Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #50 Gepost op: 11 december 2004, 18:51:26
heyyy gerrie,

alhoewel ik een een G&S fleece heb, zijn wij overgestapt naar de klm echo fleece truien....maar dat overhemd.....tell me about it... is die van Klm echo.

Zover ik weet overigens is G&S nog steeds bezig met een rechtzaak tegen het LB. Indien die gewonnen wordt door G&S gaat onze klm echo kleding eruit.

die uitspraak heb ik ook gelezen....en die ga ik vast nog wel een keer gebruiken.

greetzz

max

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #51 Gepost op: 12 december 2004, 11:36:29
Bij ons is de aanvraag voor de nieuwe kleding ook goedgekeurd. :)

Wij gaan daarom nu ook over op G&S oftewel Torotex kleding.

Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van de nieuwe trui (ik vind hem verschrikkelijk...sorry)
vind ik het werkpak (lees broek en overhemd + jas)
weer erg mooi.  ;D

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

sigmash

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 12 december 2004, 12:48:26
Heeft er hier iemand ervarig met de broek van G&S in vergelijking tot die van KLM echo ?

En hier gaat het mij met name om of deze er van een afstandje hetzelfde uitziet. Dus NRK logo op rechter dijbeenzak, dit is op de site van G&S niet te zien. Dat deze broek een betere pasvorm, draagconfort, wel voldoende zakken en vooral warmer zal zijn dan KLM geloof ik wel, nog slechter kan niet dan zou het een korte broek zijn  ;)

De reden hiervoor is dat ik wel prive kwalitatief betere  NRK werkkleding wil aan schaffen (alle hobby's kosten geld), maar geen gez... wil binnen de afdeling dat ik er niet uniform bij loop. En ik zit al op het randje met mijn "illegale trui" maar daar had ik met mijn wol allergie een goede reden voor. Aan het werkhemd, waag ik mij niet ondanks dat het mij bijzonder praktisch lijkt en ik normaal ook overhemden draag. Want rode kruisers dragen een witte of rode bovenkleding en dan val ik met een grijs hemd uit het geheel.

m.v.g.

Robin

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #53 Gepost op: 12 december 2004, 14:51:30
Het logo wordt daar geplaatst, waar jij hem hebben wilt,
althans dat is wat ons is gezegd op de info avond, waar de kleding is geshowed.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 12 december 2004, 23:29:50
heyyy gerrie,

alhoewel ik een een G&S fleece heb, zijn wij overgestapt naar de klm echo fleece truien....maar dat overhemd.....tell me about it... is die van Klm echo.

Zover ik weet overigens is G&S nog steeds bezig met een rechtzaak tegen het LB. Indien die gewonnen wordt door G&S gaat onze klm echo kleding eruit.

die uitspraak heb ik ook gelezen....en die ga ik vast nog wel een keer gebruiken.

greetzz

max

overhemden...

deze zijn het zelfde als de ambu dienst...alleen is het boven gedeelte rood en het ondergedeelte grijs...
het zijn superdingen...en staat erg netjes...ze zijn bij g&s te bestellen...

de broeken...

de broeken van klm zijn van polyester en dus erg dun..mooi voor de zomer...
die van g&s zijn van katoen...dus dikker en lekker warm...ze hebben aan de bijde kanten van die diepe zakken verder zien ze het zelfde er uit als die van klm....
maar met de kwaliteid van de ambu dienst...

zie foto....

de vrouw heeft dus de overhemd aan...

http://www.gs-protection.nl/index.html

voor meer info...ga naar hun site....(is weer online)

ik zal zo snel mogelijk een paar foto`s van mij en het nieuwe uniform er bij voegen....

[verwijderd door de admin ivm opschoning bestanden ouder dan één maand]

kluivingh

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 12 december 2004, 23:54:05
Is dit goedgekeurd door het LB ???

Ik heb alleen gehoord dat de fleece mag...

Ik heb ook begrepen dat er binnen kort een applicatie voor de kleding uit komt. Het betreft een tekst flap die met klittenband op de rug te plakken is. Eén van de teksten is teamleider. Het lijkt mij een goede uitbreiding tijdens een grotere inzet.  :)

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #56 Gepost op: 15 december 2004, 21:32:31
bart,

het LB heeft een fleece van klm echo. En die kan je bestellen. Zo gauw als onze afdeling zeker weet of je bij g&s mag kopen...dan doen we dat.

btw. de fleece van G&S is mooier (ik heb hem zelf) dan die van klm echo. maar die van G&S is ook duurder.

greetzzzzzzzzzzz

max

kluivingh

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 15 december 2004, 23:05:56
???
Wat is het verschil tussen KLM en G&S?
Ik begreep ook dat LB niet zo blij is dat er meerdere merken zijn (beschermd logo enzo)...

sigmash

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 19 december 2004, 20:29:41
Hoi Bart,

Het verschil tussen KLM en G&S, dat is een heel hekel punt binnen het Rode Kruis. Het Nederlandse Rode Kruis heeft haar werkkleding van de firma KLM. Echter diverse leden en afdelingen zijn niet tevreden met de functionaliteit van deze kleding. Daarop is een andere firma ook Rode Kruis kleding gaan maken en diverse afdelingen en individuele leden hebben daar losse kleding stukken of hele kleding pakketten aangeschaft. Nu is dus de discussie of dit wel of niet mag. Enerzijds besluit je als vereniging om ergens wat te komen en wil je iedereen uniform hebben. Anderzijds moet het natuurlijk wel functioneel zijn en bestaat er ook nog zoiets als een verbod op monopolie posities. En wat versta je dan onder uniform alleen de kleur van de kleding of ook het materiaal waarvan het is gemaakt ?Afin er zijn dus mensen en afdelingen boos op elkaar en het landelijke bureau en er lopen rechtzaken met leveranciers.

Ondertussen loop ik lekker in mijn "illegale" fleeze trui die niet kriebelt zoals de officiële wollen trui !

m.v.g.

Robin

kluivingh

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 19 december 2004, 21:43:16
::) Ik begin het weer te volgen... Ik moet zeggen dat ik de jas en trui ook niet echt functioneel vind. De jas heeft veel te korte mouwen (tijdens de dag na bijzetting pr. Bernhard weer ondervonden) en veel mensen klagen over de wollen trui.
Ik krijg van veel ambulance vakbroeders door dat zij het G&S materiaal kwalitatief goed vinden. Ergens hoop ik ook dat er meer concurentie op dit gebied gaat plaatsvinden...  :-X