GRIP 1 Zeer grote brand Meereboer - Alphen aan den Rijn 11-08-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Meereboer - Alphen aan den Rijn 11-08-2009  (gelezen 6297 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2009, 16:25:16
die foto van de mensen op de brug denk ik dat ie bedoelt  O0
Ik ben ook niet achterlijk, maar moet dat zo verwoord worden?
343, never forget.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2009, 17:09:48
Ik ben ook niet achterlijk, maar moet dat zo verwoord worden?

Ja, is precies de goede bewoording. Het gaat steeds gekker worden in Nederland. Mensen zien tegenwoordig een brand als een soort van dagje uit. De toeschouwers kwamen letterlijk uit alle hoeken en gaten zetten en hinderden hierdoor enstig de hulpverlening. Hadden handen en voeten tekort om iedereen maar weg te krijgen. Mensen verwachten dan ook nog is dat je ze persoonlijk gaat uitleggen waarom ze weg moeten. Half politie Hollands-Midden werd leeg getrokken om in Alphen aan den Rijn mensen op afstand te gaan houden. Stonden echt duizenden mensen in de straten. Politiewagens kwamen niet door de mensenmassa heen. Dat noem ik idd onbehoorlijk. Ik heb totaal geen goed woord over voor al deze ramptoeristen welke bijna letterlijk met elkaar op de vuist gingen om maar een goed plekje te hebben...


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2009, 19:41:28
Ik heb me ook onder die schare bevonden aan de oostkant van de brand.
Met enkele collega's van je rustig staan keuvelen. Die hadden niet de minste moeite met het publiek.
Er stonden veel mensen op de brug, maar geen onvertogen woord gehoord.

Blijkbaar speelde de wild west taferelen zich af op de brug aan de westzijde van de brand. Om even een beeld de schetsen er waren twee bruggen waar vanaf je zicht had op de brand.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:20:10
Blijkbaar speelde de wild west taferelen zich af op de brug aan de westzijde van de brand. Om even een beeld de schetsen er waren twee bruggen waar vanaf je zicht had op de brand.

Klopt. Werd ook in de nabijheid nog een bewoner aangehouden welke niet weg wilde gaan.
Wild west taferelen wil ik het niet noemen maar trieost gedrag zeker wel. Iedereen wilde eerste rij staan...


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:37:03
Denk dat het ook wel een beetje van nature in de mens zit,om naar dit soort dingen te gaan kijken. Verder ben ik er van overtuigd dat die agent die nog al fel is op de buger die staat te kijken,zelf ook gaat kijken als er brand in zijn str of buurt is. Er zijn maar heel weining mensen die dit niet doen. De mens is van nature nu eenmaal nieuwgierig. Ben het wel met de betreffende agent eens dat men moet verkassen als daarom gevraagd word,zonder dat daar discusie over ontstaat. Verder is het gewoon iets waar je weining aan kan doen. Zal altijd wel blijven.