Landelijke Politiedag 10 oktober 2009

Auteur Topic: Landelijke Politiedag 10 oktober 2009  (gelezen 9302 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2009, 14:00:43
Heb gister op de opendag van Brandweer Purmerend even een agent aangesproken en hij vertelde dat de LPD in ZaWa niet doorgaat dit jaar. Weet iemand misschien of er wel wat in Amsterdam gehouden word?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2009, 22:58:52
Weet iemand misschien of er wel wat in Amsterdam gehouden word?

Volgens mij kan je vader daar best achterkomen zodat jij dat hier even kan vermelden? ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2009, 13:18:28
En wie weet of er ook in Gelderland Midde weer een politiedag is

Vorig jaar 2008 in Barneveld


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #13 Gepost op: 15 september 2009, 19:21:17
Oke ik zal het aan hem vragen of hij dat wil checken. ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2009, 17:23:45
He volvo , ik heb je niet gezien op de opendag van purmerend


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #15 Gepost op: 16 september 2009, 22:57:04
Okee ik jou ook niet weet niet wie je bent en hoe je eruit ziet dusja :P Maar ik ben er wel ff geweest ff rondgekeken maar niet zolang. Het was eigenlijk allemaal n beetje hetzelfde als vorig jaar.. En trouwens noem me maar Brian hoor ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #16 Gepost op: 18 september 2009, 20:08:18
De politie Zuid-Holland-Zuid organiseert op zaterdag 10 oktober 2009 een groot politie-evenement in Oud-Beijerland. De gemeente Oud-Beijerland bestaat 450 jaar. Het korps biedt daarom Oud-Beijerland een mooie dag aan. Aan deze dag doen naast medewerkers uit Zuid-Holland-Zuid ook veel politiemensen uit de rest van het land mee. Zo doet een team van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten mee en ook twee politiekorpsen: de Maastricht Police Band en het Tamboer- en Lyrakorps van de Politiekapel Gelderland-Zuid. Zij maken rondgangen door Oud-Beijerland. Het evenement vindt zelf plaats tussen 10.00 en 16.00 uur naast het politiebureau aan de Spuidijk 4.

Het evenement start net na 10.00 uur. De korpschef van de Politie Zuid-Holland-Zuid, de heer T. Visscher, en de burgemeester van de jubilerende gemeente Oud-Beijerland, de heer K. Tigelaar, verzorgen de opening. Aan deze korte ceremonie werken verschillende diensten en afdelingen mee. De burgemeester en korpschef zullen aan de kant worden gebracht door politiemensen van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond. Daarna gaat de ceremonie verder aan de voorkant van het politiebureau. De opening krijgt natuurlijk een spectaculair tintje.

Demonstraties
Op het grasveld naast het politiebureau, maar ook vanaf het water, vinden diverse demonstraties plaats. In de ochtend en de middag geven politiemensen van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging van het Korps landelijke politiediensten een demonstratie. Ze geven de bezoekers een kijkje in hun beveiligingswerk en laten zien wat er gebeurt als een beveiligd persoon wordt bedreigd. Ook bijzonder zijn de demonstraties van het Arrestatieteam van de Politie Rotterdam-Rijnmond. De teamleden houden zich bezig met het aanhouden van (vuurwapen)gevaarlijke verdachten. Hoe dat precies gaat laten zij zien. Vanuit de Politie Zuid-Holland-Zuid zijn demonstraties te zien van de Mobiele Eenheid. Net na de middag gaan zij Het Spui op en geven een demonstratie op een schip van de Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond. Tussen de middag komt, natuurlijk als het weer het toelaat, de politiehelikopter van de Luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiediensten langs. De Hondenbrigade van de Politie Zuid-Holland-Zuid sluit in de middag de demonstraties af.

Met de muziek mee
Niet alleen rond het politiebureau, maar ook in de rest van Oud-Beijerland is de Politiedag merkbaar. Twee politiemuziekkorpsen maken op 10 oktober rondgangen door Oud-Beijerland. Zo komt het korps Drums & Pipes Maastricht naar Oud-Beijerland. Deze band van de Politie Limburg-Zuid is ontstaan uit de op 10 oktober 1945 opgerichte Politiekapel van de toenmalige gemeentepolitie Maastricht. Deze politiekapel werd in 1945 opgericht door politiemedewerkers, die in hun vrije tijd met geleende instrumenten muziek wilden maken. Het tweede muziekkorps is het Tamboer- en Lyrakorps (TLK) van de Politiekapel Gelderland-Zuid.

Hal vol informatie
Op het parkeerterrein naast het politiebureau staat op 10 oktober een hal waar allerlei informatie te vinden. Zo geeft de bekende Evert Jansen van het AVRO televisieprogramma De Inbreker preventietips op het gebied van inbraken. Verder is er informatie te vinden van Veilig Verkeer Nederland over onder andere rijden onder invloed, maar ook staan ze er speciaal voor de jeugd. Daarnaast staan er medewerkers van Slachtofferhulp Nederland en Halt Nederland. Op milieugebied is er ook veel informatie te krijgen van de afdeling Bestuurlijke Politiezorg & Milieuhandhaving van de Politie Zuid-Holland-Zuid, Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten. Politiemensen van de Zeehavenpolitie geven naast hun spectaculaire demonstratie ook informatie over hun werk. Natuurlijk is er voor de bezoekers iets te drinken. Voor de kinderen lopen er clowns rond.

SMS-alert
In de informatiehal staat ook een stand waar jongeren twintig gratis SMS-jes kunnen winnen. De politie werkt al enige tijd met het zogenaamde SMS-Alert. De deelnemers krijgen bericht van de politie als er bijvoorbeeld iemand vermist wordt of als de politie getuigen zoekt. Jongeren kunnen zich in de stand aanmelden. Ze verdienen na het invullen van een kraskaart en het aanmelden voor SMS-Alert twintig gratis SMS-jes. Naast de gewone berichten van SMS-Alert krijgt de politie de kans speciale berichten door te gaan geven aan jongeren.

Parkeerplaats vol politie
De parkeerplaats naast het politiebureau staat ook vol met politie. Zo staan er diverse speciale auto’s van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging en van de Mobiele Eenheid. De Koninklijke Marechaussee komt naar de Politiedag met onder andere een rupspantservoertuig. De Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond zet een snelle motorboot neer op het parkeerterrein. Politiemensen van de Unit Forensische Opsporing geven uitleg over hun werk bij de opsporing. Bijzonder zijn ook de oude politievoertuigen die te bekijken zijn, zoals de bekende Porsche die vroeger op de snelwegen reed en een oude politie Volkswagen Kever. Ook staan er oude politiemotoren.

Bereikbaarheid
In de gemeente Oud-Beijerland is maar beperkt gelegenheid voor het parkeren van auto’s. Daarom is het verstandig als bezoeker met openbaar vervoer, lopend of met de fiets/brommer te komen. Voor auto’s is er beperkte parkeergelegenheid aan het Vierwiekenplein en een speciale parkeerplaats voor de Politiedag bij de Oude Tol. De route naar het politiebureau aan de Spuidijk 4 staat aangegeven middels groene borden met witte tekst ‘politiebureau’. Deze borden zijn terug te vinden na het inrijden van Oud-Beijerland via de N217.
greetz,  Enrique


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #17 Gepost op: 18 september 2009, 20:35:41
Klinkt als een mooie dag. Als er niks in Midden en West Brabant gedaan wordt ga ik die kant wel even op.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #18 Gepost op: 21 september 2009, 19:27:14
nijmegen ben ik mogelijk bij
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #19 Gepost op: 25 september 2009, 12:28:17
Net overlegt en waarschijnlijk ben ik ook aanwezig die dag in Oud Beijerland, of er moet iets tussen komen..

En me vader kon helaas niet achterhalen over de dag in Amsterdam. O0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.