Burgers in Blauw : Politie Haaglanden en Zuid-Holland Zuid

Auteur Topic: Burgers in Blauw : Politie Haaglanden en Zuid-Holland Zuid  (gelezen 12909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Wat gebeurt er met mijn aangifte, hoe verloopt een aanhouding, wat doet de recherche, hoe ziet het werk van een wijkagent eruit?

Inwoners van het district Alblasserwaard/Vijfheerenlanden van de politie Zuid-Holland-Zuid kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor het programma Burgers in Blauw om een dienst met de politie mee te draaien. Men kan zich hiervoor aanmelden op www.burgersinblauw.nl

Vanaf oktober draaien de eerste Burgers in Blauw mee op donderdag of vrijdag.  

Zij worden gevraagd hun ervaringen te delen binnen de politieorganisatie en/of in de lokale kranten.  

Doel

Veiligheid is een belangrijk thema en gaat iedere inwoner van deze regio aan.

Districtschef Bart Willemsen: “Dankzij informatie van burgers zijn al veel misdrijven opgelost en heterdaad aanhoudingen verricht. De politie zet zich hier dagelijks voor in.
Om dit zo effectief mogelijk te doen is het nodig dat de politie weet wat er speelt.
Maar, burgers verlenen hun medewerking alleen aan de politie wanneer zij vertrouwen in haar hebben en weten hoe zij het beste van invloed kunnen zijn op een veilige woonomgeving.

Daarom geeft de politie inzicht in haar werkproces en betrekt de burgers bij het kritisch bekijken en verbeteren daarvan.”

Contact

Meer informatie op www.burgersinblauw.nl

Bron: www.brandongevallen.nl

Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2009, 17:34:02
Uitstekend initiatief O0

Toch doet het me ergens aan denken.

http://www.imdb.com/media/rm469212672/tt0093756
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 24 december 2010, 10:53:00
Politie Brabant-Noord laat dag 'CSI' veilen

vrijdag 24 december 2010 | 10:33 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 24 december 2010 | 10:35

Tekstgrootte  

DEN BOSCH - De technische recherche van de politie Brabant-Noord kan doorgaans geen pottenkijkers gebruiken op een plaats delict.

Maar voor 3 FM Serious Request wordt een uitzondering gemaakt. Wie een dagje 'Crime Scene Investigation' wil beleven is welkom. De prijs is bestemd voor wie het hoogst biedt op een veiling die dezer dagen wordt gehouden door 3 FM Serious Request. De opbrengst is bestemd voor aids-wezen.

Op de website 3fm.nl/seriousrequest prijkt het aanbod tussen tientallen andere aanbiedingen. Vrijdagochtend bleek dat al ruim 500 euro is geboden voor de bijzondere dag waarbij de technische recherche een waarheidsgetrouwe plaats delict nabootst.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/denbosch/7859354/Politie-BrabantNoord-laat-dag-CSI-veilen.ece

Wie biedt meer......................... juhf bkll

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2011, 13:21:23
Kuch kuch, even het stof hiervan af kloppen, kuch.

Weet iemand of dit nog steeds loopt. De site ziet er niet echt meer onderhouden uit (er staat
dat tot maart 2010 het vol zit en ervaringen uit 2009). En om het misschien nog breder te
trekken weten jullie of dit soort projecten in andere regio's lopen en hebben jullie daar ervaringen
mee, positief of negatief.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2011, 14:53:49
In haaglanden loopt het project burgers in het blauw nog steeds. en er wordt positief op gereageerd.

meer info en verhalen van de burgers via de volgende site:

http://www.politie.nl/Haaglanden/projecten/opbezoekbijdepolitie.asp
Met Vriendelijke Groet.....

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2011, 16:51:10
misschien weer terug naar het analoge communicatie netwerk ? Dan kan de burger ook gewoon meeluisteren, en als er iets gebeurd onze extra ogen en oren zijn... zo slecht waren die scanners nog niet... dat er nadelen aan kleven, dat snap ik... maar ook heel veel voordelen die nu met (dure) projecten weer worden geprobeerd te verkrijgen...

Maar goed.... goed plan !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2011, 22:54:37
Grizz, volgens mij heeft het meer te maken met een 'kijkje in de keuken' dan het willen van extra ogen en oren in de wijk. Ik schat een beetje in dat de doelgroep die hier op afkomt al een bepaalde interesse heeft voor de politie, maar dat is slechts een gok.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:03:18
Kuch kuch, even het stof hiervan af kloppen, kuch.

Weet iemand of dit nog steeds loopt. De site ziet er niet echt meer onderhouden uit (er staat
dat tot maart 2010 het vol zit en ervaringen uit 2009). En om het misschien nog breder te
trekken weten jullie of dit soort projecten in andere regio's lopen en hebben jullie daar ervaringen
mee, positief of negatief.
stuur je vraag via twitter @politie_zhz of @pzhzvangammeren  .die kunnen je vast meer vertellen :p
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:23:38
misschien weer terug naar het analoge communicatie netwerk ? Dan kan de burger ook gewoon meeluisteren, en als er iets gebeurd onze extra ogen en oren zijn... zo slecht waren die scanners nog niet... dat er nadelen aan kleven, dat snap ik... maar ook heel veel voordelen die nu met (dure) projecten weer worden geprobeerd te verkrijgen...

Maar goed.... goed plan !

Ben ik het helemaal mee eens. En ik denk dat heel veel goede mensen er naar verlangen.
Ik weet dat in de regio's waar ik als mobiel surveillant werkte dat er heel veel collega's met een scanner rond reden
en als we info hadden dat we het ook gelijk doorgaven aan de meldkamer. Geldt ook voor een hoop vaste posten trouwens.
De laatste jaren gingen de locaties van inbraak meldingen bijvoorbeeld al niet meer over het kanaal maar werd er meestal
gezegd ik heb een melding voor je en staat in je scherm en dan wisten wij al genoeg.

Grizz, volgens mij heeft het meer te maken met een 'kijkje in de keuken' dan het willen van extra ogen en oren in de wijk.

Op zich worden er nu ook naar extra ogen en oren gezocht als je naar bepaalde twitterberichten kijkt van de
diverse twittercops. Zeg maar de moderne scanner 2.0 of zo.
Ik zie dat een beetje als de scanner voor doven omdat je wel wat leest maar niets hoort.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen