Agent uit kritiek op werkgever

Auteur Topic: Agent uit kritiek op werkgever  (gelezen 2934 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Gepost op: 11 augustus 2009, 12:00:10
Agent uit kritiek op werkgever 10-8-2009 15:10:50

Een politieman uit Goor heeft forse kritiek op zijn werkgever. In het RTV Oost programma "Zet 'm Op 11" zei hij zich mateloos te ergeren aan de werksituatie bij de politie.

Door bezuinigingen en reorganisaties zijn er zoveel banen verdwenen dat de werkdruk enorm wordt. De agent zegt nog heel graag dienstbaar te willen zijn en niet alleen maar bonnen te willen uitschrijven. Maar dat wordt hem en zijn collega's, volgens de agent, onmogelijk gemaakt. Het uitschrijven van de bonnen zou steeds zwaarder gaan wegen. De man zegt dat allemaal op persoonlijke titel maar zegt ook dat meer dan 80 procent van zijn collega's die mening deelt. Volgens de agent wordt de reorganisatie het failliet van de politie. De politie Twente kan nog niet reageren.


Politie Twente niet blij met kritiek 10-8-2009 17:51:13

De politie Twente is niet gelukkig met de uitspraken van een wijkagent in de Hof van Twente.

Die leverde voor de camera van TV Oost openlijk kritiek op de werkwijze binnen het politiekorps. Volgens een woordvoerder van de politie is dat tegen de afspraken en had eerst intern overleg gevoerd moeten worden. De wijkagent krijgt dat ook te horen, maar zal verder niet gestraft worden. Volgens de woordvoerder werd er al aan gewerkt om de werkwijze binnen het korps te verbeteren.


Agent krijgt steun van Politiebond 11-8-2009 11:42:01

De agent die voor de camera van TV Oost openlijk kritiek gaf op de werkwijze van zijn politiekorps kan rekenen op de steun van de Nederlandse Politiebond.

Volgens de vakbond staat Wentink niet alleen en zijn er duizenden collega's die er zo over denken. Wentink had maandag voor de camera van TV Oost forse kritiek op de werkdruk bij de politie, die het gevolg is van reorganisaties. Zo zou een agent nauwelijks nog dienstbaar kunnen zijn en moet hij vooral bonnen uitschrijven. De politie zou daar na zijn uitlatingen met Wentink over praten. Wentink wil nu niet meer reageren en verwijst naar de politievoorlichters.

bron: http://www.rtvoost.nl




Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:45:35
Geentijl heeft er inmiddels ook een bericht aan geweid : http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/08/1_wijkagent_is_het_zat.html#comments


Ik ben zelf niet werkzaam als agent en kan dus ook geen mening geven over de inhoud van zijn zegje op RTV Oost. Als burger zeg ik jammer dat zulke berichten toch via de media worden gespeelt, je weet immers als je als agent negatief bent over je werkgever dat de media er dan mee aan de haal gaat. Aan de anderekant als een agent bijna alleen maar bonnen moet schrijven zoals de politiebond ook zegt is de lol er ook wel een keer af en kan ik het me goed voorstellen dat Dhr Wentink het dan maar eens op deze manier onder de aandacht probeert te brengen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:51:41
Als burger zeg ik jammer dat zulke berichten toch via de media worden gespeelt

Nouja dat is niet meer dan logisch, pas als zulke zaken breed in de media worden uitgemeten dan worden er wat mensen wakker, zo gaat het altijd. Net als met die problemen met C2000. Niet gezegd dat er daadwerkelijk iets aan gaat gebeuren, maar intern kun je klagen wat je wilt, sommige dingen moet je nu eenmaal aan de grote klok hangen als er niets gebeurt. Wees als burger (en hulpverlener) blij dat de media er is, dan weet je tenminste wat er allemaal speelt...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2009, 00:48:41
Een politieman uit Goor heeft forse kritiek op zijn werkgever. In het RTV Oost programma "Zet 'm Op 11" zei hij zich mateloos te ergeren aan de werksituatie bij de politie.

Door bezuinigingen en reorganisaties zijn er zoveel banen verdwenen dat de werkdruk enorm wordt. De agent zegt nog heel graag dienstbaar te willen zijn en niet alleen maar bonnen te willen uitschrijven. Maar dat wordt hem en zijn collega's, volgens de agent, onmogelijk gemaakt. Het uitschrijven van de bonnen zou steeds zwaarder gaan wegen. De man zegt dat allemaal op persoonlijke titel maar zegt ook dat meer dan 80 procent van zijn collega's die mening deelt. Volgens de agent wordt de reorganisatie het failliet van de politie. De politie Twente kan nog niet reageren.



Opmerkelijke geluidsfragmenten....geluiden die je steeds vaker hoort
. ::)

En:

De agent die voor de camera van TV Oost openlijk kritiek gaf op de werkwijze van zijn politiekorps kan rekenen op de steun van de Nederlandse Politiebond.

Volgens de vakbond staat Wentink niet alleen en zijn er duizenden collega's die er zo over denken. Wentink had maandag voor de camera van TV Oost forse kritiek op de werkdruk bij de politie, die het gevolg is van reorganisaties. Zo zou een agent nauwelijks nog dienstbaar kunnen zijn en moet hij vooral bonnen uitschrijven. De politie zou daar na zijn uitlatingen met Wentink over praten. Wentink wil nu niet meer reageren en verwijst naar de politievoorlichters.

Bron: http://rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=100000


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2009, 01:18:57
Ik vind het erg goed dat deze agent dat zo durft te uiten. En gelijk heeft hij volgens mij ook.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:58:39
Ik vind het erg goed dat deze agent dat zo durft te uiten. En gelijk heeft hij volgens mij ook.


Ik ben het er mee eens  O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2009, 21:23:57
ik zie nog geen reactie van politie agenten op deze topic wat zij er van vinden


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2009, 22:00:43
nee dat klopt... ik ga er ook geen reaktie op geven.

 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2009, 22:19:14
juist uit het feit dat de politie-agenten hier geen reactie geven zegt mij genoeg........................
wie zwijgt stemt immers toe

of ze moeten er op kicken om alleen maar boetes uit te schrijven


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2009, 23:02:04
juist uit het feit dat de politie-agenten hier geen reactie geven zegt mij genoeg........................
wie zwijgt stemt immers toe

of ze moeten er op kicken om alleen maar boetes uit te schrijven

Blij dat ik hier als ''niet-agent'' zo af en toe kan reageren... ::)

Ik heb 50+kennissen bij zedenpolitie, hondengeleiders, hoofdagenten, van alles wat. Ik heb een goed beeld van het politieapparaat. Tevens heb ik beginnelingen en gevorderden in mijn omgeving.

Daarnaast heb ik een beeld gevormd als s.o (meerdere malen) en regelmatig in mijn jongere jaren als relschopper. (iemand die erom vroeg) ik was iemand die niet wegliep voor de lange lat.  ::) Nee, niet trots op, eerder spijt van.

Oftewel, ik heb een breed beeld van het gehele politie apparaat.

Wat mij altijd al is opgevallen is dat men als agent huivert openlijk reactie te geven. Men wordt continu teruggefloten door korpsleiding, men moet gewoon op zijn/haar tellen passen. In het korps van tegenwoordig is geen plek voor kritiek. Wie kritiek heeft, is negatief. Negatieve mensen zijn ongewenst. Ben je negatief, zeker als leidinggevende, zet je je eigen baantje op de tocht, oftewel; je gooit je eigen glazen in...

Ik ga hier niet te diep , maar ik ken (ex) politiemensen die ''uit de school zijn geklapt'' en die nu dus ''thuis'' zitten... ::)

Vooropgesteld: het is en blijft fantastisch mooi werk, het hele politiegebeuren...maar de cultuur is verpest..