Dode en zwaargewonde door steekpartij op station - Naarden/Bussum 16-08-09

Auteur Topic: Dode en zwaargewonde door steekpartij op station - Naarden/Bussum 16-08-09  (gelezen 5421 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2009, 23:04:58
Hopelijk dat mijn collega's wel gewoon naar huis konden.
Dat zou nou wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken bij zoiets... :-X

Anyway, tragisch gebeuren. Hoop dat de vrouw en haar kindje er goed vanaf komen.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2009, 03:30:33
Voor beelden omtrent deze zaak klik op onderstaande link.
Helaas zal je misschien even op de reclame moeten wachten tot dat dit voorbij is.


BRON: http://www.hartvannederland.nl/localitem/26439/Dode_en_gewonde_bij_steekpartij
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest4965

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2009, 11:02:48
Zwangere vrouw buiten levensgevaar

AMSTERDAM - De zwangere vrouw die zondagmiddag werd neergestoken bij station Naarden-Bussum is buiten levensgevaar. De toestand van de vrouw en haar ongeboren kind is stabiel. Dat heeft de politie maandag gemeld.

Bij de steekpartij kwam een nog onbekende man om het leven. De vrouw raakte zwaargewond. Omstanders hebben de vermoedelijke dader overmeesterd en aan de politie overgedragen.

Inmiddels beschikt de politie naar eigen zeggen over aanwijzingen dat relatieproblemen ten grondslag lagen aan de steekpartij.

De vermeende dader wordt woensdag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die moet bepalen of hij langer blijft vastzitten. De politie zoekt nog meer mensen die de steekpartij hebben zien gebeuren.
© Novum

http://www.nu.nl/algemeen/2061348/zwangere-vrouw-buiten-levensgevaar.html


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2009, 11:05:11
Dat zou nou wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken bij zoiets... :-X

Na een dag hard werken en dan nog tegen zo'n incident moeten aankijken zonder weg te mogen of iets te kunnen doen/helpen zou ik persoonlijk vervelend vinden.
En om me nou helemaal zorgen te gaan maken over de toestand van de SO's op dat moment... Daarmee help ik niemand, want die HV'ers zijn er al en ze zijn dus in goede handen.

Goed om te horen dat de vrouw buiten levensgevaar is :)


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2009, 08:43:01
Het is gewoon schandalig dat iemand om zich heen steekt.
Of mensen wel of niet te laat op hun werk, of van hun werk komen, interesseert me daadwerkelijk geen ene moer.

Ik wacht desnoods een dag, wanneer hulpverleners bezig zijn om iemand zijn/haar leven te redden.
Het meest kostbare hangt op dat moment aan een zijden draadje.
Door zo'n situatie wordt maar weer eens bestempeld hoe goed je het dan eigenlijk toch hebt.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2009, 10:42:43
Steekpartij gebeurde na ruzie over dochtertje  
  
Bussum - 16-08-2009
De reden van de steekpartij van afgelopen zondag op station Naarden-Bussum, ligt vermoedelijk in de relationele sfeer. Bij de steekpartij kwam een man om het leven. Een zwangere vrouw raakte ernstig gewond, maar is inmiddels buiten levensgevaar.

Volgens ooggetuige de heer H. Bos van de plaatselijke rijwielhandel is de vermeende dader de ex van de zwangere vrouw en maakte hij stampij over hun dochtertje. "Alle stoppen sloegen door toen hij tegenover de nieuwe vriend stond", vertelt Bos.

Omstanders waren toegesneld en probeerden de verdachte tot bedaren te brengen en hem van het slachtoffer, op wie werd ingestoken, af te trekken. Maar toen was het al te laat. Het slachtoffer was meerdere keren gestoken in zijn zij en overleed zondagavond aan zijn verwondingen. De zwangere, gesluierde vrouw is volgens Bos in haar achterwerk gestoken, en zat totaal overstuur op een trapje naast het station.

Volgens Bos had de vermeende dader de man en vrouw opgewacht op het station, aangezien hij zo'n drie kwartier voor de fatale steken ook al rond het station liep.

De politie wil niets kwijt over de identiteit van zowel slachtoffers als verdachte. Voor het optreden van de omstanders die de verdachte vasthielden in afwachting van de politie, is van alle kanten veel lof.



================================
eerdere berichten:

De zwangere vrouw die zondagmiddag werd neergestoken bij het station Naarden-Bussum, is buiten levensgevaar. De toestand van de vrouw en haar ongeboren kind is stabiel. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.
Bij de steekpartij voor de hoofdingang van het station is ook een man neergestoken. Hij overleed later aan zijn verwondingen. De dader die door omstanders werd overmeesterd, wordt komende woensdag voorgeleid bij de rechter-commissaris in Amsterdam.
Volgens de politie zijn er aanwijzingen dat de aanleiding voor het steekincident in de relationele sfeer ligt. Over de identiteit van de slachtoffers en de dader doet de politie op dit moment in verband met het onderzoek geen nadere mededelingen.

================================
eerdere berichten:
Op zondag 16 augustus 2009 werden de hulpdiensten gealarmeerd voor een steekpartij bij het Station Naarden – Bussum. Ter plaatse bleek dat er 2 personen waren neergestoken een zwangere vrouw en een man. De man die werd door het gealarmeerde ambulance- en traumateam personeel gereanimeerd op straat en werd ondertussen in de ambulance geladen
Beide slachtoffers zijn met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis. Omstanders hebben de dader overmeesterd en de politie heeft hem aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Later is de man aan zijn verwondingen overleden.
 
112actueel.nl