Wat de navigatie en regiokennis in nieuwbouwwijken betreft: volgens mij is dit altijd problematisch.
Woon zelf ook in een nieuwbouwwijk en aanvankelijk was ik hier ook redelijk onvindbaar. Het heeft geloof ik een jaar geduurd tussen het moment dat er hier mensen kwamen wonen, en het moment dat de straat door de aannemer als 'opgeleverd' (oid) werd doorgegeven. In de tussentijd heeft de ambulance meerdere malen de halve wijk doorgereden op zoek naar een adres.
Hier is niet heel veel aan te doen denk ik zelf. Als je de straten te vroeg invoert, komen hulpdiensten vast te zitten bij opengebroken of nog niet bestaande wegen. Voer je ze te laat in, kunnen ze het adres niet vinden. En regiokennis... volgens mij is er niemand die alle straten, wegen, hofjes en pleinen van de regio uit z'n blote hoofd weet. Tuurlijk mag je van chauffeurs een zekere basiskennis van de regio verwachten, maar het blijven ook mensen. Opvang op een straathoek en/of bij het adres lijkt me veel praktischer.
Wat het onderzoek naar de gang van zaken betreft: Hoe stel je objectief vast of de reanimatie van de patiënt wel geslaagd was, als de ambulance een of twee minuten eerder was?