Misschien moet men zich eens gaan bedenken waarom men gebruik maakt van P2000 alarmeringen.
P2000 is voor de witte kolom in Kennemerland het primaire alarmeringssysteem. Daarnaast kan er ook via de C2000 op de randapparatuur gealarmeerd worden, maar dat is een back-up systeem. En waarom? Met het begin van C2000 was het niet duidelijk of de randapparatuur aan mocht blijven op een CCU of ICU en ga zo maar door. Als je dan je portofoon uit zet, kan je dus ook niet meer gealarmeerd worden.
Dat zelfde geldt voor alarmering via de auto-telefoon door middel van de communicator, ook een back-up systeem. Maar op deze wijze zijn er dus meerdere mogelijkheden. Belangrijkste is dus dat er zo snel mogelijk hulp gealarmeerd wordt.
daarbij kunnen ze wegopbrekingen in het MDT zetten. hoef je er ook niet meer over na te denken. en dan houd het MDT daar rekening mee met het berekenen van de route.
Helaas, dan maakt City-GIS niet de keuze om een pont te nemen, maar zal dan kiezen voor een grote omweg via het sluizencomplex van IJmuiden. Ik vind het juist een heel slechte gewoonte worden om maar blind achter je navigatie systeem aan te rijden. Hierdoor krijg je steeds minder regiokennis en krijg je steeds meer rijtijdoverschreidingen omdat naar mijn mening een back-up systeem moet zijn. Primair moet een chauffeur gewoon de regio kennen.
RR
(gids in Noorder-breedte en Ooster-lengte)