent lekker bezig.
als je de hele nacht in je auto rondjes moet rijden, en er is geen zak te doen, dan kak je vanzelf een keer in.

Als je dan nog alleen in de auto zit, is die kans nog vele malen groter inderdaad :-\
Er zijn zelfs korpsen/ diensten die géén radio in de auto hebben én solo rijden, je raakt in gedachten en voor je het weet (sta je met een beetje mazzel) met je hoofd boven water in een vijver  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2009, 15:52:57
ja maar jij hebt snachts nogwel eens aanspraak en bent lekker bezig.
als je de hele nacht in je auto rondjes moet rijden, en er is geen zak te doen, dan kak je vanzelf een keer in.

rij je dan constant rond ?
Je zal toch wel een pauze hebben ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2009, 16:28:37
Wij hebben "het geluk" dat we in de nachtelijke uren nog wel eens een (paar) uurtje(s) op de bank kunnen liggen. Toch als de pieper dan gaat en je stapt de auto in... pfff die eerste minuten....  ???

Half wakker met spoed onderweg. Je hoopt dat je adrenaline maar snel zijn werk gaat doen, maar soms merk je gewoon dat je niet zo alert bent als zou moeten...  ::)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:38:28

 ronde over bedrijventerrein Het Rondeel in Houten de macht over het stuur kwijt.

De surveillancewagen reed pal voor het Van der Valk-hotel de singel in. De beveiligingsmedewerker wist zelf op de kant te komen en kwam met de schrik en een nat pak vrij.

Hee, Houten.... ;D

http://www.svpb.nl/site/?nodeid=188

Nog maar eens toetsen, misschien..  ::)

Maar goed, iedereen die nachtdiensten draait weet het: je hebt momentjes dat de-man-met-de-hamer langskomt. Maar niet achter het stuur! Als je rijdt en je voelt een ''in-kak-momentje'' aankomen, zul je jezelf toch ff moeten vermannen.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2009, 21:44:00
Net als vrachtauto's, moeten hulpverleningsvoertuigen eigelijk ook uitgerust worden met koffieautomaat ::)
Onderstaande levert ook bijdrage :)




Bart S

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:03:03
Tja..... dat is bestrijding van de symptomen. Je kan beter de oorzaak aanpakken denk ik.


Gast48368

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:04:46
Aan je avatar te zien ga je voortaan op de fiets?  8)

#edit# ik dacht ff dat ik in het kippenhok zat........ ;D