Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62343 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #170 Gepost op: 6 juni 2007, 21:08:17
Hallo,

Evenals de meeste rode kruisers ben ik ook in het bezit van zo'n dun rode kruis jasje, ik bedoel dan dat zomer jasje met die witte verticale baan op de voorkant en het grote logo op de achterkant. Dit is dus niet de officieéle jas die bij het werkpak hoort.
Ik heb dit jasje eigenlijk nooit aan omdat ik niet weet of en wanneer ik dit aan mag hebben. Is er misschien iemand die een idee heeft in welke combinatie dit jasje gedragen mag worden ?

Eric

Bij ons in de afdeling word het soms gedragen door mensen die op post kijken hoe wij tewerk gaan (RKschierigen :-P). En door sommige mensen die een hekel hebben aan dat kut klitterband aan de officiele jas.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #171 Gepost op: 7 juni 2007, 08:44:41
wat mij opviel in mijn tijd bij de jeugd (die bij ons dus deze jassen dragen) en nu ik een echt kompleet pak heb is dat ik in het "zorg voor elkaar" jasje veel minder serieus genomen wordt en veel minder opvallend ben omdat de kleur rood niet heel erg helder is. Daarnaast is het geen officiele jas, maar zoals hier al vaker vernoemd is het een campagne jas die is blijven hangen.
treat the patient, not the number

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #172 Gepost op: 7 juni 2007, 16:52:17
wat mij opviel in mijn tijd bij de jeugd (die bij ons dus deze jassen dragen) en nu ik een echt kompleet pak heb is dat ik in het "zorg voor elkaar" jasje veel minder serieus genomen wordt en veel minder opvallend ben omdat de kleur rood niet heel erg helder is. Daarnaast is het geen officiele jas, maar zoals hier al vaker vernoemd is het een campagne jas die is blijven hangen.

Mij is opgevallen dat je soms ook door je collega's minder serieus genomen word in dit soort jassen
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

patrick r

• Gast
Reactie #173 Gepost op: 7 juni 2007, 16:56:27
ik heb zo'n zomerjasje 1keer aan gehad tijdens het collecteren tijdens voetbal
helaas was dat in de winter, dus werd behoorlijk koud

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #174 Gepost op: 25 juni 2007, 23:01:39
Ik wou nog even terugkomen op de reacties op de geplaatste foto van de dodenherdenking in Groningen.

Sorry hoor vindt ik niet  :-\ ik zie in 1 oogopslag al 3 verschillende manieren van het uniform....... ???

Tja, dat is het nadeel met een grote groep hulpverleners en een klein budget voor nieuwe kleding...
Ik zie inderdaad nog mensen met het oude werkpak, en mensen met het nieuwe werkpak, met of zonder fleecetrui. Naar verluidt wordt er aan gewerkt om te zorgen dat iedereen in Groningen een nieuw werkpak krijgt.

Daarnaast vind ik dat rood ook veel te schreeuwerig overkomen bij een nette plechtigheid zoals dit.

Helaas (?) mag het 'oude' uniform niet meer gedragen worden. Deze werd tot voor kort elk jaar gedragen tijdens de dodenherdenking. Moet er dan de keuze gemaakt worden om niet meer mee te lopen? Ik vind persoonlijk van niet.

Janneke69

• Gast
Reactie #175 Gepost op: 18 september 2007, 17:19:34
Hoe officieelle is officieel ????

Zie foto:  http://www.112groningen.nl/data/fotos/2007/09/16/133302/DSC_0505.JPG

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 19 september 2007, 16:47:28
Hoe officieelle is officieel ????

Zie foto:  http://www.112groningen.nl/data/fotos/2007/09/16/133302/DSC_0505.JPG

Ik zie daar
* iemand met de trui van het 'oude' werkpak,
* achter de arts (man met ambulancekleding en groen hesje, is ook MMT-arts) iemand met het nieuwe werkhemd,
* links op de foto iemand van de verbindingen of logistiek (niet in functie van EHBO-er en dusdanig ook niet herkenbaar)
* ambulancepersoneel en arts
* iemand van het medisch team (door organisatie ingehuurd?)

't is dus niet allemaal Rode Kruis in hobbykleding ofzo  ;)
De rest maakt ook gebruik van de tent van het Rode Kruis voor een goede samenwerking.

Janneke69

• Gast
Reactie #177 Gepost op: 19 september 2007, 18:57:03
Ik zie daar
* iemand met de trui van het 'oude' werkpak,

Hoi ook Stadjer??

Oude trui en spijkerbroek. Hesje met viltstift geschreven "verbindingsdienst" ??
Ziet er gelikt uit!!

Janneke

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #178 Gepost op: 19 september 2007, 19:02:36
Zo te zien is de verbindingsman in burger, met alleen een hesje aan, misschien komt hij alleen spullen afgeven. In elk geval is het helder gemaakt dat hij niet als EH-hulpverlener beschikbaar is.
CN NRK

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #179 Gepost op: 20 september 2007, 13:37:25
Hoi ook Stadjer??

Oude trui en spijkerbroek. Hesje met viltstift geschreven "verbindingsdienst" ??
Ziet er gelikt uit!!

Janneke

Idd ook een (import) Stadjer.
Er zijn hesjes met 'echte' opdrukken. Dan is de stift niet meer nodig. Kan niet zien op de foto of dit met opdruk of handgeschreven is.

Zo te zien is de verbindingsman in burger, met alleen een hesje aan, misschien komt hij alleen spullen afgeven. In elk geval is het helder gemaakt dat hij niet als EH-hulpverlener beschikbaar is.
En volgens mij is dat belangrijk! Dan mensen niet dingen van je verwachten die je niet waar kunt maken. Geen EHBO-diploma of geen EHBO-materiaal bij je.