Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62020 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #40 Gepost op: 16 maart 2004, 08:54:41
tja.

ik heb ook zo'n fleece trui suppppppper is hij. Wout het was chopsticks zie ik nu.....ik lees slecht

Chopsticks kan je vertellen hoe betrouwbaar je info is...dan kan ik deze doorspelen naar ons bestuur.

greetzzzz

max

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2004, 10:40:02
Chopsticks kan je vertellen hoe betrouwbaar je info is...dan kan ik deze doorspelen naar ons bestuur.
Tja,
Hoe zeker is informatie ooit?
Ik kan alleen zeggen dat mijn bron zeer dicht bij het spreekwoordelijke vuur zit. Dus ik ga er van uit dat de info zeer betrouwbaar is. Maar ja, zoals met alles kan het vriezen of dooien. Zoals het er nu voorstaat ligt er binnenkort een overeenkomst. Zal het vd week of volgende week als ik de betreffende persoon zie nog eens vragen. Wellicht is er nieuwe informatie beschikbaar.
Wat je er verder mee doet, moet je natuurlijk zelf weten. Ik persoonlijk zou wachten met het inlichten van het bestuur totdat er officieel bericht van het LB is.

benII

• Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2004, 20:04:27
tja.....maar we hebben niet tot 2007 de tijd........
 :P :P :P :P :P :P :P :P

ter illustratie: ik belde het lb met de vraag of er van de medaille voor 10 jaar rk vrijwilliger ook een draag baton was.

hun antwoord neee mijnheer als je 10 jaar bij het rk bent krijg je geen medaille maar een button............

tja....toen heb ik maar opgehangen

maar goed ter illustratie ehhhh frustatie ehhh nou ja laat maar he

;D

janvdr

• Junior gebruiker
  • **
  • Instructeur EHBO en AED, Hoofdbrandwacht
    • EHBOweb
Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2004, 14:30:12
In Drachten is de wollen trui nooit aangeschaft, maar gelijk naar de fleece-trui gegaan.

Daarnaast is het voor Den Haag nagenoeg onmogelijk om een afdeling te verplichten om kleding bij hun af te nemen. Iedere afdeling is nl. een autonome vereniging met een eigen inkoopbeleid. Wel kunnen ze voorschrijven hoe de kleding er uit moet zien. Niet waar je het koopt. Gelukkig maar. ;D
Bijna  obm (allen nog examen repressie brand)

benII

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2004, 10:04:24
precies janvdr,

ze kunnen het voorschrijven maar ze kunnen je niet verplichten het bij hun (het lb) te kopen. Royeren is niet mogelijk hebben we uitgezocht. En in de praktijk doen ze het niet want anders hadden we het van Zandvoort wel gehoord toch.

maar kennelijk zijn er al meer afd. die het bij een ander kopenl. ik hoop maar dat het goed gaat bij G&S ik ben bij dat bedrijf geweest en ze hebben geweldige spullen....je wordt er hebberig van

;D

max

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 19 maart 2004, 14:14:41
precies janvdr,

ze kunnen het voorschrijven maar ze kunnen je niet verplichten het bij hun (het lb) te kopen. Royeren is niet mogelijk hebben we uitgezocht. En in de praktijk doen ze het niet want anders hadden we het van Zandvoort wel gehoord toch.
Max,

Dan heb je je toch niet goed voor laten lichten of het niet juist uitgezocht.
Zoals ik reeds eerder schreef is royeren zeker mogelijk, dat het in de praktijk niet, of slechts zeer zelden wordt gedaan is een ander verhaal. Veel afdelingen zullen immers snel van gedachten veranderen als het royeringsproces in werking wordt gezet. (Wat ik ook heb proberen aan te geven in mijn kleine voorbeeldje).
Zodra jij als afdeling je niet houdt aan hetgeen in de ALV van het Landelijke Rode Kruis is besloten, waar ieder district stemrecht in heeft, is een van de opties om je te royeren als Rode Kruis, immers elke afdeling is akkoord gegaan met dit gegeven toen ze bij het Rode Kruis kwamen. (Het royeringsproces is een langdurig proces wat niet van de een op de andere dag zal gebeuren, er moeten aan een heleboel voorwaarden voldaan worden, wil hiermee gestart worden. Het is daarom een uiterste dwangmiddel)
In de ALV is heel duidelijk afgesproken dat het kledingpakket eruit dient te zien zoals het door het LB wordt voorgedragen. In die zin ben je verplicht om in kleding te lopen die er zo uitziet. Het LB heeft 1 leverancier aangewezen die de kleding volgens de richtlijnen uit de ALV mag produceren. Je kunt dus als afdeling alleen bij de LB (Lees KLM-Echo) terecht om die kleding te kopen welke voldoet aan de richtlijnen uit de ALV. Dus in zoverre ben je 'verplicht' om bij het LB te kopen.
Daarnaast komt nog het gebruik van het Rode Kruis om de hoek kijken (Zie site LB). Het Rode Kruis mag in tijd van vrede alleen gebruikt worden door o.a. het NRK en de door hen aangewezen bedrijven (KLM-Echo). Dus in die zin is G&S niet 'legaal' bezig, nog buiten beschouwing gelaten dat die kleding niet voldoet aan de eisen zoals ze gesteld zijn in de ALV van het NRK, welke dus afdelingen die in die kleding lopen in overtreding van de afspraken gemaakt in de ALV doet zijn.

Neemt niet weg, dat ik persoonlijk de kleding van G&S ook veel beter vindt en dat ik onze afdeling ook aan het pushen ben om deze kleding te gaan aanschaffen. Ik heb hierboven echter alleen geschetst zoals het feitelijk in elkaar zit.

Voorts zijn er enige ontwikkelingen omtrent het contact tussen G&S en LB, echter kan ik daar nu niet op ingaan om de onderhandelingen niet te frustreren. Mijn excuses hiervoor.

benII

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 19 maart 2004, 14:27:37
ik zal het  voor je opzoeken zoals je het nu zegt zit er een kern van waarheid in. Maar als het lb de voorgeschreven kleding niet geeft maar laat kopen. Mag je volgens de wet, onderafdeling verplichten bij een bedrijf te kopen.

het gunnen van een monopolipositie is in deze verboden. En g&S misbruikt het logo niet want ze leveren uitsluitend aan het rode kruis. Daarbij hebben ze de afmetingen kleuren ed. opgevraagd bij het lb. dus als het erop aankomt ......lijkt het me een geweldig stuk voor de telegraaf. (net als die stomme text strookjes het rode kruis ipv het ned. rk)

ik hoor wel weer

greetz
max

en het komt echt goeeeeeddddd hahahaha

sigmash

• Gast
Reactie #47 Gepost op: 9 december 2004, 22:54:02
De discussie over wat er wel en niet onder "officiele" Rode Kruis kleding valt, mag hier dan wel al weer een paar maanden stil liggen, toch wil ik jullie het volgende artikel niet onthouden. Gezien in nota bene de "Voor elkaar" In het december nummer van dit clubblaadje van het Nederlandse Rode Kruis dat doorgaans weinig te melden heeft over noodhulp, stond een ingezonden brief waarin de briefschrijver naar aanleiding van het dragen van allerlei kleding variaten tijdens een wandeltocht de vraag stelt wat de voorschriften zijn. Hij krijgt hierop antwoord van Gerrit van de Meer, senior Beleidsmedewerker Grootschalige Hulpverlening:

Er is geen uniform dus ook geen algemeen geldend uniformvoorschrift. Rode Kruis-kleding is niets meer of niets minder dan duidelijk herkenbare werkkleding. Er is niets op tegen om een onderdeel van de kleding te dragen om te laten zien dat je het Rode Kruis vertegenwoordigt. Wel kan de verantwoordelijke leidinggevende/bestuurder per inzet eisen aan de kleding stellen, zoals bij de Vierdaagse gebeurt

Interessante uitspraak om naar te verwijzen als binnen je afdeling de discussie omtrent kleding van een andere leverancier speelt....

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #48 Gepost op: 10 december 2004, 11:24:15
De discussie over wat er wel en niet onder "officiele" Rode Kruis kleding valt, mag hier dan wel al weer een paar maanden stil liggen, toch wil ik jullie het volgende artikel niet onthouden. Gezien in nota bene de "Voor elkaar" In het december nummer van dit clubblaadje van het Nederlandse Rode Kruis dat doorgaans weinig te melden heeft over noodhulp, stond een ingezonden brief waarin de briefschrijver naar aanleiding van het dragen van allerlei kleding variaten tijdens een wandeltocht de vraag stelt wat de voorschriften zijn. Hij krijgt hierop antwoord van Gerrit van de Meer, senior Beleidsmedewerker Grootschalige Hulpverlening:

Er is geen uniform dus ook geen algemeen geldend uniformvoorschrift. Rode Kruis-kleding is niets meer of niets minder dan duidelijk herkenbare werkkleding. Er is niets op tegen om een onderdeel van de kleding te dragen om te laten zien dat je het Rode Kruis vertegenwoordigt. Wel kan de verantwoordelijke leidinggevende/bestuurder per inzet eisen aan de kleding stellen, zoals bij de Vierdaagse gebeurt

Interessante uitspraak om naar te verwijzen als binnen je afdeling de discussie omtrent kleding van een andere leverancier speelt....

ik heb het ook gelezen maar het ging hier om (van horen zeggen) het gedeeltelijk dragen van het uniform dus bijvoorbeeld spijkerbroek met rodekruis polo. De gedane uitspraak bied echter wel perspectief om te gaan shoppen voor de kleding  ;D ;D

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 10 december 2004, 17:53:00
ik heb sinds kort nu die fleece trui en het overhemd....

geweldige kleding...veel beter...veel beter zichtbaar in het donker...en zit gewoon goed....
voordeel van de overhemd is dat de mouwen afritsbaar zijn... ;)