GRIP 2 Zeer grote brand Leen Bakker - Hoorn 11-08-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Leen Bakker - Hoorn 11-08-2009  (gelezen 20011 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #60 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:37:02
HOORN - De vestiging van meubelwinkel Leenbakker in het Woonplaza aan de Van Aalstweg is dinsdagnacht helemaal uitgebrand. Om ongeveer 00.15 uur kreeg de brandweer Hoorn melding van een grote uitslaande brand op het voormalige RunShoppingCentre. Rond 1 uur sloegen de vlammen uit het dak. Ook werden er explosies gehoord. De brandweer was met groot materiaal uitgerukt en korpsen uit de omgeving assisteerden. Op de enorme vlammenzee kwamen ondanks het nachtelijke tijdstip nog aardig wat mensen af. Voor zover bekend zijn er geen slachtoffers gevallen. De oorzaak is nog niet bekend.

De politie zette een deel van de Provinciale Weg af en leidde verkeer om. De schade is groot aangezien winkel en meubels in vlammen opgingen. De brandweer was nog een groot deel van de nacht met nablussen bezig.







ben benieuwd of deze linkjes het doen anders kan je het hier vinden http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-2238175/nieuws/grote_brand_legt_meubelzaak_leenbakker_in_as.html
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #61 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:40:05
Uitslaande brand Leenbakker Hoorn
 

Foto: Hans VrenegoorHOORN In Hoorn woedt een grote brand in het pand van de Leenbakker aan de Van Aalstweg. De brand brak rond 0.15 uur 's nachts uit. Even na enen sloegen de vlammen uit het dak. Ook werden er explosies gehoord.

De brandweer is met groot materiaal uitgerukt.Ook korpsen uit de omgeving, onder meer uit Alkmaar, verlenen assistentie.

Hoe de brand kon ontstaan, is nog niet bekend. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.

bron: rtvnh.nl

En overdrijven is ook een vak: er is 1 explosie geweest, maar dat was dan ook een hele beste. De blonde agente bij de afzetting werd toch ietwat wit om de neus en dirigeerde ons zeer professioneel edoch zeer resoluut 50 meter naar achter. En gelijk had ze.


freeda

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Twitter Freedelepee
Reactie #62 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:40:42
voorstellen, prima hoor, morgen weer, lang gewerkt en nu tijd voor mijn mandje... soannende nacht allemaal, hoop dat het snel over is en er geen slachtoffers zullen zijn... degene die niet kunnen wachten wie ik ben, kijk je op twitter
http://www.twitter.com/freedelepee


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #63 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:44:46


Eerste foto direkt na aankomst.



Onscherp, maar dit is dus de hoofdingang. Let op de gore rook - hier heeft de brandweer binnen niets meer te zoeken.







Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #65 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:50:04
p2kflex
02:26:12 11-08-09GROUP-1Prio 1 (NB: zeer_grote_brand) (NB;: grip 2) (NB:: compagnie_brand) Leen Bakker DR C.J.K.VAN AALSTWEG 16 B HOORN NH Rookmelder NHN980
GRIP 20200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
GRIP 20200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
GRIP 20201018BRW Alkmaar (West) (Bevelvoerder)
GRIP 20201077BRW Alkmaar (West) (K+V)
GRIP 20201082BRW Alkmaar (Nollenoor) (Lichtkrant)
GRIP 20201088BRW Alkmaar (West) (Lichtkrant)
GRIP 20201089BRW Alkmaar (Lichtkrant)
GRIP 20202997BRW Noord Holland Noord (GMS Koppelcode)
GRIP 20202999BRW Noord Holland Noord (Monitorcode)


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #66 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:51:04
DB, staat alleen het pand van Leen Bakker in brand, of meerdere panden in de woonboulevard?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #67 Gepost op: 11 augustus 2009, 02:58:03
U vraagt wij draaien!



De Leenbakker is het pand in het midden, het pand links is de Praxis en werd zwaar aangestraald. Het pand erachter met de blauwe stroken staat leeg, het pand eronder betreft een sportschool.
Toen ik weg ging ( let effe op de fijne nuance ) kon ik alleen met zekerheid zeggen dat de Praxis en de sportschool nog stonden. Het leegstaande pand erachter was voor mij vanaf mijn positie niet te zien en daar kan ik dus ook niks zinnigs over zeggen.

Edit: als dat leegstaande pand nu nog staat, dan verdienen de jongens en meiden van de brandweer Westfriesland een hele dikke vette pluim. De vuurbelasting was gigantisch.


Matthijs Hiemstra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • MH Produkties.nl
Reactie #68 Gepost op: 11 augustus 2009, 03:14:45
Ben weer terug achter mijn laptop en heb de foto's online gezet.

Even een paar fotootjes hier:





Bron: http://www.mgkmedia.nl/index2.php/2009/08/11/brand-verwoest-leen-bakker-in-hoorn.html

Daar zijn ook meer fotos te vinden
Fotograaf/Webdesigner - http://www.mhprodukties.nl


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #69 Gepost op: 11 augustus 2009, 03:21:02
Zo, dat was me een fik!

Hier het eerste Twitpic plaatje van mij, een selectie van de 251 foto's komen later in de nacht wel :|