seh opleiding... welk ziekenhuis?

Auteur Topic: seh opleiding... welk ziekenhuis?  (gelezen 3975 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

zonnetje82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Gepost op: 10 augustus 2009, 15:46:42
Hallo Allemaal

Ik wil de SEH opleiding gaan doen, maar twijfel erg welk ziekenhuis ik dan het beste kan kiezen.
Ik werk nu zelfi n het AMC.... maar ik hoor verhalen dat bv. OLVG en UMC ook goed zijn?
Kan iemand mij vertellen welk zkh wel/niet een goede leerplaats is? en .... in welk zkh is er een grote SEH aanwezig?

dank jullie wel !  :)

groetjes kim




hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2009, 20:04:30
moet je willen op een grote SEH wellicht iets kleiner een betere leerschool. ik weet dat men ook opleidt in Almere op de seh maar dat is wat kleiner maar wel aardig aan het uitbreiden

hans


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2009, 00:02:43
Ik zou gewoon eens vragen of je een dag mee mag lopen.... in het OLVG, maar ook zeker in het AMC....

verder nog wat info per PB ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2009, 07:44:33
Ik denk dat als je graag een seh opleiding wil gaan doen, je eerst zal moeten gaan kijken waar vacatures zijn ;)


zonnetje82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2009, 20:53:24
Ehm ja, dat snap ik! Maar ... er komen uiteindelijk overal wel vacatures voor de seh-opleiding....
en dan wil ik graag nu al oriénteren waar ik dan het beste zou kunnen gaan werken (ok,... als ik aangenomen wordt natuurlijk)..


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2009, 21:26:27
ehh...je moet eerst een baan hebben op een seh, dan wordt er überhaupt gekeken of je in de opleiding mag ;)
(sommige verpleegkundigen zijn echt niet geschikt voor de job)
het ziekenhuis heeft met een bepaalde school een contract waar je de opleiding dan gaat volgen

Als alle ziekenhuizen bij jou in de regio opleidingsplaatsen hebben, dan zou je inderdaad een dagje mee kunnen lopen, dat valt altijd te regelen.
als voor opleiding moet je wel niveau 4 hebben/ inservice a of hbo-v
(er hebben nl. ook wel eens mensen met een ehbo diploma bij mij gesollicteerd 8))

in jouw omgeving ken ik de seh's niet, dus daar kan ik niets over zeggen
zelf werk ik op een gemiddelde seh, de echte grote trauma's gaan naar level 1 ziekenhuis
maar je ziet en leert genoeg ,ook op de kleinere seh's
Je moet je er op je gemak voelen, denken dat je met leuke collega's gaat werken...dan kan je altijd na je opleiding nog van locatie gaan veranderen
(of te wel....ik kan je helaas niet verder helpen, misschien een andere seh collega uit 020, maar die zijn geloof ik hier niet op 't forum)


zonnetje82

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2009, 16:43:57
Ow Op die manier :-) Ik snap nu wat je bedoelt.
Je moet idd geloof ik eerst zoveel maanden voorwerken, voor je de opleiding in mag.
Wel zie ik geregeld vacatures voor "opleidingsplaats SEH" ... dus vandaar dat ik je even niet snapte.

Iig bedankt voor je reactie. Ben ondertussen via de anderen hier op het forum al aardig wat te weten gekomen.
Ik denk dat ik toch ga voor AMC of UMC.

Groetjes van Kim