juist uit het feit dat de politie-agenten hier geen reactie geven zegt mij genoeg........................
wie zwijgt stemt immers toe
of ze moeten er op kicken om alleen maar boetes uit te schrijven
Blij dat ik hier als ''niet-agent'' zo af en toe kan reageren...
Ik heb 50+kennissen bij zedenpolitie, hondengeleiders, hoofdagenten, van alles wat. Ik heb een goed beeld van het politieapparaat. Tevens heb ik beginnelingen en gevorderden in mijn omgeving.
Daarnaast heb ik een beeld gevormd als s.o (meerdere malen) en regelmatig in mijn jongere jaren als relschopper. (iemand die erom vroeg) ik was iemand die niet wegliep voor de lange lat.
Nee, niet trots op, eerder spijt van.
Oftewel, ik heb een breed beeld van het gehele politie apparaat.
Wat mij altijd al is opgevallen is dat men als agent huivert openlijk reactie te geven. Men wordt continu teruggefloten door korpsleiding, men moet gewoon op zijn/haar tellen passen. In het korps van tegenwoordig is geen plek voor kritiek. Wie kritiek heeft, is negatief. Negatieve mensen zijn ongewenst. Ben je negatief, zeker als leidinggevende, zet je je eigen baantje op de tocht, oftewel; je gooit je eigen glazen in...
Ik ga hier niet
te diep , maar ik ken (ex) politiemensen die ''uit de school zijn geklapt'' en die nu dus ''thuis'' zitten...
Vooropgesteld: het is en blijft fantastisch mooi werk, het hele politiegebeuren...maar de cultuur is verpest..